240 band + brug in Fireblade sc28

Yamaha M1

Rookie
2 nov 2005
14
0
Delft
Hallo iedereen,

Ik ben me aan het oriënteren om een fireblade sc28 om te bouwen naar een streetfighter.
Nu ben ik al een paar dagen aan het zoeken wat er kwa achterbrug mogelijk is om het om te bouwen naar een achterbrug met een 240 wiel. Wie kan mij wat meer vertellen en uitleggen?
 
Normaal gaat er 180 in. 190 past ook, maar hoger denk ik niet. Dan moet je dus een andere achterbrug regelen. Ik denk dat er geen bestaande achterbrug is die je zo kunt plaatsen, dat wordt dus eentje laten maken.

Maar dan heb je ook nog het probleem van de ketting, die moet wel langs de band kunnen. Het tandwiel moet dus naar buiten. Maar de ketting loopt ook langs het frame, dus veel ruimte heb je niet.

Maar blijkbaar hebben mensen het toch voor elkaar gekregen?

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.416991828459.192242.297725163459&type=3

Deze leveren volgens eigen zeggen een kit voor de Honda CBR900RR, onduidelijk of dit een SC28/SC33 of een andere is.

http://www.raceready.us/5_1.asp
240 KIT FOR CBR 900 RR 93-99 CHROME ARM CHROME WHEELS

Ik vraag me ook af of het de rij-eigenschappen wel ten goede komt. Voor een turbo sprintbike is een brede band wel lekker, maar voor een streetfighter?
 
Laatsten een 300er band in een gpz900 gefabriekt.Ook een brug voor gemaakt en de ketting 40mm naar buiten gebracht.Was nog wel een klusje. O-)
full
 
Martell, ik heb nog niks leggen. Heb ook de CBR nog niet maar voordat ik over ga tot aankoop wil ik eerst weten of er iemand is die hier meer over kan vertellen. Ik hoof geen verlengde achterbrug of een 360 brug. Ik wil gewoon een achterbrug met een 240 band. En of dat een enkelzijdige achterbrug is of een normale dat maakt mij niet uit.
 
Martell, ik heb nog niks leggen. Heb ook de CBR nog niet maar voordat ik over ga tot aankoop wil ik eerst weten of er iemand is die hier meer over kan vertellen. Ik hoof geen verlengde achterbrug of een 360 brug. Ik wil gewoon een achterbrug met een 240 band. En of dat een enkelzijdige achterbrug is of een normale dat maakt mij niet uit.
Ik denk dat er wel wat over te vinden is.

Het is al vaker gedaan :Y

Wellicht zijn er zelfs complete kits te koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan