USB lader voor motor

Meneerke

Rookie
5 aug 2014
7
0
Maasmechelen
Hey


Ik vraag mij af of het mogelijk is een usb lader te vinden die je Iphone , Gps of draadloze boxen kan opladen als je op de motor aan het rijden bent.

Ik heb op mijn motorbatterij wel een acculader voor in de winter (en event vakantie) gezet dus super veel extra plaats is er niet denk ik.

Ik zoek dus eigenlijk een usb lader waar ik verschillende kabels kan steken (bv iphone 4 en 5 hebben een heel andere uitgangspoort om in de iPhone te steken.) maar het usb gedeelte is hetzelfde.

Bestaat dit? En zoja kan iemand mij een link geven eventueel want heb hier weinig verstand van...eventueel zijn er dingen waar ik op moet letten?

Heb een Yamaha YZF-R6 , BJ 1999

Hopelijk krijg ik wat reacties?

Alvast heel erg bedankt!
 
Toch raar dat zowel mijn Samsung S2 en S4 mini (beide dacht ik toch wel een redelijke smartphone) een lader hebben van 1000 mA.
Deze wordt prima opgeladen door de usb sigarettenaanstekerplug.
De optie van de spanningsregelaar 7805 vind ik minder fijn. Pootjes die los gingen enz.
Met een Galaxy tab werkt het niet meer. En ja, ik heb ruimte op de motor voor een tablet. ijfoon schijnt ook een minimum laadspanning te hebben. Ik heb wel ervaring met ijpod op goedkope laders, dat werkt ook niet.
 
ik heb deze, voldoet prima (laad ook een iPhone ;) )

1803022.jpg
 
Ervaring. En naar aanleiding daarvan een beetje Googelen. Ik ben namelijk niet de eerste die een telefoon niet opgeladen krijg met een goedkope autolader.
Het blijkt dat je met de 2100mAH over die drempelwaarde zit.

Maar je hoeft me niet te geloven hoor.
Kan je hem wel laden via de usb van je pc?
 
Brakke Chinese/goedkope USB kabels willen ook nog wel eens problemen geven met het laden van telefoons. Blijkbaar zit daar ook nog verschil tussen.
Verder heb je niet perse 2000 mAh nodig om je smartphone te laden, volgens mij is dat meer iets voor tablets
 
Ervaring. En naar aanleiding daarvan een beetje Googelen. Ik ben namelijk niet de eerste die een telefoon niet opgeladen krijg met een goedkope autolader.
Het blijkt dat je met de 2100mAH over die drempelwaarde zit.

Maar je hoeft me niet te geloven hoor.

Dan zijn al die mensen die zo'n externe battery-pack (noodlader of hoe je het ook wil noemen) kochten wel mooi genaaid. Want die hebben vaak maar 1A output...

Verder stelt v.d.v. ook een heel interessante vraag. Maar ik ga hem daar zelf op laten ingaan.

Ik zeg trouwens niet dat die 2.1A drempel onzin is is, maar... het is onzin.
 
Een smartphone laadt helemaal niets onder een bepaalde basisspanning. Er zit kennelijk een drempelwaarde in. Je hebt 2100mAh nodig.

Spreekt zichzelf al tegen. Spanning is niet hetzelfde als elektrische lading :N

Maar wel iets om over na te denken, of je laadsysteem genoeg stroom levert om je iPhone op te laden. Denk dat dat wel goedkomt, maar ik heb geen theoretische redenering waarom wel of niet
 
Een smartphone laadt helemaal niets onder een bepaalde basisspanning. Er zit kennelijk een drempelwaarde in. Je hebt 2100mAh nodig.

Spanning = V
Stroom = (m)A
mAh = energie-capaciteit van de accu: de hoeveelheid stroom die geleverd kan worden maal het aantal uur dat deze stroom geleverd kan worden.

Voor de gemiddelde smartphone heb je 500mA en 5V nodig om fatsoenlijk te kunnen laden.
Als je telefoon aanstaat met GPS ed. is 1000mA of meer niet onaangenaam, anders loop hij sneller leeg dan hij wordt bijgeladen. Dat er meer stroom geleverd kan worden, betekent trouwens niet dat deze stroom geleverd wordt, dat "beslist" je telefoon zelf (de gebruiker bepaalt).
 
Kan je hem wel laden via de usb van je pc?
Doe ik nooit meer, maar ik heb daar in het verleden met een Bart Smit tablet wel negatieve ervaringen mee gehad, kennelijk leveren die PC poorten ook niet (altijd) het minimale dat nodig is om te laden.

Ja, je mag me rustig de wet van Ohm uit gaan leggen, in theorie zal je best gelijk hebben, mijn ervaring is anders.
 
Doe ik nooit meer, maar ik heb daar in het verleden met een Bart Smit tablet wel negatieve ervaringen mee gehad, kennelijk leveren die PC poorten ook niet (altijd) het minimale dat nodig is om te laden.

Ja, je mag me rustig de wet van Ohm uit gaan leggen, in theorie zal je best gelijk hebben, mijn ervaring is anders.
USB poorten op een pc leveren maximaal 500mA
Als hij daarmee wel op te laden is klopt jouw verhaal van die 2100mA niet.
 
Hey mensen,
Maar toch is het raar met die usb opladers, gisteravond we gingen naar belgie met een busje ik heb osmand op mijn xperia z.
Tel in de sigaretten lader, osmand aan, en de tel liep gewoon leeg,osmand uit en de tel laad gewoon op.
Dus toch is er iets met dat 12v laden.
Rob
 
Sommige telefoons (zoals o.a. oudere iPhones) nemen geen genoegen met alleen een +5V en een massa aansluiting. Die hebben op de twee middelste USB pennetjes ook iets nodig. Ik dacht 2V ofzo.
Daarom laden sommige telefoons niet op en niet omdat het laad vermogen tekort schiet.
 
kan best kloppen, want je kon wel het ''laadlampje ''zien,betekend dat,dat als ik een usb lader op mijn motor zou willen zetten,ik dus een extra zware lader moet hebben? omdat osmand met mijn xperia z veel (laad)vermogen nodig heeft??Zoja hoe kom ik er dan achter welke extra lader genoeg heeft ? ik kan immers niet zien hoeveel die telefoon met osmand nodig zou hebben,
nee dat bewijst alleen maar dat je met osmand aan meer stroom verbruikt dan de lader die je gebruikt leveren kan.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan