R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Ik heb er een mooie Akra op zitten. Helaas voor jou ;). G&G zijn overigens best leuke uitlaten voor niet te veel geld. Heb ze op mn vorige vorige fiets gehad ;), SV1000.

Gister voor het eerst een rondje gemaakt op de nieuwe brommer. De teller is opgehoogd naar maar liefst 560km :+. Zithouding is nog even wennen, het zadel van deze lijkt iets hoger te zijn dan het 2010 model.
Mooi man! Los van de zithouding, hoe verging het je verder met rijden (lichamelijk/vingers) na je ongeluk :?
 
Mooi man! Los van de zithouding, hoe verging het je verder met rijden (lichamelijk/vingers) na je ongeluk :?

Vandaag de 2'e rit gemaakt, nog 250km voordat het gas er echt op kan :]. Ik merk dat ik nog niet voldoende kracht in mn linker hand heb om de koppeling nauwkeurig te bedienen. Met wegrijden merk ik dat af en toe. Verder mag ik niet klagen :).
 
gefeliciteerd ermee mate *O*


Thanx.

Op verzoek dan, zal er niet meer plaatsen om de topic vervuiling tegen te gaan. ;)
DSC_0571cc_zpsa8f79fcc.jpg


Stuurt natuurlijk compleet anders, rijstijl moet je wel aanpassen, maar went wel snel.
In het begin ff wat moeite met de remhandel en schakelpook te vinden, maar nadat deze bij gesteld waren past ie perfect.
Alleen de jiffy is slecht bereikbaar, het pennetje waarmee je de jiffy uitklapt zou een 1 tot 1.5 langer mogen zijn, tijd om de draaibank af te stoffen.
Rotondes in de 2 of 3 nemen, want helaas niet kon met de R1.
Jammer dat de kilometer teller 10 km afwijkt, vind ik teveel, teller zegt 100km, navi geeft dan 90 aan, kijken of dat te verhelpen is door de ecu te flashen.
En tzt komt er toch een evo systeem op, want zelf zonder killer is ie wel erg stil.
 
Laatst bewerkt:
Dikke fiets heb je daar hoor ;)

Ben benieuwd hoe hij bevalt na 1000km.
Is het nu zo dat je met een naked wat rustiger kan toeren dan met een racer en dat je ook geneigd bent minder hard te rijden of is dat niet veranderd?

Ik ben wel benieuwd naar het geluid met die volle evo eronder, een vriend van me heb ook alleen een demper en hij is inderdaad best stil. Op SPA heb ik een superduke zien rijden met een evo systeem zonder killer en dat was echt hard, wel mooi hoor en niet te overdreven hard maar wel te hard voor de DB meting. Alleen het vreemde was dat hij niet eraf werd gehaald en de rest wel...
 
Op dit moment nog vrij rustig,maar ik merk wel dat je een soort van motard styl gaat aanleren.
Dat ie op Spa der niet is afgehaald kan te maken hebben met het toerental waarop gemeten is, max toeren ligt natuurlijk lager bij een twin als een 4 cilinder.
En of je bij 5000 meet of bij 6500/7000, dat maakt wel een verschil.
 
Pff dikke bike hoor.
Veel plezier ermee maar dat gaat zekers goedkomen :Y


Thanx.

Op verzoek dan, zal er niet meer plaatsen om de topic vervuiling tegen te gaan. ;)
[afbeelding]

Stuurt natuurlijk compleet anders, rijstijl moet je wel aanpassen, maar went wel snel.
In het begin ff wat moeite met de remhandel en schakelpook te vinden, maar nadat deze bij gesteld waren past ie perfect.
Alleen de jiffy is slecht bereikbaar, het pennetje waarmee je de jiffy uitklapt zou een 1 tot 1.5 langer mogen zijn, tijd om de draaibank af te stoffen.
Rotondes in de 2 of 3 nemen, want helaas niet kon met de R1.
Jammer dat de kilometer teller 10 km afwijkt, vind ik teveel, teller zegt 100km, navi geeft dan 90 aan, kijken of dat te verhelpen is door de ecu te flashen.
En tzt komt er toch een evo systeem op, want zelf zonder killer is ie wel erg stil.
 
Yamaha_2015_YZF-R1_photoshop.jpg

waarschijnlijk kom ik met mijn eieren na pasen . maar dit wordt het nieuwe model . *D *D
eindelijk verlost van die seatpijpes .
 
[afbeelding]
waarschijnlijk kom ik met mijn eieren na pasen . maar dit wordt het nieuwe model . *D *D
eindelijk verlost van die seatpijpes .

Volgens mij is dat een fanmate impressie van hoe de nieuwe R1 er ongeveer eruit kan kmen te zien. Maar zolang Yamaha niets vrijgeeft weten wij ook niets.

Zou het dus met een korreltje zout nemen.
 
Laatst bewerkt:
Zeer zeker gelul, Yamaha monteert echt geen Ducati spiegels.
 
Zo, even orde zaken op gesteld betreft de uitlaatjes! 8-) Ook de standaard hugger er weer op, weer een stukje dichterbij perfectie :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ook tips voor korte rem- koppelingshendels? Titax en Gilles vind ik erg mooi alleen behoorlijk aan de prijs, zoek eigenlijk zwarte met rood afstellingpalletje.
Ander vraagje, heeft er iemand ervaring met het overzetten van de tube licht unit van een 2012 naar een 2010 model? Dank!
 
Heb op mn circuitfiets china-hendels gehad. Die waren prima van kwaliteit en kostte rond de 40 dollar.
 
zullen ze dan eindelijk gaan naar geïntergreerde knipperlichten??? mijn vorige motor suzuki gsxr600 uit 2006 had dat al en dat staat toch wat strakker!

Dat is het laatste waar ik me mee bezig zou houden.. knippers -O-
Specs, rijeigenschappen en de eerste tests lijkt mij veel boeiender :Y
 
Het is als vloeken in de kerk, maar deze wil ik jullie niet onthouden :P

Le mans onboard achter Troy Corser aan :)
 
Heb in 2011 een paar rondjes bij Troy achterop mogen zitten, erg gaaf. Hij is het nog niet verleerd ;). Wel mooi om te zien hoe jij je lijnen rijdt vergeleken met Troy en je meteen ziet hoeveel tijd je er mee laat liggen ;).
 
Heb in 2011 een paar rondjes bij Troy achterop mogen zitten, erg gaaf. Hij is het nog niet verleerd ;). Wel mooi om te zien hoe jij je lijnen rijdt vergeleken met Troy en je meteen ziet hoeveel tijd je er mee laat liggen ;).

Als t nou alleen aan de lijnen had gelegen _O-
 
Vandaag de 2'e rit gemaakt, nog 250km voordat het gas er echt op kan :]. Ik merk dat ik nog niet voldoende kracht in mn linker hand heb om de koppeling nauwkeurig te bedienen. Met wegrijden merk ik dat af en toe. Verder mag ik niet klagen :).
Nou gelukkig dan maar! Met je hand komt ook vast wel goed tzt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan