PRI naar ON naar uit

25 jul 2014
12
0
Amsterdam
Hoi allen,

De hele zomer heeft mn bikie niet mee kunnen doen maar vandaag eindelijk weer een ritje en zonder problemen totdat..

Omdat ik er even niet op had gezeten in zn PRI gezet en hij ging weer lopen. Stationair rpm omhoog gekrikt en hij ging lekker tot ik er na 20km achter kwam dat hij nog op PRI stond. stom stom stom. Dus tijdens het rijden zet ik 'm op ON en na een minuut gaat hij meteen 200 rpm minder hard lopen stationair. Even later kom ik bij een stoplicht aan, rem en hij valt uit?? ik probeer m te starten maar niks. Ik zet 'm weer op PRI en hij start weer, en als ik 'm op ON zet loopt hij weer. Ik moest eraf anders had ik even door gereden.

Maar heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
 
je kunt benzineslang loshalen op carbs, met een (ziekenhuis)spuit vacuum creeren op vacuumslang van de kraan, hij moet nu benzine doorlaten

als je het niet vertrouwd een revisieset erin

tot die tijd motor rijden op PRI stand en bij stilstand dicht zetten


gr.

ronald
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties.

Net nog even een ritje gemaakt en nu is het probleem heel duidelijk.
Als ik in standje ON rij doet hij het wel (een tijdje) maar loopt minder soepel (lager rpm stationair bv) en als ik verder rij en de koppeling intrek valt hij uit.
Als ik hem dan weer in standje PRI zet, en start, loopt hij meteen (maar dan ook meteen) zoals het hoort 1100 a 1200 rpm stationair (bandit 600n bj.1996).
Als ik 'm dan weer op ON zet, gaat langzaam het voorgaande weer opkomen.

Voorgaand was de tank verroest dus het kan idd kloppen dat de slangetjes niet helemaal goed doorlopen. Ligt het aan het slangetje, kraantje of moet ik een nieuw revisieset erin doen.
Deze zomer lang met dit probleem bezig geweest maar ben nog niet helemaal een monteur. Wat is een revisieset namelijk?
 
Nee, je moet geen benzineslang leegzuigen. Kost je alleen maar benzine en smaakt wat benzine-achtig.
Als je een vacuüm bediende kraan hebt zit hier een slangetje aan dat onderdruk krijgt van je carbs, als je deze loskoppelt en eraan zuigt open je de kraan. Dan krijgen je carbs benzine via de benzineslang die ook aan die kraan hangt.

~[Edit] Voordat je allerhande dingen lukraak gaat vervangen of reviseren moet je eerst weten wat het probleem is. Anders doe je maar wat.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Hans, dat lijkt me sowieso een goeie!
Ik weet allen niet precies hoe het vacuum systeem werkt en probeer daar een beetje achter te komen. Het klinkt wel alsof de kraantjes niet helemaal goed bezine doorsturen naar de carb namelijk. Maar welke het precies is..? I dunno, hopelijk iemand hier
 
Er zit er maar 1 onder je tank, deze:

suzuki-gsf600-s-bandit-1996-1999-usa-fuel-cock_bigsuusa93612_c84c.gif
 
wtf, haal eerst je kraantje maar eens uit elkaar voordat je allemaal nieuwe dingen gaat bestellen (vooral als het 120euro voor een fuckin' rubbertje is) , voor hetzelfde geldt zit het membraampje gewoon vastgeplakt, en moet je hem ff losmaken en licht insmeren met vaseline.

edit : En wat bovenstaande zei :)
 
Laatst bewerkt:
poei, als je zou weten wat er nu al in zit aan kosten.. daar krijg je koppijn van.
Maar goed om te weten wat ik waarschijnlijk moet veranderen, een nieuw brandstof toevoer setje dus!

Bedankt mannen!
Waarom controleer je die kraan niet eerst even zodat je zeker weet dat dit je probleem is ? Dat je niet zomaar wat moet gaan vervangen omdat het waarschijnlijk stuk is heb ik al eerder gezegd.
Controleren is simpel : Trek de vacuüm- en de benzineslang van de carbs, hou een potje onder de benzineslang, zet de kraan op Pri, komt hier een mooi straaltje benzine uit ?, zo ja, prima, nu de kraan op On, als het goed is loopt er nu geen benzine.
Zuig nu aan de vacuümslang, als je nu weer dat straaltje benzine krijgt is het goed. Geen benzine ? Je kraan moet gereviseerd worden of de slang is lek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan