Het grote BMW K1600 topic deel 2

...en dan niet vergeten om in Lübeck lekker marsepein in te slaan... ;)
...zo lekker dat spul hè !!... :9
 
schade K1600 GT. bij rene bloem didam staat een nederlandse schade K1600 GT te koop (31.000 km) . kenteken begint met 37. De rest van het kenteken is op de foto niet te zien. merkwaardige is dat de website vermeldt dat er sprake is van lichte rijdbare schade. maar er is wel een WOK-melding. wie weet wat de geschiedenis hiervan is , hoe de schade is ontstaan en wat de feitelijke schade is?
 
Ze laten heel strategisch geen close-up van de linkerzijde van het motorblok zien. Ik vermoed daar ook schuifschade en dan is het voor een verzekeraar al gauw economisch TL. Volledig herstel = vervangen motorblok = kosten materiaal + arbeidsloon > dagwaarde.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je gelijk hebt. het blijven echter vermoedens en om nu zomaar even heen en weer 300 km te reizen is nu even iets te veel van het goede. en bellen heeft vaak ook geen zin want "natuurlijk is de fiets in opperste staat m.u.v een paar krasjes"
 
...mwha..., redelijk goed zichtbaar toch...?

wm.php


wm.php


wm.php
 
Die WOK-melding ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Ben benieuwd of het blok nu wel of geen schade heeft opgelopen.
Moet haast wel gezien de WOK, maar zal het zien.

Gr. John
 
Nou, heb 'm bekeken.
Blijkt een auto achterop gekomen te zijn.
Moet zeggen dat het toch behoorlijk meevalt.
Motorbeschadiging zijn (lichte) krassen, maar niet bezwaarlijk op het optische na dan.
Wel heel veel krasschade op de kunsstof delen aan beide kanten.
Uitlaat aan rechterzijde is iets verbogen vanaf de uitlaatpijp.
Ophangpunten rechterkoffer zijn afgebroken en moeten vervangen worden.
Velg achterwiel zal gericht moeten worden. zit een deukje in en opstaande randjes.
Zit trouwens een verlaagd (uit één stuk) zadel op. Lijkt een GTL zadel.
Geen radio, wel voorbereiding en de NAVI is er niet bij.
Heeft ook ESA en koffervergrendeling.

De WOK-melding is gedaan door verzekering. Die gasten schrikken van de herstelbedragen.
Maar dus niet omdat de motor niet meer rijvaardig zou zijn.
Als je een beetje handig bent en onderdelen via internet kunt krijgen, kun je hier voor weinig weer een toonbare motor van maken.
Ik heb er al één, maar als ik zoiets zou zoeken had ik het aangedurfd.

Wat me opviel waren de banden; nieuwe PR4GT.
Maar voor en achter zwaar gecupt! :? Maar kan aan rijstijl gelegen hebben.
Laat ik deze nu ook besteld hebben . . . .
 
...moet ook een nieuw achterlicht in/aan/op... ;)

...maar vergis je niet in bedragen voor onderdelen, en spuitkosten (je wilt het ding er toch weer toonbaar bij hebben staan)...
...als je veel zelf doet hou je de arbeidskosten natuurlijk in de zak, en die zijn bij de gemiddelde BMW boer ook al gauw richting de 100 Euries per uur... :X


...heb trouwens net een kleine 2500 kilometers met de nieuwe MPR4GT gereden, en ik heb zelden zo'n lekkere neutrale band onder de RT gehad !...

...stuurt wel een beetje zwaarder in bij langzame snelheden dan de MPRoad3, maar voor de rest is het echt wel een aanrader...

...vooral het niet meer in de bocht vallen, waar de 2 en de 3 toch wel last van hebben, is compleet verdwenen bij de 4...
 
Laatst bewerkt:
...moet ook een nieuw achterlicht in/aan/op... ;)

...maar vergis je niet in bedragen voor onderdelen, en spuitkosten (je wilt het ding er toch weer toonbaar bij hebben staan)...

Idd vorig jaar een italiaan in een auto die mij met mijn RT omduwde bij zijn inparkeren.
Hierdoor had ik links schade van zijn auto en rechts van het omvallen.
- Rechts en links krassen op diverse kuipdelen,
- Beide spiegels krassen,
- 1 kofferdeksel bekrast,
- Beide kleppendeksels en valbeschermers kapot.
- 1 richtingaanwijzers bekrast.

Totaal E2511,- schade.
 
...p'sies..., als een achtervelg al een deuk heeft opgelopen (terwijl er nog een band omheen zit die een dempende werking heeft), dan heeft de hele aandrijflijn zeer waarschijnlijk een deel van de botsenergie moeten opvangen...

...komt het lagerwerk en aanverwante onderdelen vaak niet ten goede zulke grappen...
 
...als je veel zelf doet hou je de arbeidskosten natuurlijk in de zak, en die zijn bij de gemiddelde BMW boer ook al gauw richting de 100 Euries per uur... :X .

Zeker weten ken jij meer van verzekeringen, dan waar jij nu over l*lt |(
 
Laatste nota voor onderhoud: 1 PE (5 minuten) = € 6,32 ex BTW. Dat is € 75,84 / uur ex BTW. In de BTW (21%) wordt dat € 91,77 / uur.


Loopt dus al aardig richting het bedrag dat ...Ron... aanhaalt. Hij heeft er blijkbaar beter zicht op dan jij (gezien je reactie).
 
Officiële Bmw garage waar ik ga (ben gisteren geweest voor klein onderhoud K1600Gt).
PE 4.95 € excl. btw x 12 = 59.4 + 21 % 71.874 €, net geen 20.00 € minder !!!!!

BTW, Kleinonderhoud: olie motor & olie in de V-bak, milieubijdrage afdichting ,Kleinmateriaal veranderen van windscherm en algemene controle: 117.77 + Btw 142.50 €
Wie heeft er nu zicht op ? !
 
Laatste onderhoud (aan de RT) : 1 PE is daar : 6.66

12 x 6.66 = 79.92 + BTW = 96,70 per uur... :/


En eerlijk gezegd keek ik van dat uurloon nogal op.
Want voor mijn gevoel zit het toch heel dicht bij de pijngrens van 100 Euro per uur...


Maar goed, X4ier..., je was het ook niet eens met mijn rekenmethode aangaande de helmen die je toen in 'de aanbieding' had, dus waarschijnlijk zul je het met de bovenstaande rekenmethode ook niet eens zijn... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan