kawasaki 650 csr geeft geen vonk wie kan mij helpen !!!!

mamaloutje123

Rookie
21 aug 2014
3
0
ik heb een kawa 650 csr en die wil niet vonken de bogies de bobine's zijn goed en getest, wie weet wat dit kan zijn kan het aan de knoppen op het stuur liggen, start deze motor niet als de standaard uit is ???? graag hulp....
 
Of de motor wil starten is heel makkelijk te controleren . Kijk of er bij de zijstandaard een klein een soort stiftschakelaartje zit of een draadje loopt daar, soms wil dat stiftje door bijv. vuil blijven hangen en wordt het startmechanisme geblokkeerd
Sommige motoren willen dan alleen starten met ingetrokken koppelinghandel. (ervaring gehad met Suzuki gsx 600 f).Dat om tijdens het starten niet onverwacht weg te schieten met motor en al , als die in de versnelling zou staan.
Maar als die niet vonkt zal je het echt in het electrische gedeelte moeten gaan zoeken.
Zoals eerder gezegt bij de noodschakelaar bij de gashandel (of idd de zekeringen)
 
ik verdwaal in dat boek ... zou het in de dodemansknop kunnen zitten en ik heb geen stiftje etc bij het standaard . de zekeringen waren goed . er schijnt een kastje onder de accubak te zitten die kan ook kapot gaan wie kan mij hier meer over vertellen....
 
Er zit een puslgever(s) in je blok die geven pulsen af die naar je CDI unit gaan, vanuit je CDI unit worden deze pulsen weer doorgestuurd naar je bobines die daarop je bougies voorzien van vonkjes . Dus bij de pulsgever beginnen , die doormeten daarna je CDI unit (kastje onder je accu) nakijken op corrosie op de steker en Ohms doormeten volgens waarde uit het boek .

Mag ik vragen hoe heb jij de bobines en bougies getest hebt ?
 
Kastje onder de accukast is de spanningregelaar en gelijkrichter,als deze stuk is moet ge nog altijd een vonk zien aan de bougies.
Waarschijnlijk schakelaar in uw koppelinghendel, benzinetank eraf en eens doormeten.
 
net de stekkers nagelopen en nu heb ik aan de rechterzijde/bobine vonken en links niet starten wil hij nog niet ik heb de bogies getest door deze in de kabel tegen de cilinderkop aan te houden
 
Laatst bewerkt:
ge hebt 1 bobijn die cilinder 1 en 4 stuurt en
ge hebt 1 bobijn die cilinder 2 en 3 stuurt, normaal staat dit op de bobijn kabels gelabeld.
dus als ge alleen aan de linkerkant een vonk hebt is er iets niet juist, ge moet uw bobijn kabels een
checken op mooie verbinding geen (korosie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan