soes gsx400e komt moeilijk op toeren

Pvdhoek

Rookie
23 aug 2014
8
0
Assen
Hallo.

Ik heb sinds kort een soes GSX400E in de schuur staan.
Toen ik hem net had liep hij prima, maar als je het gas open trekt komt ie heel langzaam op toeren. ook tijdens het rijden zit er geen gang in.. Net een schakelbrommer :P

Ik heb hem helemaal schoongemaakt. dynamo stator was verrot, ook maar ff vervangen.
Maar nu hij weer helemaal in elkaar zit blijft hij hetzelfde doen.
Hij reageert erg slecht op de gashendel, en komt dus erg moeizaam op toeren.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Carburateur vies?
Vies luchtfilter.
En nog wat van die dingen die je relatief eenvoudig zelf kunt uitsluiten.

En leg het nog eens uit: deed ie dit al vanaf dat je de motor had, of is het zomaar ineens gekomen?
 
luchfilter is schoongemaakt, cards ook.
Dit deed hij al sinds ik hem heb.

Ik zat zelf te denken dat het mengsel misschien niet goed is.
Zonder luchtfilter loopt hij nog beroerder, dus luchtfilter kan het haast niet zijn.
kan het zijn dat ie gewoon meer benzine moet hebben?
 
luchfilter is schoongemaakt, cards ook.
Dit deed hij al sinds ik hem heb.

Ik zat zelf te denken dat het mengsel misschien niet goed is.
Zonder luchtfilter loopt hij nog beroerder, dus luchtfilter kan het haast niet zijn.
kan het zijn dat ie gewoon meer benzine moet hebben?
Gaat ie wel beter lopen als je smoort?
 
Met choke bedoel je? Maakt geen verschil. Stationair loopt ie dan wat hoger, maar ook dan komt ie niet op gang.
Stationair loopt hij perfect trouwens, maar zodra je aan de gashendel komt reageert hij heel traag.
Het is net of hij niet snapt wat de bedoeling is ;p

Ik zat zelf te denken om de sproeier naald iets omhoog te zetten, kan dit helpen?
 
Met choke bedoel je? Maakt geen verschil. Stationair loopt ie dan wat hoger, maar ook dan komt ie niet op gang.
Stationair loopt hij perfect trouwens, maar zodra je aan de gashendel komt reageert hij heel traag.
Het is net of hij niet snapt wat de bedoeling is ;p

Ik zat zelf te denken om de sproeier naald iets omhoog te zetten, kan dit helpen?
Met smoren bedoeld eik deels de luchtinlaat dicht houden.

Kun je niet eerst de carburateurs goed controleren?
Valse lucht, defect membraan, verstopte sproeier, vlotterniveau goed, etc.
Eerst alles goed en op basis, dan verder zoeken.

Als je denk dat er te weinig brandstof komt, kun je de gasnaald hoger zetten ja, of de sproeier vergroten. Maar als je met choke een beetje hetzelfde resultaat hebt, weet ik niet of dáár je probleem zit.
 
Helder..
De cards gaan er dus weer af.

Moet ik straks de boel ook weer synchroniseren denk ik ofniet..
Is dat een beetje te doen? Heb er zelf nog geen ervaring mee.

Zal morgen de boel nog eens los halen, kijken hoe het er nu bij staat..
 
Gister nog even geprobeerd wat ie doet als je hem smoort, loopt ie alleen maar slechter door.
Dan begint hij te sputteren, onregelmatig lopen en valt bijna uit.

Ontsteking kan het niet zijn denk ik, stationair moet hij dan ook moeite hebben?
Beide cilinders doen goed mee, loopt niet op 1 poot.

Ga vandaag de carbs er af halen en schoonmaken, kijken wat er dan gebeurd.
 
Ontsteking kan het niet zijn denk ik, stationair moet hij dan ook moeite hebben?

.


Denken moet je in deze vervangen voor zeker weten.

1 bougie er uit draaien, op de startknop drukken en kijken of ie normaal vonkt. (Buitenkant bougie tegen je blok houden zodat je massa hebt).

Die vonk moet stevig en stabiel zijn, dus niet maar een beetje ronddwarrelen rond de kop van de bougie.
Met 2 slechte vonken kan ie best stationair lopen. Als je er geen ervaring mee hebt kun je je vonk niet beoordelen op het stationaire draaien.

Alleen de hoofdsproeier verstopt en de stationair sproeiers schoon maak je niet vaak mee. Das meestal andersom.
 
misschien wel een goed idee inderdaad.
Het was me echt niet opgevallen dat hij maar op 1 cilinder liep, hij klonk namelijk zoals normaal
Mijn buurman (auto monteur) was het ook niet opgevallen, die had ik ook al even om advies gevraagd.
Ben blij dat hij het weer doet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan