CBR600RR circuitbike foutmelding ?

StarWing

Die hard MF'er
9 okt 2004
282
7
BE / Erpe-Mere
Verhaal:

1e sessie vandaag, alles ok.
Tussen beide sessies hoor ik een plof ergens waar de motor staat, ik weet achteraf niet of dit er iets mee te maken heeft, maar ik geeft het even meer voor de volledigheid.

Start 2de sessie, gear indicator werkt niet, geen aandacht aan besteed verder. Enkele bochten verder springt het oliedruk lampje aan. Tijdens het rijden niet gezien of het knipperde of constant brandde.
Olieniveau gecontroleerd, bijgevuld en gestart en geen lampje meer. Bij het voortzetten van de sessie na enkele bochten terug het rode lampje.

Olieniveau is gewoon goed. Doch was het draadje van de oliedruksensor niet goed bevestigd, maar ik kan niet zeggen of de draad er tijdens het rijden reeds uit was.

Na het repareren van de draad, geen foutcode meer, ook niet tijdens op en neer rijden in de paddock. Bij de start van een nieuwe sessie, terug fout van de oil light. (en nog steeds geen gear indicator)
Wederom binnengereden en zag foutcode code 1x lang en 1x kort.
Thuis heb ik gezien dat de zekering van de "turn stop horn pass" 10A doorgesmolten was.
Na vervangen, werkt de gear indicator terug ( *O* )

Aangezien ik nog niet weet wat deze foutmelding heeft veroorzaakt:
1/ hoeveel druk moet de oliedruksensor normaliter meten ? Kwestie dat ik er een externe meter opzet om dit uit te sluiten.
2/ kan het zijn dat de foutmelding zich pas voordoet na enkele bochten ?
2bis/ wat betekend deze foutmeldig ?
Volgens Almighty Google zou dit speed sensor malfunction or wiring zijn, maar deze functioneerde nog prima. Ook met uitgetrokken gesprongen zekering.
3/ bij het terug uittrekken van de zekering kan ik geen foutmelding meer simuleren.

De bike is deels gestript en ontdaan van stuurschakelaars, doch is er niet geknipt in de draadboom. Wat weggedaan is, is opgebonden met ty-wraps.

Iemand een id ?
 
Laatst bewerkt:
Volgens Almighty Google zou dit speed sensor malfunction or wiring zijn, maar deze functioneerde nog prima.

Dat weet je dus helemaal niet.

Ik denk dat het simpelste en goedkoopste is om een andere oliedruksensor te proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over welk model 600RR hebben wij het?

Verschijnt ook het olie tekentje in je display rechts onder?
IMG_6681_1.JPG


Geen FI in het display??
 
Filmpje zegt meer dan 1000 woorden.. Alhoewel.. op dat moment wist ik nog niet dat het knipperende lampje een errorcode was en bijgevolg staat het oliekan lampje al dan niet in beeld.

Dropbox - Link not found

Je ziet duidelijk de FI melding, maar het oliekannetje staat al dan niet in beeld.
 
Laatst bewerkt:
Jouw code refereert naar: 11 - Vehicle speed sensor, or connection or wiring
1 lang en 1 kort is 11.

If there's a code, the FI will flash your code(s). Count the flashes.

There's long blinks amd short blinks.

Long = 1.3 seconds

Short = .5 seconds

If you have a long blink, the 3 short ones.....that's 13.

A long blink = 10

A short blink = 1

9 short blinks = 9....and so on.

Let us know....

CODES:

0 - bank angle sensor, ECM, PGM-FI fuse
1 - MAP sensor
2 - MAP sensor vacuum hoses, or sensor itself
7 - ECT sensor poorly connected or open circuit
8 - TP sensor, TP senspr wiring
9 - IAT sensor connection, or open wire
10 - Baro sensor, or connection, or wiring
11 - Vehicle speed sensor, or connection or wiring
12 - #1 injector connection, or faulty injector
13 - #2 injectior connection or faulty injector
14 - #1 connection or open/shorted circuit
15 - #2 connection or open/shorted circuit
18 - Cam pulse sensor, connection or loose sensor
19 - Ignition pulse sensor, connection or loose sensor
20 - faulty E-PROM in ECM.


**edit
Het geeft de FI code aan en niet perse iets met olie. Maar daar was je al achter :)

Wat het nu is weet ik niet maar ik zou dus ook in de speed sensor zoeken. Desnoods een andere via Ebay ofzo.
 
Laatst bewerkt:
speed sensor en je gear indicator staan wel met elkaar in verbinding om dat je indicator een snelheids signaal nodig heeft. dit verklaard kan ook de foutcode verklaren. nu uitvinden waarom die zekering kapot ging
 
Terug
Bovenaan Onderaan