Yamaha TRX850 topic deel 10

bouwjaar 1996 en 45000 km op de klok.
verder geen onderhoud history, dus zijn er nog tips waar je op moet letten?
Olie gebruik goed in de gaten houden. Let op dru sump. Dus na de rit paar minuten wachten, dan oliepeilen.
Het is een Duitse :+ mooie fiets :+ :')
 
Oja, mocht je last hebben van hoge verbruik en zompige gasrespons, nieuwe gasnaalden en naaldbuizen(dynojet)

wel een pracht karakterfiets...
 
Ik heb al eens gedacht over een schwenker combi. Zodat hij makkelijk ook solo te rijden is. Er rijd in zijspan topic iemand met een tdm en schwenker :X
 
Oja, mocht je last hebben van hoge verbruik en zompige gasrespons, nieuwe gasnaalden en naaldbuizen(dynojet)

wel een pracht karakterfiets...
de reden is dat de carbs onder een hoek staan toch? dus slijten en lekken ze aan een kant.
maar inderdaad tis een ding met karakter ja, stuurt lekker.
 
Ik heb al eens gedacht over een schwenker combi. Zodat hij makkelijk ook solo te rijden is. Er rijd in zijspan topic iemand met een tdm en schwenker :X
klopt ja, die kennen wij wel.
was voor het eerst dit jaar in mei bij een treffen in de achterhoek.
maar kon ons niet bijhouden in de bochies omdat het toch een solo blijft met gevaar voor wegglijden in de bochten ivm steentjes en vuil enzo.
 
Wij kunnen met aanbouwen wel wat voor je betekenen hoor.
En om een indruk te krijgen van wat er zon btje rond rijdt zou je een x op ons zijspantreffen kunnen komen.
organiseren we alyijd in april.
maar dit geheel ter zijde, ben net nieuw hier en nu al topic vervuilen :X :X
 
Ach ja, de normale 850 dingen goed doen, dus oliepeilen na het rijden met warm blok, das belangrijk! carburateurs synchroon stellen, en bij wat hoog verbruik eerst de mengselschroeven eens een halve slag verder uitdraaien, dat compenseert eventueel uitgesleten gasnaaldbuizen.
maar oliepeilen echt belangrijk, ik heb er weer een staan met uitgelopen bigendlagers.. er kwam nog net een liter olie uit het blok... dus dan ben je 1600 euro verder......
 
Vraagje,

Ik wil toch een dynokitje monteren op de TRX.
Maar ik zie nergens een stage 2 of 3 versie. Ik heb overigens alleen K&N inlegfilter en sportuitlaten. Dus dan is stage 1 wellicht ook voldoende?

En is dat makkelijk zelf te monteren? Of kun je het beter aan de professional overlaten? :Y
 
Vraagje,

Ik wil toch een dynokitje monteren op de TRX.
Maar ik zie nergens een stage 2 of 3 versie. Ik heb overigens alleen K&N inlegfilter en sportuitlaten. Dus dan is stage 1 wellicht ook voldoende?

En is dat makkelijk zelf te monteren? Of kun je het beter aan de professional overlaten? :Y

Stage 1 is de enig juiste!
het verschil zit hem enkel in de sproeiermaten.
stage 3 is voor toepassing met losse K&N filters rechtstreeks op de carburateurs.
niet aante bevelen voor normaal gebruik.. moeilijker af te stellen, gevoelig voor zijwind en windvlagen. dan moet je dus een airbox bouwen om de wind te keren.

overigens komen wij op dezelfde resultaten qua rijden als we de carburateurs ultrasoon gereinigen, carburateurs indien nodig voorzien van nieuwe gasnaaldbuizen en goed afstellen.
ik wil maar zeggen: Dynojet setjes zijn niet heilig...

groet,

Pieter
 
Ben nog eens begonnen aan mijn project 'polyester undertail versie 2.0'.
Ik zit met vnl met het probleem dat de bolle delen van mijn mal niet lossen. Iemand enige tips?

Als het een goede mal is :meerdere lagen los was en na de laatste uitgepoetst te hebben een nacht laten drogen, met een slechtere (minder gladde) mal kun je PVA (droogt op als een dunne tussenlaag) gebruiken die je vaak terug ziet in het resultaat (strepen van kwast) wat niet zo erg is als het nog gespoten word (en het lost altijd).

Beetje laat deze reactie maar misschien heb je er nog wat aan :) .

Iemand trouwens nog kuip en zitje nodig ? (van polyester) kuip zonder lamp uitsparing en zitje is een race zit met gebruik van het originele zit gedeelte (die ik erbij heb)
Mag voor bijna niets weg :Y
 
8<

Iemand trouwens nog kuip en zitje nodig ? (van polyester) kuip zonder lamp uitsparing en zitje is een race zit met gebruik van het originele zit gedeelte (die ik erbij heb)
Mag voor bijna niets weg :Y
Tempting... Must resist. :X

Heb je trouwens gezien dat er nu +2 mm inlaat kleppen zijn/komen op het Engelse forum?
 
Zonde om zo'n mooie originele TRX te verbouwen.. origineel wordt steeds schaarser, dus duurder!

groet,

Pieter

Helemaal mee eens. Ik heb een volledig originele blauwe TRX van 1997 en die is onlangs al getaxeerd op 5.000 euro! Door mezelf :+
Maar nee, voor minder dan 3.000 euro gaat hij gewoon niet weg, of mensen het dat bedrag waard vinden of niet. Vind maar een ander origineel exemplaar voor minder!
Zo vragen mensen nu al 12.500 euro voor een originele Toyota MR2 AW11 (http://link.marktplaats.nl/m844745033). Denk niet dat je gauw een koper zult vinden, maar je zult ook niet gauw een vergelijkbaar exemplaar vinden.
 
Helemaal mee eens. Ik heb een volledig originele blauwe TRX van 1997 en die is onlangs al getaxeerd op 5.000 euro! Door mezelf :+
Maar nee, voor minder dan 3.000 euro gaat hij gewoon niet weg, of mensen het dat bedrag waard vinden of niet. Vind maar een ander origineel exemplaar voor minder!
Zo vragen mensen nu al 12.500 euro voor een originele Toyota MR2 AW11 (http://link.marktplaats.nl/m844745033). Denk niet dat je gauw een koper zult vinden, maar je zult ook niet gauw een vergelijkbaar exemplaar vinden.

Haha, ik heb ook een originele TRX. Is ook 5000 waard maar hij mag weg voor 1600 eurootjes:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
Vandaag met de TRX circuittraining op Lelystad gedaan. Ging helaas aanzienlijk slechter dan de eerste keer. Zelfs het gras in gegaan. Was met opzet dus geen schade, merkte dat ik de bocht niet vertrouwde.

Ik merk dat ik het tijdens het hangen lastig vind dat de tank van de TRX 'recht' is, terwijl je op menig sportmotor in een V vorm met je benen zit: daardoor blijft je hele bovenbeen tegen de tank geplakt als je hangt, terwijl bij de TRX je knie van de tank wordt afgelift als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Het was in ieder geval een prachtige dag, dus heb er gewoon een leermoment van gemaakt.

Groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan