Gs500 olie probleempjes

Wesselvdb

Rookie
6 feb 2013
16
0
Leimuiden
Hallo allemaal,

ik rij al bijna een jaar een gs500 62000 km bij aankoop, ondertussen 72000
Nou heb ik van de zomer tijdens motorvakantie 2500 km gereden in 1 week met 1 liter olie gebruik en benzine 1 op 24.

Probleem 1:

nu sinds een tijdje gebruik hij bijna 1 liter op 200 kilometer lijkt 't (soms veel minder, soms veel meer).

Er wordt geen druk opgebouwd in het carter ( olievuldop er af geeft bijna geen druk ).
Er zit minimale olie in de luchtfilterbak. (een paar druppels zelfs).
Ik heb het blok al geflushed en schoon laten draaien op goedkope olie en daarna gevuld met 20w40 castrol.

En dit levert nog steeds een hoog oliegebruik op.
misschien niet onbelangrijk, in de hoge toeren 10000+ komt er bruin/zwarte rook uit de uitlaat.

Probleem 2:
Tussen de kleppendekselpakking lekte het een beetje, niet noemenswaardig veel, maar genoeg 'm m te vervangen.
Zodoende heb ik 'm gister vervangen, Kleppendeksel er af, schoon gemaakt met 'n doekje, nieuwe pakking, deksel weer terug, pakking netjes er tussen gestopt, en voorzichtig aangedraaid.
Alleen lekt hij nu best wel erg op de rechter hoek bij de toerentelerkabel, hoe kan dat?
pakking zit netjes, hij is nieuw...

Iemand enig idee?
Alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
2: Is het een originele Suzuki pakking?

1: Welke kant wil je uit? Vanuit financieel oogpunt is het het goedkoopst om een tweede GS500 er bij te kopen, en deze onderdeeltje voor onderdeeltje te kannibaliseren: Blok vervang je natuurlijk direct, Remdelen, bedieningskabels, carburateur, schokdempers voor/achter en radiator pas wanneer de huidige stuk gaan.

Als je wilt kun je de uitgebouwde onderdelen in je vrije tijd weer opknappen. Een top-end revisie voor het blok is best geinig als er geen tijdsdruk achter zit.
 
2: Is het een originele Suzuki pakking?