versnellingsbak fireblade sc33 '96

hamul

MF'er
5 jul 2002
239
0
in de buurt van zwolle
ik kwam gisteren tot de conclusie dat mijn versnellingsbak aan het overlijden is.
2de versnelling schiet eruit. Het bekende fireblade kwaaltje.

het gaat om een sc33 uit 96 die ik een jaar of 6 geleden met ca 30 dkm gekocht heb en ik zit nu op 84 dkm.
3 vragen:

1 Wat kost revisie in uren en materiaal?
2 Kan ik nog door blijven rijden met de fiets of help ik em verder in de vernieling?
3 Of is het slimmer om compleet van blok te wisselen?
 
Hallo,

Zat ff nieuwsgierig te lezen maar op de vraag om bij 84000km bij een blade de versnelingsbak te reviseren kan ik alleen maar zeggen als het nog een nette motor is gewoon doen.

Ik heb voor een maand geleden gereden met de Fireblade club nederland en 2 heren hadden een fiets model sc28 met 215000 km en 173000 km op de teller.
Beiden hebben ook al hun versnelingsbak vervangen maar voor de rest gewoon nog lopen.Its a Honda.
Dus als het een nette fiets is, zal hij het heus nog wel ff doen!!! :Y :Y
 
Damn wat een kilometers.
Heb mijn motor nu op 86.000 staan maar veel vage klachten.
Dus ander blok gekocht van een sc33 rijd zelf een sc28
En zet mijn versnellingsbak over aangezien die nog in sublieme staat is en verder even kijken wat er nog meer van elkaar vervangen moet worden.
 
Al meer gehoord dat de bakken van een SC28 " beter " zijn .
Ook de bakken ervan schakelen fijner.
Heb velen gesproken die >100.000 km gedraaid hadden en nog steeds geen problemen er mee gehad hadden . Het ligt natuurlijk wel aan hoe ga je ermee om en hoe is het onderhoud van je motor. Tweede versnelling is een algemeen iets voor sportmotoren die vaak als eerste de geest geven .
 
Al meer gehoord dat de bakken van een SC28 " beter " zijn .
Ook de bakken ervan schakelen fijner.

Dit is echt een oud topic. Maar ik ben het helemaal eens met Blade4fun. De SC28 bak schakelt beter. Ik weet niet waarom, maar ik *denk* dat de koppeling van een SC28 beter werkt. Minder platen, waardoor ze verder uit elkaar gaan bij ontkoppelen, en de versnellingen dus soepeler overschakelen.
 
Freon, ben je zeker dat dit enkel voor materiaal was? Had graag geweten hoeveel het zaakje me zou kosten als ik het zelf opknap...
Ja, ik heb de bonnetjes niet meer, maar dat was wel ongeveer het bedrag. Daar zit natuurlijk ook wat pakkingen in, motorolie en koelvloeistof. Het lullige was dat de onderdelen bij Ron Ayers in de USA maar de helft kost. Maar hij verzendt niet naar NL (toen niet in ieder geval).
De arbeid heb ik zelf gedaan. Daarna schakelde hij weer perfect. Op het circuit naast de motor hangen in de bocht en dan met 180 km/h op de teller van 2 naar 3 schakelen ging gewoon vanzelf. Ik hoefde maar in de richting van het pookje te trappen en het was elke keer raak *O*
 
Ok good to know. Ben gisteren naar Honda geweest en ruwe prijs gevraagd: 300€ voor 2 tandwielen en 2 vorken, zonder pakkingen.

De pech gehad dat ik m'n koppelingshuis ook ga moeten vervangen dus reken maar 450€ als ik het allemaal zelf doe.

Zoals Freon zegt, daarna is het 'aangenaam' rijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan