Honda CB350F

inlaat en uitlaat zijde heeft daar ook ander nummer op plaatje en 50ct prijs verschil :P

(maar wel zelfde o-ring er onder)

Alleen de rubbers die erop gaan hebben wel hetzelfde nummertje op de tekening, maar zien er wel anders uit op de tekening.

En vervolgens staat in de lijst twee keer nummertje 4, met een ander part-nummer.

Seal,valve Stem serial number: 1068969
Seal,valve Stem serial number: 1068970
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de vraag m.b.t. de geleiders ook op sohc4.net gezet, misschien dat daar iemand weet hoe het precies zit.
Ik kon zo gauw geen foto vinden waar alle geleiders op staan en ik ga 't niet redden om nog een foto te maken voordat ik morgen op vakantie ga. Volgens mij was het zo dat bij alle 3 de koppen de uitlaat geleiders anders waren dan de inlaat geleiders maar nu begin ik toch te twijfelen magnamaniac. Zal straks Twan bellen om te vragen of die ff kan kijken. Was toch echt zo. Heb ook nog even verder gezocht op het grote internet en schijnbaar zijn de eerste 350F's en nog een paar modellen zo uitgebracht, zonder de klepseals op de uitlaat geleiders. De cb125 is schijnbaar zelfs zonder enkele klepseal verkocht.
Er kwam overigens zwarte rook uit, bij kapotte/geen klepseals zou dat blauw moeten zijn toch?

Sproeiers heb ik inderdaad vanwege de luchtfilters maar ook omdat er een andere uitlaat op zit/al op zat (4-1). Het was 60 dollar incl. verzenden voor de hele set dus dat viel me nog wel mee.

Bedankt voor de tip Meteor, zal daar ook naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
3 weken eerder dan verwacht :):
AfE3xyg.jpg


Nu ga ik de auto klaar maken om op vakantie te gaan. Zodra ik terug ben en met de nieuwe sproeier geëxperimenteerd heb laat ik het jullie weten.
 
Er zitten nu sproeiers #85 in.
Hij loopt dan ff goed en dan gaat dan steeds slechter lopen.
Ik zie dan dat een van de contactpunten steeds verder open gaat, na nadere inspectie bleek op een aantal plekken dat het schroefdraad dol is. Ook bij de andere onstekingsplaat die ik nog heb gekeken maar daar was 't net zo erg.

Ik heb nu besloten om er electronische onsteking op te zetten, maakt het nog iets uit welke ik pak / waar ik die bestel?

eBay: DYNA S Electronic Ignition Honda CB350F CB400F 1972 1973 1974 1975 1976 1977 | eBay

Honda4: http://shop.honda4.nl/catalog/product_info.php?cPath=778&products_id=354 (30200-300-154e Elektronische Ontsteking CB-Four Modellen | HONDA4.nl Shop)
 
De dyno heb ik zelf. Lekker makkelijk, alles ingegoten.
Kwestie van erop bouten, afstellen met lampje en rijden.

Die andere lijkt me hetzelfde zij het dat de componenten niet ingegoten zijn.

Marc
 
De dyno heb ik zelf. Lekker makkelijk, alles ingegoten.
Kwestie van erop bouten, afstellen met lampje en rijden.

Die andere lijkt me hetzelfde zij het dat de componenten niet ingegoten zijn.

Marc

Klopt, de andere heb ik op alebei m'n 400f-jes. Doen het prima, maar geen flauw idee welke het best is op lange termijn.
En zo te zien hou je bij die Dyna ook je mechanische vervroeger.
Ik gok dat je geen verschil gaat merken welke vd twee je ook besteld. ;)
 
Heb de onsteking bij René besteld, had ook nog nieuwe vlotterbak rubbers nodig en die kon ik daar ook bestellen.
Hopelijk heb ik ze voor het weekend binnen dan kan zaterdag de elektronische ontsteking erop.
 
Afgelopen zaterdag de elektronische ontsteking erop gezet.
Meteen erachter gekomen waarom we de ontsteking niet goed afgesteld kregen, de nok zat muurvast op de vervroeger... Thuis ff snel mijn andere vervroeger gehaald en daar kon de nok wel vrij draaien.
Hup elektronische ontsteking erop en afstellen en hij doet het weer :)

Daarna verder gegaan om de olie lekkage te verhelpen. Carterpan eraf om schoon te maken en nieuwe pakking te plaatsen. Alles zat er weer op behalve de aftap bout onder in de carterpan. Natuurlijk was daar het schroefdraad gaar en kon ik de bout er niet helemaal in draaien.
Deze week mijn andere carterpan schoon maken zodat ik die er zaterdag onder kan zetten en een rondje kan rijden.
Daarna ga ik weer verder met het afstellen van de carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Van 't weekend de laatste gasnaald op de laagste (onderste) stand gezet.
Daarna wezen rijden. In 't begin was 't 3x niks.
Toen we op 't punt stonden om weer terug naar huis te gaan toch nog besloten om een rondje te rijden. En toen ineens leek het net alsof ie eindelijk wakker was geworden!
Pakte ineens beter op en liep een heel stuk beter. Nog een paar rondjes gereden en ook de rook was een heel stuk minder geworden. *O*

Daarna de #85 sproeiers verwisseld met #80 omdat 't er nu op leek zag dat de motor te rijk liep.
Gisteren nog een heel stuk gereden (1,5-2 uur) in de hoop van alle rook af te zijn.
Tijdens het rijden heb ik geen rook gezien, afgezien van één keer dat ik moest wachten op een paar auto's.

gCdsEpp.jpg


Onderin bokt de motor nog wat en met het gas vol open blijft de snelheid gelijk i.p.v. accelereren. Bij drie kwart gas open rijdt hij wel heel goed.

Bougie's zijn pik zwart.
hcl5E7T.jpg


br750ss.jpg


wNXBfgS.jpg

Volgend weekend weer aan de gang met het afstellen.

Nog een vraagje met betrekking tot de emulsie buizen, moeten deze op een bepaalde manier erin? Oftewel moeten de gaatjes een bepaalde kant op wijzen?
 
Laatst bewerkt:
Afstelling is erg kritisch. Als je wilt kan ik wel even kijken hoe mijn CB staat. Die loopt nu goed.
 
Afstelling is erg kritisch. Als je wilt kan ik wel even kijken hoe mijn CB staat. Die loopt nu goed.

Jep, daarom heb ik ook een zo'n set met sproeiers gekocht (#80, #85, #90, #95).
Heb je zelf ook losse luchtfilters op je CB? Zo ja dan zou het fijn zijn als je zou willen kijken in welke stand je de gasnaald hebt staan, welke maat sproeiers en de hoeveel slagen de luchtschroef gedraaid staat. Bij voorbaat dank! :}
 
Het probleem is, dat als je een factor veranderd dat dit dan ook weer invloed heeft op de rest. Dus bij andere maat hoofdsproeiers kan het best zijn dat een andere naaldhoogte en een andere mengschroefstand beter samen gaan.

En wat ook kan is dat hij stationair te rijk staat (dus zwarte bougies) terwijl die volgas te arm staat.

Je hebt de clipjes vd gasnaalden dus in het hoogste groefje zitten? Dan krijgt ie dus vrij weinig extra benzine in eerste instantie als je de gas schuiven omhoog draait. Maar door het te rijke mengsel stationair gaat ie dan wel even door het gebied heen van goed mengsel waardoor die wel redelijk oppakt.



De mengschroeven stel je stationair, alle vier in dezelfde stand tot ie het beste loopt, ofwel het hoogste toerental.
Als je hem dan effe laat lopen en kijkt naar een bougie zou het puntje niet meer zwart moeten zijn.

Maar eigenlijk kun je beter nu eerst de hoofdsproeier gaan varieren toto ie bij vol gas het lekkerste loopt. En steeds weer de mengschroeven bij regelen voor stationair.

Als je dan over vol gas tevreden bent de gas naald hoogte gaan varieren tot ie weer in half gas goed loopt, en ook hierbij steeds ook de mengschroeven bij regelen.



Maar als je echt zeker wilt zijn moet ie op de test bank. ;)
 
wat betreft je vraag over dat buisje....

In mijn ervaring, als iets in een vaste richting moet dan zit er normaal wel een nokje ofzo om dat af te dwingen.

En gezien de werking van dit buisje geloof ik ook niet dat het zal uit maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer even te reconstrueren hoe ik het gedaan heb. Wat overigens roestendoenze stelt klopt theoretisch gezien maar bij mij ging het afstellen in de praktijk toch anders. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het me niet meer precies kan herinneren.

In grote lijnen heb ik het volgende gedaan:
Sproeiers 75 en een 4-in-1 uitlaat liep de motor heet op de snelweg. Ik heb het standaard luchtfilter. Naald stond bij mij toen niet in het midden. De naald in het midden hielp niet.
Met sproeiers 80 hield de motor in vol bij gas. Mengsel was te rijk. Ik heb toen de naald 1 positie laten zakken waarmee het vol gas goed draaide.
Bij gasgeven was het oppakken vanuit stationair ook waardeloos. Ik heb geloof ik de stationairschroeven van 1 1/8 naar 1 1/4 gedraaid (armer mengsel). Daarmee was dit probleem opgelost.

Bougies zijn nu mooi bruin.

Ik zou als ik jou was eens #80 sproeiers proberen met de naald 1 stand lager dan het midden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor tips!

Ik heb nu de gasnaalden in de onderste groef zitten en sproeiers #80.
Ik zal er nu eerst voor zorgen dat hij met vol gas goed loopt en zo door werken naar 3/4 gas open --> 2/4 gas open --> 1/4 gas open --> stationair.

Dan laat ik nu de gasnaalden even zitten in de onderste groef totdat ik de juiste maat hoofdsproeier heb gevonden.

Test bank komt nog wel nadat ik hem zelf tot zover het kan afgesteld heb. Moet er zelf ook nog plezier aan beleven hé ;).
 
Gasnaalden moeten in de middelste stand,dan de hoofdsproeiers aanpassen zodat hij niet teveel of teweinig krijgt.(stilvallen is te rijk of knallen en inhouden is te arm.)
Daarna ga je verder de stationair mengselschroef,als dat niet gaat stationair sproeier aanpassen.
Dan kun je nog evt. Finetunen met de gasnaald.
Als je gasnaald dan zo laag mogelijk(dus clip inde bovenste groef) moet ,is je hoofdsproeier nog te groot.
Dus je moet je hoofdsproeier zo kiezen dat je gasnaald praktisch in de middenstand staat.
Dit geldt voor bijna iedere motor.
 
En andersom. Als Rudi 91 bedoelt dat de clip van de gasnaald in de onderste groef zit dan loopt hij dus te rijk en slaan inderdaad de bougies zwart uit.
 
Ik ben met bovenstaande twee eens. Met gasnaald in huidige stand (onderste groef, dan hangt hij op z'n hoogste) zal die stationair te rijk lopen.

En daarom ging hij na een tijdje rijden beter lopen (bougies wat schoon gestookt) en bij wachten op auto's weer roken (onvolledige verbranding).
 
Heb de gasnaalden weer in de middelste stand gezet. Heel grote verbetering, pakt een stuk beter op. Hij staat nu nog iets te rijk dus ik denk dat ik terug moet naar #75. Vind ik wel raar aangezien dat dat de standaard sproeier-maat is en ik nu een 4-1 uitlaat + powerfilters erop heb zitten.

Van de week ff langs Quispel om te vragen of ze die daar kunnen bestellen. De sproeiers die in het carburateur revisie setje zaten zien er niet goed meer uit en de rubbers ervan zijn helemaal versleten dus ik heb liever nieuwe.

Zaterdag weer een stuk gereden, was eigenlijk van plan een half uurtje te rijden om te kijken of het nu beter was maar dat is 2,5 uur geworden. Wow, ik stond er versteld van hoe goed de wegligging is. Hij laat zich nog beter de bochten in smijten dan mijn oude Husqvarna. Wat een feest :).

Paar fotootjes van de bougies na het rijden.
YJDO4xb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo moet hij zijn.


En sproeiers slijten niet echt. het kan wel zijn dat de o-ringetjes niet goed sluiten. Daardoor loopt hij ook te rijk.
full
 
heb je de mengschroeven wel bij geregeld? Als hij eigenlijk best redelijk loopt zal hij (mogelijk) ;) vooral in de lage toeren te rijk staan

leuk om te horen dat het de goeie kant op gaat :)
 
Laatst bewerkt:
heb je de mengschroeven wel bij geregeld? Als hij eigenlijk best redelijk loopt zal hij (mogelijk) ;) vooral in de lage toeren te rijk staan

leuk om te horen dat het de goeie kant op gaat :)
Ik heb de mengschroeven niet aan/losgedraaid ze staan al de hele op één draai.
In de lage toeren staat hij sowieso veel te rijk (goed merkbaar). Dus das wel een goeie om naar te kijken.
Naar binnen draaien is armer en verder open draaien is rijker toch?
Zal hem eens op de standaard waarde van 7/8 zetten en kijken of dat beter is.

Na wat meer bakken koffie bedacht ik me ook dat ik geen nieuwe sproeiers nodig heb en dat ik gewoon de o-ringen van een ander setje kan pakken :z. Ik zal eerst proberen met #80 en 7/8 mengschroeven, als dat nog niet goed is dan zal ik de #75 er weer in stoppen en kijken hoe ie dan loopt.
Bedankt voor de foto Meteor, kan ik mooi als vergelijking gebruiken.
 
... en 7/8 mengschroeven...

mengschroeven kun je gewoon bijregelen als die loopt.

Stuk rijden dat ie warm is. Dan stationair bijstellen dat ie vrij laag in de toeren loopt (in ieder geval niet verhoogd).

En dan allemaal bijvoorbeeld 1/8 linksom en kijken wat het effect is. (bij beter mengsel gaan de toeren wat omhoog)

Bij geen verschil nog een keer 1/8 verder en dan merk je vanzelf of het de goeie kant op gaat. De stand met het hoogste toerental is goed, en anders halfweg de standen waar je in beide richtingen merkt dat het slechter wordt.

Het makkelijkste is om die zwarte plastic dopjes thuis te laten. ;)
 
Het makkelijkste is om die zwarte plastic dopjes thuis te laten. ;)

Ik mag hopen dat die er niet op zitten. Dan heeft hij namelijk CB400f carburateurs :X

Jammer dat het nog niet lukt. Bij mij staan trouwens de luchtstelschroeven op 1 1/4
Mijn originele WPH zegt trouwens 1 1/2 slag ipv 7/8 +- 3/8.
Beste is gewoon op gevoel af te stellen en te testen.
Ik heb geen zin om het topic helemaal terug te lezen, maar zijn ze al gesynchroniseerd?

En uitdraaien is armer, indraaien rijker....
 
Laatst bewerkt:
Ik mag hopen dat die er niet op zitten. Dan heeft hij namelijk CB400f carburateurs :X

Jammer dat het nog niet lukt. Bij mij staan trouwens de luchtstelschroeven op 1 1/4
Mijn originele WPH zegt trouwens 1 1/2 slag ipv 7/8 +- 3/8.
Beste is gewoon op gevoel af te stellen en te testen.
Ik heb geen zin om het topic helemaal terug te lezen, maar zijn ze al gesynchroniseerd?

En uitdraaien is armer, indraaien rijker....
Als het een lucht-mengselschroef was wel, maar bij de 350 regel je de benzine voor het stationair mengsel ermee. (heb ik me door kenners laten vertellen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan