Hoe Swingarm verwijderen, Xmax125 (2009)

Zaka-BE

Rookie
2 sep 2014
6
0
Beste vrienden,

Ik probeer mijn achterwiel van mijn Yamaha Xmax 125 (2009) te verwijderen, maar bij mijn laatste fase zit ik vast.
Bij andere motoren van dezelfde type gaat de swingarm er soepel af, bij mij blijft die steken. Weet iemand Raad?
Ik heb alle schroeven netjes eraf gehaald.

Thanks
full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de service manual !
Ik zie bij de schets dat er nog de oil seal (nr8) en bearing (nr 9) eruit kan.
Vraag me af hoe, vooral de bearing. Niks op youtube te vinden.
 
Kun je die rubberen ring niet verwijderen? Ik neem aan dat hij vervangbaar is als je hem beschadigt.
En vervolgens met een (led) inspectielampje in die holle ruimte van de "as" kijken?
Misschien vind je dan het montage/demontage "geheim".
Mogelijk dat er een borging (circlips) zit.
 
Laatst bewerkt:
As zit klem in de lager, er hoeft verder niets los.
Dat denk ik ook.
Waarschijnlijk zit hij vastgeroest in het lager of de afstandsbus.
Ik zou de moer er bijna helemaal opdraaien (zodat de moer iets verder uitsteekt dan de as) en dan een paar tikjes geven met een hamer.
 
Ik dank jullie allemaal, het is mij gelukt.
Aangezien ik geen schroef moest uithalen heb ik gewoon via een klauwhamer de as gepusht met behulp van de remschijf van mn wiel als tegendruk (wel een doek gebruikt tegen krassen) en tging eruit.
Nu wiel laten herstellen en later wat insmeren en proberen terug te plaatsen
20140912.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik dank jullie allemaal, het is mij gelukt.
Aangezien ik geen schroef moest uithalen heb ik gewoon via een klauwhamer de as gepusht met behulp van de remschijf van mn wiel als tegendruk (wel een doek gebruikt tegen krassen) en tging eruit.
Nu wiel laten herstellen en later wat insmeren en proberen terug te plaatsen
[afbeelding]
Misschien begrijp ik het niet goed maar ik ging er van uit dat je met je klauwhamer tussen de brug en de schijf aan het wringen was.
 
nee volgens mij is de remschijf oke, twas nkorte krachtig tik.
Tnx mannen, kzal kopervet moete halen.
Eerst alles goed cleanen.
TRouwens had op mijn remmen gedrukt en mijn remmen zitte nu vast klem tegen elkaar. Hoe kan je de druk lossen ? Ik was ook vn plan die "plaatjes" te veranderen.

20140913.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan