ZX6R 1999 valt uit

peertjuh

Rookie
8 dec 2009
22
0
Tilburg
Hallo allemaal,

Ik heb een kawa zx6r uit 1999 die af en toe plotseling uitvalt. Starten doet hij prima, al moet dat wel altijd met choke.
Daarna loopt de motor ook prima. Het vreemde is dat hij af en toe tijdens het rijden ineens uitvalt. Ik krijg hem daarna niet meteen gestart, maar na een paar minuten wachten start hij wel weer met een knal uit de uitlaat. De motor loopt daarna weer normaal.

Ook heb ik het idee dat de motor soms stottert en onderweg klinkt er ook wel eens een knal uit de uitlaat.

Wat zou dit kunnen zijn? Vuil in de tank, defecte spanningsregelaar, vuil in carburateurs, etc.?

Wat kan ik het beste eerst bekijken?
 
De contacten op de brandstof pomp zijn ook nog wel een verdachte om even te controleren.


mijn ex 2001 moest koud altijd met choke en warm altijd met een klein beetje gas gestart worden. Werkt dat warm ook bij jou? Anders misschien ook even een flesje reiniger bij de brandstof. Kan zijn dat de stationair sproeiers wat verstopt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tankontluchting?
is idd makkelijk uit te sluiten maar het knallen uit de uitlaat past er niet echt bij. de motor zou immers langzaam armer gaan lopen (de brandstof toevoer word steeds een beetje minder) waardoor er geen brandstof in de cilinder zou achter blijven.
ik zou zeggen bekijk de kleur van de bougies eens, de motor moet redelijk van de juiste afstelling af zijn maar in dit geval, met het uitvallen, is het een poging waard. misschien is het wel gewoon de afstelling van de carbs
 
Heb de brandstoffilter vevrvangen, die had ik nog liggen en zag nu dat de oude ook erg vies was. Dit weekend even testrijden en kijken of het beter is.
Bedankt voor de reacties. Zal ook eens naar de tankontluchting en de brandstofpomp kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan