dragster 650 of vulcan 800

XF 650

Rookie
3 aug 2004
12
0
Sint Maartensdijk
Ik ben op zoek naar een nieuwe/andere motor. nu twijfel ik een beetje tussen een yamaha dragster 650 en een kawasaki vulcan 800. qua prijs liggen deze motoren redelijk dicht bij elkaar (zowel 2e-hands als nieuw). hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze motoren. ik heb weleens horen zeggen dat de vulcan nogal zwakke nokkenassen heeft. aan de andere kant hoor ik ook weer dat de yamaha vaak een moeilijke starter is. wie heeft er ervaringen met een van deze/of beide motoren????? ik heb nu een virago 535; deze start echter altijd.
En hoeveel dorst hebben deze motoren bij normaal rijgedrag?

:} :]
 
rijd zelf nu twee jaar op een vulcan 800 classic uit 1997. zelf nog nergens geen probleem meegehad. het vrerbruik is ongeveer 1:20 en zuiniger.en wat je keus ook wordt veel plezier er mee.
gr. BOB
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe/andere motor. nu twijfel ik een beetje tussen een yamaha dragster 650 en een kawasaki vulcan 800. qua prijs liggen deze motoren redelijk dicht bij elkaar (zowel 2e-hands als nieuw). hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze motoren. ik heb weleens horen zeggen dat de vulcan nogal zwakke nokkenassen heeft. aan de andere kant hoor ik ook weer dat de yamaha vaak een moeilijke starter is. wie heeft er ervaringen met een van deze/of beide motoren????? ik heb nu een virago 535; deze start echter altijd.
En hoeveel dorst hebben deze motoren bij normaal rijgedrag?

:} :]

ik had een kawasaki vulcan 750 dat kreng zoop literssssssssss benzine ik hoorde ook dat er veel gebreken aan waren ... ik heb niet de ervaring om daar iets van te zeggen maar ik kon niet met de kawa overweg... ik heb sinds vorige week een dragstar 650 en ik rijd nu elke dag op en neer naar me werk hij rijd ongeveer 1 op 18 ik ben gelukkig met mijn dragstar
 
Dragsters zijn beter als Vn 800.
Die Kawa's lopen vaker kapot als een Dragster.
Hoeveel keer ik al niet een VN800 losgehad heb....pfffff.
 
De verhalen over moeilijk starten betreft de Dragstar 1100. De 650 heeft dat probleem zover ik weet niet. Overigens valt het bij de 1100 ook wel mee, het probleem stamt van de oude Virago's die er vaker last van hadden.

Ook uit eigen ervarig sprekend (Dragstar 1100) denk ik dat je gerust een Dragstar kunt kopen. Zwakke punten van de Dragstar zijn meer dan gemiddeld roestvorming (motor niet buiten laten staan) en bij de 1100 zijn er relatief vaak problemen met de oliepeil sensor die ervoor zorgt dat het olielampje ten onrechte gaat branden.

Mijn Dragstar start in 1 keer na ruim drie maanden winterstop en dat doet hij al voor de 4e achtereenvolgende winterstop. Kilometerstand is nu 22000, benzineverbruik ongeveer 1:18 en het olieverbruik nihil. Tot nu toe 1 storing, de oliepeilsensor, en dat is netjes onder garantie verholpen.

De Vulcans heb ik persoonlijk geen ervaring mee maar hier op het forum komen er een aantal niet al te positieve verhalen voorbij.
 
Bedankt voor de info. ik moet ook zeggen dat ik de dragstar eigenlijk ook iets mooier vind als de vulcan. maar ik heb zelf jaren op een kawa gereden met veel plezier en geen problemen. dit was echter wel een GPZ, vandaar dat ik de vulcan wel zag zitten.
nu nog op zoek naar een dragstar voor een leuke prijs!!! ik vind de gewone dragstar ook iets mooier als de classic.

:} :} :} :} :} :} :}
 
Nog een laatste opmerking dan: Voor de Dragstars zijn veel meer aftermarket spullen beschikbaar dan voor de Vulcans. Wil je iets aan je fiets veranderen (en dat ga je willen, geloof me maar) dan heb je voor je Dragstar simpelweg veel meer keus.

Zelf rij ik ook op een 'gewone' Dragstar dus niet de classic. Wel een aantal zaken veranderd inmiddels, onder meer andere uitlaten, floorboards voor en achter, brede balhoofdplaten, breed stuur, andere risers, knipperlichten in het stuur. Aangepast aan mijn eigen smaak dus.

Nou, succes met zoeken.
 
Wil je iets aan je fiets veranderen (en dat ga je willen, geloof me maar) dan heb je voor je Dragstar simpelweg veel meer keus.

nb:
....bij de 'offiele' aftermarketmerken (luidruchtige vogel etc ) dan. Als je zelf handig bent (of wilt worden) maakt't naturlijk geen reet uit, dan pas je je kant & klare onderdelen gewoon aan, of maakt ze zelf.
 
nb:
....bij de 'offiele' aftermarketmerken (luidruchtige vogel etc ) dan. Als je zelf handig bent (of wilt worden) maakt't naturlijk geen reet uit, dan pas je je kant & klare onderdelen gewoon aan, of maakt ze zelf.

Uiteraard. Ik bedoelde eigenlijk Thunderbike. Zelf maken zit er voor mij niet in wegens te hoog linkerhanden niveau, geen gereedschap en te weinig tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan