Slecht contact optimate 3

Polite

MF'er
29 nov 2006
248
0
Ben inmiddels een geruime tijd in het bezit van een optimate 3. Maar de laatste tijd, wordt het laden wel een probleem. De verbinding tussen lader en bijgeleverde kabel naar accu, is een drama. Waar "smeren" jullie de verbinding mee?? Heb wd 40 geprobeerd, maar levert ook niet het gewenste resultaat.
 
Er zijn ten minste 4 mogelijke verbindingen waar je nu over kan praten, en uit je manier van reageren maak ik op dat je niet helemaal op de hoogte bent van hoe of wat. Dat geeft niet, maar daarom de vraag, maak even een fotootje van waar het mis gaat in de verbinding optimate-motor. Dan kan iemand in 1 seconde zien welke stekkers erop zitten en wat er mis gaat.

Wij kunnen vanaf hier niet zien welke stekkers erop zitten, en welke van die niet lekker meer werkt.

Mijn gok:

tamiya-socket-contrastekker.jpg
tamiya-plug-stekker.jpg


Een van die twee is, of beide zijn beschadigd. Daarom, trek hem even los en zet ze beiden op de foto, zie je zo waar het mis gaat.
 
Er zijn ten minste 4 mogelijke verbindingen waar je nu over kan praten, en uit je manier van reageren maak ik op dat je niet helemaal op de hoogte bent van hoe of wat. Dat geeft niet, maar daarom de vraag, maak even een fotootje van waar het mis gaat in de verbinding optimate-motor. Dan kan iemand in 1 seconde zien welke stekkers erop zitten en wat er mis gaat.

Wij kunnen vanaf hier niet zien welke stekkers erop zitten, en welke van die niet lekker meer werkt.

Mijn gok:

[afbeelding][afbeelding]

Een van die twee is, of beide zijn beschadigd. Daarom, trek hem even los en zet ze beiden op de foto, zie je zo waar het mis gaat.

Helemaal goed gegokt!! :Y. Dit zijn de stekkers. Zit soms uren te prutsen om een goede verbinding te krijgen. Dacht dit middels wat wd 40 op te lossen. Nou hoorde ik om stekker vol te smeren met vaseline ??
 
Je kan toch gewoon zien waar die stekker verrot is?

Een stekker is geen magisch iets.

Metaal op metaal = contact

Iets opsmeren voorkomt corrosie, het schept niet ineens een betere verbinding. Je moet nu dus gewoon eerst deze stekkers even open halen, en kijken wát er mis is. Niets smeren, kijken, zie je niet waar het mis gaat, van beide helften foto maken en hier plaatsen.
 
Ben er inmiddels achter. Een van de connectoren was redelijk gecorrodeerd. Deze ietwat schoongemaakt, pennetjes, van de vrouwelijke connector iets bijgebogen, en het laat weer.

Bedankt tot zover voor jullie reacties!! :}

Groet,

Polite.
 
dan is het nu tijd geworden voor spuitvaseline van de hema. dat vormt een laagje dat voorkomt dat het weer gaat corroderen. de coating die er ooit op zat om corroderen te voorkomen is dus weg. behandel je het niet regelmatig met corrosie werend middel dan zal dit probleem snel weer terugkeren en dan blijf je bezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan