Ketting CB1000R

zwabberman

Rookie
22 dec 2005
8
0
Doetinchem
ik ben op zoek naar een gekleurde ketting (witte schakels) en naar de gegevens om deze af te stellen.

dus hoe,wat,waar

en nee heb helaas geen instructieboekje ;-(

alvast bedankt.

Gr. Richard
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het altijd zo gedaan of gecontroleerd.
Je stelt eerst de kettingspeling af volgens de handleiding en dan controleer je of het klopt.
Je gaat over je motor heen hangen aan de achterkant van de buddy en dan pak je de achterbrug vast en trekt hem naar je toe terwijl je met je gewicht de motor in de veren drukt.
Dit doe je tot het punt waar de ketting op zijn strakst ligt.
Daarna stel je zonodig je speling bij.
Zo sterk ben ik niet.
In het instructieboekje staat overigens 25 -35 mm.
Nu nog iemand vinden die dit met een lineaal gaat opmeten...
 
dat is wel een apart ding

[afbeelding]

is die ook niet met cardan uitgebracht ? want dan bedoel je de nokkenasketting toch ?

waarom zou die wit moeten zijn ?

vraag is voor TS he ... *D
Fiets op jouw plaatje is geen 1000. Is een CB1100R. Is ietsje anders. Heeft ook geen cardan. Heb zelf het broertje, de F dus.
Is trouwens al enkele weken uit productie.
 
Laatst bewerkt:
Zo is het wel genoeg.
Zoek een andere partner.
Misschien vind jij het niet belangrijk maar andere willen misschien wel weten dat het erg belangrijk is dat de ketting zeker niet te strak ligt.
Ligt de ketting wel te strak dan is de kans groot dat je bij het inveren de lagers kapot trekt en zelfs de kans bestaat dat het carter scheurt of de ketting breekt.
Vandaar de vraag wat er gebeurt als de speling 20mm is als ze tussen 25 en 35mm opgeven.
Als het allemaal niet zo nauw komt is 20mm ook goed.

Ik vind het een beetje jammer dat je niet gewoon een antwoord op mijn vraag geeft i.p.v. deze steeds zoveel mogelijk te ontwijken.

Je moet helemaal zelf weten wat je met jouw ketting doet maar het advies geven dat het allemaal niet zo nauw komt raakt kant noch wal.
 
Witte ketting zie eBay

[edit] Of deze [/edit]

Hoe ketting te spannen zie onderstaand;
Volgens het instruktie boekje (pagina 111) is het als volgt:
1. Zet de motor op de zijstandaard en in z'n vrij
2. Draai boutje boven op de achterbrug tussen de ketting en het wiel los
3. Met de Haaksteun de lagersteun met de klok mee of tegen de klok in om te verstellen
4. Draai het boutje weer aan boven op de achterbrug met 74Nm
5. controleer of de nieuwe speling tussen de 25-35mm bedraagd

Heel veel succes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan