Motor slaat af bij gas geven

Quiron

Rookie
26 aug 2014
5
0
Ede
Een tijdje terug moest mijn accu vervangen worden omdat die overleden was,
Toen ben ik lang bezig geweest met aanlopen van de motor, dat lukte maar op een gegeven moment na stukje rijden viel de motor (Honda CB450 S) uit als ik gas gaf.

Accu vervangen,
Starten met start motor werkt weer, alleen wanneer ik gas geef blijft het probleem dat hij afslaat (doordat hij geen brandstof krijgt). Ben inmiddels 3 dagen fulltime bezig het probleem te verhelpen maar niets werkt tot nu toe. Wat ik al gedaan heb:

Carb. schoon gemaakt, alle sproeiers uitgeblazen en gereinigd met zon goedje wat daarvoor bedoeld is. (De sproeiers zaten inderdaad tamelijk dicht, maar dit was dus niet de volledige oplossing)
Hierna liep hij stationair wel veel mooier, maar nog steeds bij gas geven viel hij uit.

Ondertussen had ik dus een probleem dat hier volgensmij los van stond namelijk dat hij nieteens wou starten met de benzine tank eraan. Wel als ik gewoon een peut benzine met een spuit in het benzine filtertje spoot. dus dat eerst uitgevogeld (en nog niet opgelost)

de lucht stelschroef heb ik gecontroleerd, die stonden 2 1/4 open, waar hij altijd op liep, maar in werkplaatshandboek stond 2 1/2 open dus dat maar gedaan, maar geen verschil

Ik Heb ook mn tank leeg laten lopen en nieuwe benzine in gedaan, voor het geval dat daar water in zat. maar als die tank het niet doet merk ik daar natuurlijk weinig van.

Iemand enig idee? kan er water in de carb zitten dat de hoofdsproeier water aanzuigt en de stationaire gewoon benzine heeft?

Zijn er misschien andere gangetjes in de carb die dicht kunnen zitten wat cruciaal is, of moet ik het eens proberen zonder luchtfilter?

Alvast bedankt
 
Dus met tank gemonteerd loopt hij niet en zonder wel? Lijkt me dat daar wel een probleempje zit dan. Sluit je de tank goed aan, staat het kraantje open, trekt de tank vacuüm? Zulke dingen al gecontroleerd?
 
Ja gecontroleerd:
-Tank goed aangesloten zoals hij zat
-Kraan staat open
-werkt ook niet met tank dop eraf
Heb meer het idee dat het komt doordat er ergens een knik in het slangetje zit. Daarom denk ik niet dat dat het grootste probleem is. vraag me meer af waarom hij niet gas kan geven, of kan dat te maken hebben met dat hij geen benzine krijgt?
 
Ja gecontroleerd:
-Tank goed aangesloten zoals hij zat
-Kraan staat open
-werkt ook niet met tank dop eraf
Heb meer het idee dat het komt doordat er ergens een knik in het slangetje zit. Daarom denk ik niet dat dat het grootste probleem is. vraag me meer af waarom hij niet gas kan geven, of kan dat te maken hebben met dat hij geen benzine krijgt?
Begin nou eens bij het begin. En maak dingen af.

Je zegt bijvoorbeeld: tank leeg, en nieuwe benzine er in. Daar is niks mis mee.
Dan ga je controleren of je kraantje wel goed werkt.
Dan ga je de tank monteren.
Dan ga je controleren of de benzine netjes in de carbs stroom.
Indien ja, dan heb je wss geen probleem met tank/kraan/leiding.

En zo doe je elke stap. Nu gaat het van de hak op de tak, en geen enkele 'klus' heb je afgemaakt.
 
Wat Martell zegt dus, en een kanttekening:

Als je een jampotje benzine uit de tank aftapt (wat je toch moet doen om uit te sluiten dat het probleem in de benzinekraan en slangen zit), hou het potje dan goed in het licht en check op roest-oxide. Schone benzine en schone carbs zijn na 1 minuut terug bij af als je roest in de tank heb. Fijne roest spoelt bovendien zo langs je filtertje (die misschien òòk wel verstopt of defect is).

Maar goed, stap voor stap uitsluiten dus.
 
Begin nou eens bij het begin. En maak dingen af.

Sterk punt, ga het onthouden!

Als je een jampotje benzine uit de tank aftapt (wat je toch moet doen om uit te sluiten dat het probleem in de benzinekraan en slangen zit), hou het potje dan goed in het licht en check op roest-oxide. Schone benzine en schone carbs zijn na 1 minuut terug bij af als je roest in de tank heb. Fijne roest spoelt bovendien zo langs je filtertje (die misschien òòk wel verstopt of defect is).

Heb ik gedaan, perfect schone benzine, geen water, geen roest, geen vuil.

verder wil ik meedelen dat het probleem is opgelost.
was met mn opa het zadel aant bekleden en die zei plots vanuit het niets, en als je het filtertje er tussenuit haalt?
Dat gedaan, en was dus starte en lopen. nog nooit zo vloeiend gehad :)

Bedankt voor alles
 
Deze
d20e2d75344f28fb0540c99935f40440.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan