verlichting techneut gezocht in Amsterdam

chimaera020

Die hard MF'er
2 jun 2013
630
1
Amsterdam
Er zit een kortsluiting in mijn dashboard/achterverlichting waardoor de zekering er continu uitklapt en mijn dash/tail verlichting het niet doet.

nu kan ik naar de garage maar ben enorm bang voor hoge kosten aan manuren.
Dus durf ik de vraag te stellen of er in de omgeving van Amsterdam (binnen 35km? of zo) iemand zit die hier wel raad mee weet.

Je hulp zou zeer gewaardeerd worden! natuurlijk wil ik er wel iets voor betalen, of een krat bier of zo?
 
In hoeverre ben je in staat om er zelf wat aan te doen? Heb je zelf al gekeken? Bekijk je bedrading eens, zijn er draden doorgeschuurd waardoor ze sluiting maken met je frame?
 
Zoals hierboven genoemd en pak je bedradings schema erbij zoek uit welke zekering betreft en kijk naar de schakeling die er achter zit wat of welk onderdeel / draad de oorzaak maakt .
 
Wat ik heb kunnen doen met mijn neef (die wel technisch is).

1. de bekabeling van de achterlichten doorgemeten vanaf het blokje aan de linkerzijkant van de VFR750. Die (b)lijken in orde te zijn.

2. andere lampen erin gezet achter.

3. de 30a hoofdzekering klapte er ook uit dus die vervangen.

4. massapunt schoongemaakt, die bleek gecorrodeerd.


Nu las ik wel net op het VFR forum dat een ander ook ooit eens eenzelfde probleempje had, had ie alles doorgemeten en alles klopte, maar toch zat er ergens een knik.

Het lijkt mij het beste om de hele route van dash/tail verlichting na te lopen, alleen in mijn eentje durf en kan ik dit niet.
 
Je zou kunnen beginnen om de zekering te vervangen door een lampje van 12V. Als je sluiting maakt gaat deze branden. Scheelt weer aan zekeringen.

Ik woon in Amsterdam Noord, dus da's wel dichtbij. Wat bied je? XD
 
Je zou kunnen beginnen om de zekering te vervangen door een lampje van 12V. Als je sluiting maakt gaat deze branden. Scheelt weer aan zekeringen.

Ik woon in Amsterdam Noord, dus da's wel dichtbij. Wat bied je? XD

hey top, ik in Amsterdam Oost..

krat bier?
fles whiskey?
Een doos tompoezen?
haha
roept u maar hoor, als je me wilt helpen.
 
Zoiets..,
full
 
Master Tommy heeft alles gefixt. Dankzij zijn toewijding om het te fixen was het binnen een paar daagjes klaar (wachten op onderdeeltje). Niet alleen heeft hij mijn probleem verholpen maar heeft de hele motor nog eens een verwenbeurt gegeven (niet dat, viespeuken!). Alles doorgesmeerd, reiniger in de tank, ketting gesmeerd, koppelingschakelaar beter afgesteld... ik reed weg bij Tom en dacht wtf, hij rijdt veel directer, veel soepeler! Dat is dus MasterTommy... voor mij geen andere tent meer die aan mijn motor komt dan Tom en MotoDick in Amsterdam.
 
Even een verdere uitleg vwb het verlichtingsprobleem,

De betreffende vfr is voorzien van twee H4 lampen waarvan er maar een hoort te branden bij dimlicht. Er is dus een vorige eigenaar geweest die het een goed idee leek om de dimlichtdraad door te lussen naar de tweede H4 lamp (die enkel grootlicht doet). Dat gaat even goed, maar niet lang.

Er was dus een draad in de kabelboom in de voorkant compleet doorgesmolten maar gelukkig geen andere draden beschadigd. Beschadigde draad ertussenuit geknipt en een nieuwe draad er tussen gezet en weer dichtgetaped. Het draadbundeltje naar de verlichtingsschakelaar (rechter stuurschakelaar waar ook de start + dodemansknop in zit) was wat erger doorgesmolten, daar heb ik een andere schakelaar opgezet.
 
:} MasterTommy, enne die neef zou ik heel beleefd niet meer vragen ;) Als hij bij meten niet ziet dat er een draad doorgefikt is (of was het pas zichtbaar na openmaken boom?)

Hoeveel kratten was je nu kwijt :+
 
:} MasterTommy, enne die neef zou ik heel beleefd niet meer vragen ;) Als hij bij meten niet ziet dat er een draad doorgefikt is (of was het pas zichtbaar na openmaken boom?)

Hoeveel kratten was je nu kwijt :+

Was niet zichtbaar zonder de voorkant eraf te halen dus ik kan het op zich wel begrijpen. Daarnaast deed de verlichting en alles het wel met de schakelaar in positie stadslicht. Enkel niet in dimlicht.
 
Was niet zichtbaar zonder de voorkant eraf te halen dus ik kan het op zich wel begrijpen. Daarnaast deed de verlichting en alles het wel met de schakelaar in positie stadslicht. Enkel niet in dimlicht.
tsja, als je geen ervaring hierin hebt, je bent niet erg goed in logisch beredeneren en je pakt niet door dan ga je dat ook niet zo snel vinden dus...

gelukkig hebben we op MF best nog wat enthousiaste sleutelaars welke echt wel verstand van zaken hebben!
netjes dat je hem ff geholpen hebt!
 
Master Tommy heeft alles gefixt. Dankzij zijn toewijding om het te fixen was het binnen een paar daagjes klaar (wachten op onderdeeltje). Niet alleen heeft hij mijn probleem verholpen maar heeft de hele motor nog eens een verwenbeurt gegeven (niet dat, viespeuken!). Alles doorgesmeerd, reiniger in de tank, ketting gesmeerd, koppelingschakelaar beter afgesteld... ik reed weg bij Tom en dacht wtf, hij rijdt veel directer, veel soepeler! Dat is dus MasterTommy... voor mij geen andere tent meer die aan mijn motor komt dan Tom en MotoDick in Amsterdam.

Zoiets heet klantenbinding, en ben blij te horen dat het nog bestaat :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan