Kawasaki ZX7R houdt in, lage toeren

Wanzl

MF'er
20 jun 2010
57
18
Helmond
Hallo,

Mijn ZX7R '98 houdt in bij lage toeren. Als ik vanuit stoplicht wegtrek of rustig in z'n een of twee een bocht in draai dan klinkt 'ie alsof de motor op 3 pitten rijdt en heb ik 1 à 2 seconden nul power. Ineens bam weer vol vermogen. Als de motor goéd warm is dan lijkt het op een enkel hikje na weg te zijn.
Het is begonnen bij de eerste rit van dit jaar in maart/april. Dus je zou zeggen bezinksel/vuiligheid in carb. Dat was dus ook eerste aanknopingspunt voor actie.

Heb de motor weggebracht. Carbs zijn uit elkaar geweest, ultrasoon gereinigd, weer gemonteerd, afgesteld en gesynchroniseerd. Bougies vervangen, kleppen zijn gesteld, temp uitlaatbochten gecheckt.
Nog steeds zelfde probleem.

Zit te denken evt bobine slecht. Weet niet of de zx7r één, twee of vier bobines heeft. Dacht als het er meerder zijn en een is er slecht waardoor een cilinder slecht meedraaid dan kan dat weleens zoiets zijn.

Iemand enig idee??
 
Laatst bewerkt:
@Vinney: het is niet echt het gevoel dat ie verzuipt. Meer het idee dat een of meerdere pitten gewoon niet meedraaien.

@JanS2: Denk ook zoiets maar hoe verklaar je dat bij warme motor het (bijna) weg is?
En een bobine, kan die "slecht" werken? Ik bedoel die doet 't of die doet 't niet, of zit ik er dan naast?
Setje doppen en kabels vervangen misschien beste optie. Zijn daar imitaties van want originele zullen wel weer de hoofdprijs kosten.
 
@Vinney: het is niet echt het gevoel dat ie verzuipt. Meer het idee dat een of meerdere pitten gewoon niet meedraaien.

@JanS2: Denk ook zoiets maar hoe verklaar je dat bij warme motor het (bijna) weg is?
En een bobine, kan die "slecht" werken? Ik bedoel die doet 't of die doet 't niet, of zit ik er dan naast?
Setje doppen en kabels vervangen misschien beste optie. Zijn daar imitaties van want originele zullen wel weer de hoofdprijs kosten.
Misschien beter om aan je gevoel te vragen wat het precies is, en dat aan te pakken :Y

En als dat niet goed lukt: zonder gevoel uitzoeken wat er precies is. En dat dan aanpakken :)

Scheelt een hoop tijd, ergernis en centen :)
 
er is nog een topic dat een 'stotter' probleem vermeld ook al is er ultrasoon gereinigd.
zou echt eens kijken wat voor substantie er uit de benzinekraan komt lopen en of dat wel schone benzine is.
die filters in de tank vergaan ook een keer he.
 
Terug
Bovenaan Onderaan