CB 350 loopt niet goed

koen2342

Rookie
8 sep 2014
1
0
Beste allemaal,

het is al een tijdje een probleem dat mijn cb niet goed loopt. De motor loop niet stationair, of je stelt hem zo af dat er bij gas geven het gas slecht terug loopt. Bij het rijden geeft de motor zelf onregelmatig gas. als je stil staat kan hij uitvallen. De bougies zijn dof zwart.

wat ik heb aangepast:
elektrische ontsteking (afgesteld met onstekingslamp)
bijna al het koper waar en de O ringen van de carburateur( ik heb niet de gasnaald en de luchtschroef vervangen, deze heb ik nog wel liggen)
de carburateur ultrasoon laten reinigen
nieuwe bougies
vlotters afgesteld
lucht schroef op 7/8 open gedraaid

nou zou het bij een bougie die dof zwart is aan de ontsteking kunnen liggen of aan de afstelling van de carburateurs. zou het nog ergens anders aan kunnen liggen?
 
Misschien wel handig om te weten, is het een 2 of 4 cilinder ?

Ontsteking goed afstellen is inderdaad de basis, dat heb je gedaan, dus mooi.

Dan kom je eigenlijk al snel bij de carburateurs uit, maar het probleem lijkt wel erg vreemd daarvoor...

Om even terug te komen op de ontsteking : Doet de vervroeger het wel goed ?
Als daar een veertje van los is gekomen gaat de ontsteking 'dansen' , en logsicherwijs krijg je dan hele vreemd dingen. Misschien handig om dat nog even zeker te weten, motor starten, en de ontsteking met de stroboscoop checken of hij netjes gaat vervroegen en natuurlijk weer terug gaat. (meestal bij iets van 3000rpm gaat hij vervroegen)

Verders, geen valse lucht ? (ook niet tussen cilinder en kop?)

Trouwens, 7/8e voor de luchtsproeier uitgedraait is volgens mij ook niet helemaal normaal, maar mijn weten is dit normaal iets van 1/4e ofzo.

Weet je wat voor maat sproeiers erin zitten ? Kan je ook even vergelijken met wat er in hoort te zitten. Het lijkt er ook wel op alsof de sproeiers te groot zijn.

Maarja, zelf gaf je ook al aan dat je de gasnaald nog niet vervangen had.

Of dat nodig is kan ik vanaf hier niet bepalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan