Yamaha TRX850 topic deel 10

OK, dank!

Zelf heb ik de eerste keer het veertje ook opgerekt. Dat werkte prima, iig tijdens het testen.

Gisteren nog even verder gegaan, heb de bougies verwijderd. Maar die waren mooi droog en in de cilinder stond geen benzine...

Als ik de oliedop eraf draai, ruik ik geen benzine.
Maar uit m'n uitlaat toch echt wel. En daarvan is me verteld dat dat dus niet goed is....

Overigens, dat vlotter gedoe, dan zou de benzine toch ook uit je carb moeten lopen?
 
Laatst bewerkt:
de benzine kan ook via het vacuumslangetje van de benzinepomp, om de carburateurs heen rechtstreeks in de inlaatkelk lopen...
heb ik eens met een TDM van een klant ontdekt... linker cilinder liep vol.
 
de benzine kan ook via het vacuumslangetje van de benzinepomp, om de carburateurs heen rechtstreeks in de inlaatkelk lopen...
heb ik eens met een TDM van een klant ontdekt... linker cilinder liep vol.

Tja, dan is het membraan lek (zou je ook nog kunnen controleren, uit het vacuüm slangetje mag uiteraard geen benzine komen).
Edit. oh het benzinepomp vacuum slangetje dat zou ook kunnen ja (ook dat slangetje er even afhalen dan )

Dat je onder de vuldop niks ruikt is logisch , de benzine stroomt via de de cilinder het carter in .
Misschien dat het meevalt ,even zonder bougies ronddraaien als je twijfelt.
 
Laatst bewerkt:
Jep, ik ben er al achter.
Membraan in de benzinepomp is lek.

Dan jets ik er een gewone handmatige kraan tussen met een filtertje.
Nooit geen gezeik meer (behalve als ik 't vergeet).

Ik ga gewoon de olie verversen, wil er geen risico mee lopen.
 
8<

Ben benieuwd hoe de koppeling jou gaat bevallen , ik zou zelf niet meer zonder willen (niet schrikken van de klik in het hendel bij het ontkoppelen :dat hoort zo :Y )
Ha, snapte eerst niet wat je bedoelde maar later toch wel. Hij doet dat klikje dus niet altijd!
Op straat heb ik het trouwens niet voor elkaar gekregen om de slipperclutch zijn -eh- truukje te laten doen. Het is echt alleen bij vrij extreem gebruik denk ik, dat 'ie ingrijpt?
Nou ja ik merk het wel op Zandvoort over een paar weken. Verder werkt het prima trouwens, koppeling gaat ook lekker licht.

De TRX gaat wel als de brandweer trouwens nu ik de MT03 (48 pk) meer gewend ben... :9~ :]

8<

Ik ga gewoon de olie verversen, wil er geen risico mee lopen.

Begrijpelijk maar het strookt niet met je onderschrift. :P
 
Laatst bewerkt:
Ha, snapte eerst niet wat je bedoelde maar later toch wel. Hij doet dat klikje dus niet altijd!
Op straat heb ik het trouwens niet voor elkaar gekregen om de slipperclutch zijn -eh- truukje te laten doen. Het is echt alleen bij vrij extreem gebruik denk ik, dat 'ie ingrijpt?
Nou ja ik merk het wel op Zandvoort over een paar weken. Verder werkt het prima trouwens, koppeling gaat ook lekker licht.


Misschien rij je niet lomp genoeg (of ik te lomp ;) ) maar bij mij voel ik 'm toch wel snel slippen. misschien sterkere veren ? wat ook belangrijk is is het dikte van het pakket platen , ik weet niet of je de CD er bij gekregen hebt maar daar staat het wel in hoe je eerst zonder en dan met platen moet meten.
Je gaat er ook aan wennen om eerder terug te schakelen en niet subtiel te ontkoppelen :) .
 
Misschien rij je niet lomp genoeg (of ik te lomp ;) ) maar bij mij voel ik 'm toch wel snel slippen. misschien sterkere veren ? wat ook belangrijk is is het dikte van het pakket platen , ik weet niet of je de CD er bij gekregen hebt maar daar staat het wel in hoe je eerst zonder en dan met platen moet meten.
Je gaat er ook aan wennen om eerder terug te schakelen en niet subtiel te ontkoppelen :) .
Ja hoor ik heb alles erbij, zelfs een mooie tool voor het (de-)monteren.
De koppeling komt ook van een TRX, aan afstelling hoefde ik niets te doen, heb het wel nagemeten. De veren zijn gewoon origineel maar bij de vorige eigenaar werkte het prima, hij was er erg tevreden over. Het komt dus vast omdat ik heel lief ben voor mijn materiaal. :+
 
Ja hoor ik heb alles erbij, zelfs een mooie tool voor het (de-)monteren.
De koppeling komt ook van een TRX, aan afstelling hoefde ik niets te doen, heb het wel nagemeten. De veren zijn gewoon origineel maar bij de vorige eigenaar werkte het prima, hij was er erg tevreden over. Het komt dus vast omdat ik heel lief ben voor mijn materiaal. :+

Oké ik heb er zelf wel sterkere veren in en barnett platen omdat de boel bleef slippen nu is het geen probleem meer .

Wanneer ga je naar Zandvoort ? ik ga misschien 8 september nog een keer :] (ZAC vrij rijden)
 
Oké ik heb er zelf wel sterkere veren in en barnett platen omdat de boel bleef slippen nu is het geen probleem meer .

Wanneer ga je naar Zandvoort ? ik ga misschien 8 september nog een keer :] (ZAC vrij rijden)
9 sept. met MSL. 1 dagje later dus. :)
 
Terug van weggeweest: mijn oliedruklampje!

olielampje.jpg


Met wat modificaties en zelfs een pictogram! 8-)
 
Goedenavond heren (en dames als die er hier zijn ;) )

Ik zal mezelf eerst eens netjes voorstellen in dit draadje :) :

Mijn naam is Roy en ik heb dus sinds een maandje een TRX in de garage staan. Motorhistorie? Daar ga ik jullie niet mee vervelen....kort gezegd erg veel motoren gehad.

Eigenlijk ben ik een Ducati liefhebber, maar nadat ik mijn M620ie voor dagelijks gebruik had verkocht kwam ik een dorp verder een TRX tegen. Leuke fiets die een beetje TLC nodig had, maar in de basis een heel gezonde motor.

Foto's:
Foto550-BVJTJELQ.jpg

Foto550-3SYIYUV7.jpg

Foto550-IV3EULAG.jpg



O,... naast de TRX staat er nog een M750 in mijn garage.

Nieuwsgierig?
Grotefoto-EIATP8BR.jpg


Nu heb ik het lef om meteen wat advies te vragen O-) .

Vraag 1:
Aangezien ik meer een klik heb met nakeds dan met gekuipte motoren, wil ik de TRX ontdoen van wat plastic. Ik heb inmiddels al een LSL kroonplaat op de kop weten te tikken met raisers.

Nu heb ik een zwaar vermoeden, dat de originele remleidingen te kort zullen blijken, dus deze gaan plaats maken voor een setje staal omvlochten exemplaren.
Dit zullen wel custom made moeten worden, maar weet iemand mij te vertellen hoeveel langer ik ze moet bestellen (t.o.v. de originele)

Vraag 2:
Waarschijnlijk is de koppelingskabel ook te kort. Van welk type motorfiets zou ik een koppelingskabel moeten aanschaffen? Een TDM of zo?

Vraag 3:
Komend weekend ga ik een setje ietwat gehavende Bos T-six dempers ophalen. Heeft iemand een adres waar ik Aluminium demperhulzen kan kopen?

Alvast mijn dank!
 
Laatst bewerkt:
Hey DD, da's een mooie TRX! En ja die Monster is ook best mooi hoor.
Vandaag stond mijn TRX op 't werk bij een spiksplinternieuwe Monster en daarbij ziet de TRX er toch wel wat gedateerd uit, moet ik toegeven. -O- Maar hij rijdt zo lekker :] en dat ook nog 'ns met een verbruik van ruim boven de 1 op 20 - hij gaat nog láng niet weg.
Je vragen:
1. Bij de meeste webshops kun je gewoon naar wens iets langere staalomvlochten leidingen laten maken. Een cm of 4 extra moet genoeg zijn maar het beste is om zelf even te meten.
2. TDM ja of was het nou van een Diversion? Ik weet het niet meer. :X
3. Dat zou ik niet weten.

Ik zit nog eens naar de foto te kijken, en ik kan werkelijk niets ontdekken wat niet origineel is aan die motor. Of het moet de tankpad zijn. Dat is vrij uniek tegenwoordig voor een TRX, dus weet je wel zeker dat je 'm gaat verbouwen?!
 
Je kan remleidingen iets langer bestellen, iedere leverancier maakt ze toch per order op maat.
Als koppelingskabel een TDM850 kabel nemen, past mooi! (heb ik wel gebruikt op voorraad.

Zonde om zo'n mooie originele TRX te verbouwen.. origineel wordt steeds schaarser, dus duurder!
Ik heb nog een TRX met Monster600 achterframe en zadel staan! en ook nog wel 2 TRX die meer geschikt zijn voor ombouwen!

groet,

Pieter
 
Ik zit nog eens naar de foto te kijken, en ik kan werkelijk niets ontdekken wat niet origineel is aan die motor. Of het moet de tankpad zijn. Dat is vrij uniek tegenwoordig voor een TRX, dus weet je wel zeker dat je 'm gaat verbouwen?!

Zonde om zo'n mooie originele TRX te verbouwen.. origineel wordt steeds schaarser, dus duurder!
Ik heb nog een TRX met Monster600 achterframe en zadel staan! en ook nog wel 2 TRX die meer geschikt zijn voor ombouwen!

groet,

Pieter

Ik denk dat ik wellicht mijn idee om de TRX naar mijn wensen aan te passen moet herzien ;) .

Nu was ik wel van plan om de aanpassingen zodanig te doen, dat de motor weer eenvoudig in originele staat terug te brengen zou zijn. Dus kuip+frame+koplamp+kroonplaat eraf en er een LSL kroonplaat met stuur en klein stuurkuipje ervoor in de plaats. Originele delen natuurlijk op zolder bewaren :)

Laten we er nog een paar nachtjes over slapen. Die LSL kroonplaat was gelukkig niet zo duur en verder heb ik nog niets aangeschaft.

In ieder geval dank voor de info!
 
Als je gaat ombouwen, bewaar dan inderdaad de originele onderdelen.
Maak alles zo dat je het weer terug kan bouwen.

Mijn TRX staat al jaren in de steigers, maar ik heb destijds de originele onderdelen verkocht. Ergens wel jammer, want de weg terug is behoorlijk lastig.

Overigens, ombouw naar SBK-stuur met behoud van originele kuip is mogelijk, daarvoor moet de voorkuip 2cm naar voren worden gebracht.
Staat ergens nog wel een voorbeeld hier van iemand die daar adapters voor had gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ben nog eens begonnen aan mijn project 'polyester undertail versie 2.0'.
Ik zit met vnl met het probleem dat de bolle delen van mijn mal niet lossen. Iemand enige tips?
 
Zo, nachtje geslapen en toch besloten om de TRX zo origineel mogelijk te houden, maar wel met andere dempers.

Mocht er dus iemand interesse hebben in een LSL verhoogde kroonplaat? O-)
Hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
 
Zo, nachtje geslapen en toch besloten om de TRX zo origineel mogelijk te houden, maar wel met andere dempers.

Mocht er dus iemand interesse hebben in een LSL verhoogde kroonplaat? O-)
Hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.

Oeps, dan hebben we meer invloed dan ik dacht. :X O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan