Olie komt bij de Coolant

kuipers1

MF'er
11 jul 2014
51
0
enschede
Beste forumleden ik zit met een probleem waar ik radeloos van word.

Maandje geleden begon de ellende, temperatuur ging omhoog en er kwam een mix van coolant en olie uit me waterpomp druppelen. Omdat ik ook bang was voor een lekke koppakking heb ik ook gelijk de voetpakking, koppakking vervangen en de waterpomp gereviseerd. Helaas de pomp bleef lekken temperatuur was wel goed in het begin. Omdat ik een 12v bosch waterpomp hadden liggen heb ik de originele waterpomp ontmanteld en de circulatie gaat nu via de bosh waterpomp. Prima geen lekkage's meer temperatuur ook prima. Gelijk dan maar een ritje gemaakt van 100km en alles was goed tot ik de olie level ging checken veel te laag(mist 300ml) ik had em 100km geleden nog helemaal bijgevuld:S

Ik doe de radiator dop open en wat zie ik ? Juist Er komt olie in me koelsysteem wat weer voor mayo zorgt en de temperatuur weer omhoog gaat. Ben een beetje radeloos want de enige 3 manieren dat Olie in me koelsysteem komt is koppakking/cilinderkop/waterpomp.
Koppakking is vervangen/ Cilinderkop zit er top uit en de waterpomp is vervangen met een elektrische. Ben een beetje radeloos :S

Voor de duidelijkheid mijn Olie zit er goed uit daar komt geen Coolant bij de Olie komt bij mij Coolant
 
Laatst bewerkt:
Nee toen ik klaar was met werk reed ik terug naar huis. Waterpomp erop Coolant erin gedaan en dat ding liep als een zon(fan sloeg aan alles circuleerde goed). Volgende dag een testrit gemaakt van 100km temperatuur was goed de eerste 50km daarna begon die wel licht te klimmen maar niks gek. Eenmaal thuis olie level gecheckt was veel te laag en radiator dop zat vol met dat bruine smurrie.Natuurlijk is de systeem geflusht voordat er nieuwe Coolant in is gegoten.

Nadat ik tot de conclusie was gekomen dat ik teveel olie miste en dat het naar mij Koelsysteem ging weer hele blok uit elkaar en tot mijn grote verbazing zag de koppakking er goed uit ( had verwacht een beschadiging te zien )
 
Laatst bewerkt:
Niemand zegt hier dat je hem in je schuur moet kunnen afpersen en afvlakken. Alleen als je hem bij een pro zou laten afpersen dan kom je er gauw genoeg achter of hij inwendig lekt of een scheur heeft, dat zoekt een stuk makkelijker en zo kan je dan bepaalde oorzaken uitsluiten of juist niet. En of afvlakken nodig is bij dit kleine blokje dat weet ik ook niet maar afvlakken kan nooit kwaad.

Maar nogmaals mijn vraag... heb jij een warmtewisselaar?


Als de nokkenas in de cilinderkop ligt is het niet verstandig om de kop te vlakken, het aanligvlak is dan recht maar de boring van de nokkenas is nog steeds krom....

Waarschijnlijk is hier de kop vernaggelt door het rijden zonder kvs.
 
Nope blijf y ipv ij gebruiken want dat scheelt weer een extra onnodige aanslag en je bedoelt toch wat ik begryp })
Wel ff met je tyd mee gaan joh :P

En wist ook niet dat je hier tevens beoordeelt wordt op grammatica ed? Daar baalde ik vroeger op school al van van al die nutteloze en onnodige onzinnige toeters en bellen en regeltjes. :(
Alhoewel ik wel altyd een 7,5 of hoger ervoor had _O-
_O-

Scheelt dat ik je technische kennis ook waardeer :)
 
Okee besteedt ik er toch nog ff tyd aan alhoewel dat vrijwel zeker nutteloos is.

Als je een kilometer, en wat in de praktyk bijna altyd een stuk verder is, rijdt zonder dat er kvs in je koelsysteem zit, dan wordt dat aluminium blokje zo gruwelijk heet dat je kop vrijwel zeker krom trekt en dat je koppakking dus weer naar de knoppen is. En dan nog maar te zwijgen over je cilinder die ovaal kan worden en je zuiger en zuigerveren die volstrekt spanningsloos geworden kunnen zijn.

Als je niet weet wat je aan het doen bent blijf er dan vanaf en breng het weg naar iemand die er wel verstand van heeft en nee dat hoeft niet perse een vakman te zijn.

Nope blijf y ipv ij gebruiken want dat scheelt weer een extra onnodige aanslag en je bedoelt toch wat ik begryp })
Wel ff met je tyd mee gaan joh :P

En wist ook niet dat je hier tevens beoordeelt wordt op grammatica ed? Daar baalde ik vroeger op school al van van al die nutteloze en onnodige onzinnige toeters en bellen en regeltjes. :(
Alhoewel ik wel altyd een 7,5 of hoger ervoor had _O-

Je bent niet erg consequent :P
 
Nope blijf y ipv ij gebruiken want dat scheelt weer een extra onnodige aanslag en je bedoelt toch wat ik begryp })
Wel ff met je tyd mee gaan joh :P

En wist ook niet dat je hier tevens beoordeelt wordt op grammatica ed? Daar baalde ik vroeger op school al van van al die nutteloze en onnodige onzinnige toeters en bellen en regeltjes. :(
Alhoewel ik wel altyd een 7,5 of hoger ervoor had _O-

Hmm ik heb alleen moeite met het lezen van " de motorblok " ipv " het motorblok ", maar verder stoor ik me aan nix. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan