Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Sterkte met het herstel. Ik zou kijken of je ergens voor een knap prijsje iets van marktplaats kan halen. En anders lekker zelf aan de slag met polyester. Ik heb nog een kuip over van een F4, die mag je wel gebruiken om op te oefenen. Trial and error, zo heb ik het ook geleerd. Kuip is niet meer bruikbaar dus er valt weinig aan te verprutsen. ;)

Heb je foto van de F4kuip? heb evt interesse
 
Hoe is de bevestiging aan het frame geregeld bij dit rek? Zijn de bevestigingspunten aan het rek gelast of werkt het met plaatjes / stripjes / beugeltjes ?


Dit zijn dus trouwens de beugels die je bij mij ziet op de vorige pagina, wat ik aan het spuiten ben.. Duckylovernr1 in "Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Ver..."

Alleen dit is voor een F2, daar heb je nog een ander simpeler beugeltje i.p.v. een mooiere die tussen je passagiers-beugel van je motor door gaat..
Die Y-vorm en een plaatje met een draadeind er aan vast is het bij mij.. En bij dat set van Spykes is het dus net anders.. Zie hier de PDF.. Daar zitten zelfs twee van die plaatjes met draadeind eraan vast..
 
Heb je foto van de F4kuip? heb evt interesse

Bij deze. Voor, tijdens en na herstel. Let op, bevestigingspunt bij de knie is afgebroken en niet hersteld. Lak is netjes, de vlekken op de laatste foto komen door de camera (iPhone3).

large

large

large

large

large

large

large
 
Heren,

Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.

Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?

Foto's volgen...

Een bedroefde CBR rijder.

Succes met het herstel :)
 
Ik snap niet dat jij naar China moet om te leren restaureren. Zoveel verschil zit er toch niet tussen een smoel en een kuipdeel. :? Ga je eigenlijk nog??

Ik ga ook niet naar China om te leren repareren, maar om zelfstandig te opereren. ;) Maar dat is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Er zijn complicaties bij m'n pols, ik wordt volgende week eerst zelf geopereerd en moet daarna nog twee maanden revalideren. Pas na toestemming van mijn chirurg mag ik zelf ook weer chirurgie doen. Verzekering heeft zich ingedekt zodat artsen zichzelf niet te vroeg laten werken... :')
 
Ik ga ook niet naar China om te leren repareren, maar om zelfstandig te opereren. ;) Maar dat is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Er zijn complicaties bij m'n pols, ik wordt volgende week eerst zelf geopereerd en moet daarna nog twee maanden revalideren. Pas na toestemming van mijn chirurg mag ik zelf ook weer chirurgie doen. Verzekering heeft zich ingedekt zodat artsen zichzelf niet te vroeg laten werken... :')
Sven... foei.
Verder lijkt het me wel verstandig om niet te vroeg te gaan opereren ;)
 
Zijn er hier trouwens mensen die een topkoffer op een sportmotor/CBR hebben (gehad), waarbij je op hogere snelheid merkt dat dat ding trillingen veroorzaakt?

Begon me af te vragen hoe hard je met een koffer kan rijden, meeste adviezen van fabrikanten gaan tot en met 130 km/u.. maar vraag me af hoe dat bij de CBR zich houdt..
Kwam bijvoorbeeld dit topic tegen: Koffer ervaringen
 
Laatst bewerkt:
Op de ZZR, 200+ zonder krimp.


Maar was dat origineel Kawa.. of aftermarket Givi of Kappa..

Want ik zit nu dus met een sport/tourmotor.. dat is de ZZR 1100 blijkbaar ook, met nog iets meer vermogen.. :+ maar wel met een aftermarket beugelset en koffer die er niet op hoort.. En dan ook nog een beugeltje die ik zelf in elkaar gelast heb..

Ik ga het sowieso wel meemaken als ik het monteer.. En dan probeer ik het aan het eind van de A4 wel even uit zonder verkeer achter me hoe het zich houdt op hogere snelheid :+ Mocht het er af lazeren, verwond ik iig niemand :X
 
Kappa koffer op Givi plaat, alles wel degelijk gemonteerd natuurlijk.

Verder ja, zelf gelast spul is natuurlijk nergens mee vergelijkbaar, maar ik denk dat een goeie eigen las beter is dan het standaard geleverde laswerk. Hij is ook lomper en minder afgewerkt, maar het gaat om sterkte. Even rustig proberen hoe het houdt op hogere snelheden idd, maar 180 of 120 maakt voor de koffer niet gek veel uit, t zijn meer de klinkerwegen waar je een keer met 60 op een drempel knalt omdat je niet oplet die funest zouden kunnen zijn. Maarja, al die wijsheid is lastig toe te passen op jouw situatie ;)
 
Kappa koffer op Givi plaat, alles wel degelijk gemonteerd natuurlijk.

Verder ja, zelf gelast spul is natuurlijk nergens mee vergelijkbaar, maar ik denk dat een goeie eigen las beter is dan het standaard geleverde laswerk. Hij is ook lomper en minder afgewerkt, maar het gaat om sterkte. Even rustig proberen hoe het houdt op hogere snelheden idd, maar 180 of 120 maakt voor de koffer niet gek veel uit, t zijn meer de klinkerwegen waar je een keer met 60 op een drempel knalt omdat je niet oplet die funest zouden kunnen zijn. Maarja, al die wijsheid is lastig toe te passen op jouw situatie ;)


Nou, met die geniale vering achter dankzij jou moet een drempeltje geen moeite kosten toch :P

Maar ik stel het monteren nu steeds uit door afstuderen.. Dus moet het maar gewoon gaan monteren en even op de plaat gaan leunen.. Hopen dat er niks breekt..

Maar eerst dan even kijken waarom m'n knipperlicht rechtsachter het alweer niet doet :')

En wil gewoon rijden verdorie, heb geen woon-werk en in de weekenden van Delft-Haarlem is ook al tijd geleden door het kutweer.. Laatste keer was 3 weken geleden ofzo en toen zat ik in een hagelbui op de A5, erg fijn :+ Gelukkig wel vol vertrouwen door nieuwe/goede banden maar die dingen komen hard aan met 130 km/u :P Had alleen shirt aan onder motorjas en daar geen extra lagen in, dus bij armen voelde ik alles :P
 
Zijn er hier trouwens mensen die een topkoffer op een sportmotor/CBR hebben (gehad), waarbij je op hogere snelheid merkt dat dat ding trillingen veroorzaakt?

Begon me af te vragen hoe hard je met een koffer kan rijden, meeste adviezen van fabrikanten gaan tot en met 130 km/u.. maar vraag me af hoe dat bij de CBR zich houdt..
Kwam bijvoorbeeld dit topic tegen: Koffer ervaringen

Heb een keer 190 km/h met de CBR en een GIVI topkoffer (ja ja, een echte badass). Weet niet of het bevorderlijk is voor je kofferframe, want er komt een hele hoop druk op te staan me dunkt. Heb toen geen trillingen gemerkt.
 
Waarom komt er zo veel druk op te staan dan? Grootste windbrekers zijn je kuip en je lichaam, koffer valt daar grotendeels achter. Reden voor mogelijke onbalans aan de voorkant is meer het feit dat je maar heel weinig extra druk achter nodig heb om het voorwiel licht te maken met 200 kmh ;)

Anders verhaal met zijkoffers trouwens, daar merk je veel meer van.
 
Waarom komt er zo veel druk op te staan dan? Grootste windbrekers zijn je kuip en je lichaam, koffer valt daar grotendeels achter. Reden voor mogelijke onbalans aan de voorkant is meer het feit dat je maar heel weinig extra druk achter nodig heb om het voorwiel licht te maken met 200 kmh ;)

Anders verhaal met zijkoffers trouwens, daar merk je veel meer van.

Ja dat snapte ik wel.. meer gewicht achter komt de voorkant makkelijker omhoog in theorie.. Maar door nieuwe veer achter staat achterkant al stuk hoger, dus moet je aardig wat gewicht in die koffer doen moet het een probleem worden lijkt me..

En zijkoffers.. dan merk je neem ik aan voornamelijk meer "drag", niet per se dat de voorkant omhoog komt..? Rijdt ie dus minder lekker en zuinig mee..? Heb namelijk nu dus ook die zij-tassen.. waar dan wellicht weer lucht doorheen gaat dus het geen probleem is? :+ Hogere natuurkunde dit.. En als ik er over nadenk kan ik het waarschijnlijk allemaal narekenen :+
 
Ja dat snapte ik wel.. meer gewicht achter komt de voorkant makkelijker omhoog in theorie.. Maar door nieuwe veer achter staat achterkant al stuk hoger, dus moet je aardig wat gewicht in die koffer doen moet het een probleem worden lijkt me..

En zijkoffers.. dan merk je neem ik aan voornamelijk meer "drag", niet per se dat de voorkant omhoog komt..? Rijdt ie dus minder lekker en zuinig mee..? Heb namelijk nu dus ook die zij-tassen.. waar dan wellicht weer lucht doorheen gaat dus het geen probleem is? :+ Hogere natuurkunde dit.. En als ik er over nadenk kan ik het waarschijnlijk allemaal narekenen :+
Mwah je voelt vaak de instabiliteit in het kofferframe doorwerken op je subframe, en als je dan met een snelle snelwegbocht een keer er over denkt sportief te rijden wobbelt het frame lekker kronkelent achter je billen aan. De flex uit alle bronnen gaan elkaar beinvloeden en versterken als het ware.

Drag merk ik iig niet echt tenzij je écht hard gaat rijden (waarbij je merkt dat ie gewoon minder hard loopt met koffers erop :+ ), verbruik is ietsje hoger met zijkoffers, topkoffer boeit geen zak bij de motoren die ik gereden heb.
 
Ik zou trouwens echt als je alleen maar schade aan de kuipen heb.. en je motor rijdt nog.. inderdaad blij zijn en er niet te veel geld aan uitgeven.. Kunt zelfs gewoon alle kuipen opschuren en opvullen en over spuiten.. hoeft niet duur te zijn met verf van de action.. Is ook altijd mijn plan voor als ik val met deze F2.. in verhouding tot het aanschafbedrag is het gewoon bijna dom om een heel nieuw kuipenset er voor te kopen.. Kunt er ook nog een naked van maken :+
Zolang er geen mounting plekken missen kun je ook plastic "lassen" bij scheuren en krassen opschuren en plamuren.. Heb je even wat werk te doen deze herfst en winter :P

Sluit ik me ook bij aan. Ik heb ook vergelijkbare schade op mn F4 en ondanks dat deze nog een stukje meer waard zijn is het me nog niet waard om er veel geld aan uit te geven. Je hebt namelijk meerdere opties:

Je kunt origineel terug kopen, was voor mijn rechterkuipdeel ong. 700 euro (dat is natuurlijk absurd)
Je kunt Chinese imitatie zooi kopen, prima maar je kunt alleen hele kuipsets kopen (voor ong. 500-600)
En je kunt het zelf repareren, heb ik ook bij een kontje van een FS gedaan. Stelt niet zoveel voor alleen even laten spuiten voor een paar tientjes. Enige wat duur kan worden is een sticker die in kleur overloopt.
 
Sluit ik me ook bij aan. Ik heb ook vergelijkbare schade op mn F4 en ondanks dat deze nog een stukje meer waard zijn is het me nog niet waard om er veel geld aan uit te geven. Je hebt namelijk meerdere opties:

Je kunt origineel terug kopen, was voor mijn rechterkuipdeel ong. 700 euro (dat is natuurlijk absurd)
Je kunt Chinese imitatie zooi kopen, prima maar je kunt alleen hele kuipsets kopen (voor ong. 500-600)
En je kunt het zelf repareren, heb ik ook bij een kontje van een FS gedaan. Stelt niet zoveel voor alleen even laten spuiten voor een paar tientjes. Enige wat duur kan worden is een sticker die in kleur overloopt.

Ben jij al helemaal klaar met de conversie van de kont trouwens/je rijdt allang weer zeker? :+
Moet wel een nieuwe foto voor in de OP dan, inclusief de mod..


Zit er überhaupt aan te denken om per persoon de speciale mods erbij te zetten zoals stalen remleidingen, ingekorte taartschep, etc.
Idee?
Zeker voor Cootje46 interessant met z'n stuur :P
 
Hallo, ik ben geen CBR rijder (rij zelf VTR) maar heb een CBR vraag namens een kennis:
Welk subframe (split level) past op de Honda CBR600 F4I , modeljaar 2001, kom intussen van alles tegen op internet, de een zegt alleen 2001-2002 F4I delen, de ander zegt dat de latere versies ook passen, kortom ben zolangzamerhand het spoor een beetje bijster, kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen, alvast bedankt.
 
Voor wie interesse heeft: Givi kofferrek en Corbin zadel CBR600F



Ow en ducky, ik heb op mijn CBR het Givi kofferrek en heb er al 185 mee gereden (was ff vergeten dat hij achterop zat, haha) en merkte er amper iets van. Meestal rij ik er niet harder dan 130/140 mee en en dat gaat sowieso prima. Nu zit ik door mijn superbikestuur wel rechterop maar toen ik er 185 mee reed lag ik een stuk platter en weinig last van.

Je merkt wel dat stevige zijwind wat meer grip heeft nu
 
Dit zijn dus trouwens de beugels die je bij mij ziet op de vorige pagina, wat ik aan het spuiten ben.. Duckylovernr1 in "Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Ver..."

Alleen dit is voor een F2, daar heb je nog een ander simpeler beugeltje i.p.v. een mooiere die tussen je passagiers-beugel van je motor door gaat..
Die Y-vorm en een plaatje met een draadeind er aan vast is het bij mij.. En bij dat set van Spykes is het dus net anders.. Zie hier de PDF.. Daar zitten zelfs twee van die plaatjes met draadeind eraan vast..


Het rek wat jij hebt is niet specifiek voor de CBR600 bedoeld. Je hebt van givi voor '91-'92 een rek, voor '93-'96 en voor '97-'98 een rek die allemaal net iets anders zijn. Ik heb het rek wat voor mijn model ('95) bedoelt is. Het rek opzich is daarbij recht. Volgens mij heb jij de beugeltjes die bedoelt zijn voor de '97-'98. Bij mijn versie die ik nog op de motor heb zitten zijn die beugeltjes recht omdat de passagiershandgreep vervalt. Bij '97-'98 kan die blijven zitten en zit de plaat ook 5 cm hoger.

Zal van het weekend wel ff duidelijke foto's m,aken
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vorige week met de motor naar Oschersleben, Duitsland geweest. Voor mij een rit van 500km snelweg. Gelukkig heb ik michelin pilot road banden... Maar had gewoon mn telefoon in de waterdichte hoes op mn stuur zitten en hij werd ook nog eens opgeladen. Heb op de gps 230 gehaald, meer liet het verkeer niet toe. Al met al een leuk ritje gehad. Maar gezien je soms in Duitsland 60km lang niet kan tanken heb ik maar om de 180km getankt voor de zekerheid. Heb voor vertrek ook mn begrenzer er uit gehaald en mn Danmoto pijp is nu ineens wel heel luid, vol gas in hogere toeren... Ik vind het zelf niet erg, want ik rijd toch met oordoppen *O* maar een maat van me reed mee op zn Zx6r en kon zijn motor minder horen dan de mijne als ik voor hem het gas vol open trok.

LFE1lbW.jpg


Ik had deze tas achterop en een kleine rugzak om. De tas kon ik nog iets naar achteren schuiven. Die haakjes bij de knipperlichten zijn echt ideaal. :+
 
Laatst bewerkt:
Het rek wat jij hebt is niet specifiek voor de CBR600 bedoeld. Je hebt van givi voor '91-'92 een rek, voor '93-'96 en voor '97-'98 een rek die allemaal net iets anders zijn. Ik heb het rek wat voor mijn model ('95) bedoelt is. Het rek opzich is daarbij recht. Volgens mij heb jij de beugeltjes die bedoelt zijn voor de '97-'98. Bij mijn versie die ik nog op de motor heb zitten zijn die beugeltjes recht omdat de passagiershandgreep vervalt. Bij '97-'98 kan die blijven zitten en zit de plaat ook 5 cm hoger.

Zal van het weekend wel ff duidelijke foto's m,aken

Nee hoor.. ik heb een set beugels die officieel van Givi is.. ik miste dus namelijk een beugeltje die ik nu zelf heb gemaakt, zie voorgaande foto's.. Er staat het merk Kappa op bij mij, zelfde als het merk koffer, maar die kocht in '91 over van Givi, zette in Italië hun eigen naam er op en klaar. Hier kwam ik achter toen ik dat onderdeel probeerde te kopen..
Kijk maar, bij mij ziet het er zo uit: PDF

In plaats van twee beugels met een draadeind, waar bij jou een beugel tussen de motorbeugels voor passagiersvoetsteun komt, heb ik een klein beugeltje die om de motor beugels klemmen (op PDF nr. 10).

Bovendien past alles nu gewoon, dus het is echt wel een set die voor mijn motor gemaakt is :+
Vandaag alles gemonteerd, met enigzins moeite :P Nog een moer uitgeboord, schroefdraad weg en dient nu als een afstandsbus.. Fits like a gloveeee..

[img width]https://dl.dropboxusercontent.com/u/1142095/Foto%27s/Dennis%20motor/Topkoffer%20beugels%20%286%29.jpg[/img]

Topkoffer%20beugels%20%287%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor.. ik heb een set beugels die officieel van Givi is.. ik miste dus namelijk een beugeltje die ik nu zelf heb gemaakt, zie voorgaande foto's.. Er staat het merk Kappa op bij mij, zelfde als het merk koffer, maar die kocht in '91 over van Givi, zette in Italië hun eigen naam er op en klaar. Hier kwam ik achter toen ik dat onderdeel probeerde te kopen..
Kijk maar, bij mij ziet het er zo uit: PDF

In plaats van twee beugels met een draadeind, waar bij jou een beugel tussen de motorbeugels voor passagiersvoetsteun komt, heb ik een klein beugeltje die om de motor beugels klemmen (op PDF nr. 10).

Bovendien past alles nu gewoon, dus het is echt wel een set die voor mijn motor gemaakt is :+
Vandaag alles gemonteerd, met enigzins moeite :P Nog een moer uitgeboord, schroefdraad weg en dient nu als een afstandsbus.. Fits like a gloveeee..

[afbeelding]

[afbeelding]


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan