Carburateurs suzuki gsx600f

erik brons

Rookie
13 sep 2014
12
0
Ik heb een vraag over een suzuki gsx 600 f uit 1999
Mijn motor hield in boven de 120 km per uur. Nu heb ik de carburateurs in een ulrtasoonbad gehad, maar de afstellingen zijn hierdoor verandert.
Weet iemand wat de kosten zijn voor het synchroniseren van de carbs?
Zou ik dit ook zelf kunnen doen en hoe kan ik dit dan aanpakken?
Alvast bedank, erik brons
 
Raar.

Synchronisatie gaat niet noemenswaardig verlopen van ultrasoon reinigen.

Hooguit stand luchtmengselschroef, want die gaat er uit tijdens reinigen.
Maar dan is iemand vergeten te checken wat de stand was. En de basisstand is zo via internet of een wphb te vinden.
 
Het kwam eigenlijk doordat de motor bij snelheden vanaf 120 in hield. Ik had toen de carbs eruit gehaald om schoon te maken (ze waren vrij vies) en ze toen gelijk naar een dealer gebracht die ze in een ultrasoonbad heeft gedaan. Nadat ik de motor weer in elkaar had gezet liep hij stationair heel mooi en rustig. Na een klein rondje proefdraaien liep hij stationair ruim 2000 toeren. Tijdens het rijden kwamen bij hoge toeren de vlammen uit de pijp en bij lage toeren draait de motor niet lekker. Voor het ultrasoonbad reed de motor heel erg lekker en had ik hier totaal geen last van.
 
Het kwam eigenlijk doordat de motor bij snelheden vanaf 120 in hield. Ik had toen de carbs eruit gehaald om schoon te maken (ze waren vrij vies) en ze toen gelijk naar een dealer gebracht die ze in een ultrasoonbad heeft gedaan. Nadat ik de motor weer in elkaar had gezet liep hij stationair heel mooi en rustig. Na een klein rondje proefdraaien liep hij stationair ruim 2000 toeren. Tijdens het rijden kwamen bij hoge toeren de vlammen uit de pijp en bij lage toeren draait de motor niet lekker. Voor het ultrasoonbad reed de motor heel erg lekker en had ik hier totaal geen last van.
Je had dus al iets van problemen voor ultrasoon.

En daarna ook.

Kan met elkaar te maken, misschien ook weer niet.

Controleer eens de gemakkelijke dingen, zoals valse lucht.

Zet stationair goed, met warme motor.

Controleer de werking van je choke.
 
i__m_with_stupid_tshirt_design_by_jammythewerewolf-d3a804g.png



het gaat om deze ? :
gsxf750-suzuki-wallpaper3.jpg


en niet om deze ? :
suzuki_gsx600f.jpg


meen dat er rond die tijd een modelwisseling was, is ook goed te zien op de foto.
kan verschil maken qua afstelgegevens etc.
 
Laatst bewerkt:
Ja het gaat om de bovenste inderdaad.
Ik hem nu stationair goed lopen. De gasstopschoef heb ik zo weten te draaien dat het toerental goed is met een warme motor. Heb nu alleen nog t idee dat ie te rijk is afgesteld.
 
Ja het gaat om de bovenste inderdaad.
Ik hem nu stationair goed lopen. De gasstopschoef heb ik zo weten te draaien dat het toerental goed is met een warme motor. Heb nu alleen nog t idee dat ie te rijk is afgesteld.
SUZUKI GSX 600 F/FU AJ
Year of manufacture:
1998 to 2002
VIN:
AJ1113/1213/3113 -
Specifications*:

Engine size:
599
Cylinders:
4
hp/kW:
86/63
Valve clearance (intake):
KALT 0,10-0,15 MM
Valve clearance (exhaust):
KALT 0,18-0,23 MM
Engine idle speed:
1200 ± 100 U/MIN
Carburettor air screw:
1,5-2,25 AUSDR.

Tyre pressure (front):
2,25 (2,5) BAR
Tyre pressure (rear):
2,5 (2,9) BAR
Spark plug 1:
NGK CR9EK
Spark plug 2:
NGK CR9EIX
Electrode gap:
0,7 MM
Fork tube diam.:
41 MM TELEGABEL
Front/rear sprockets:
15/47 ZÄHNE
Chain:
118 GLIEDER
Capacities:

Fork oil per rod:
499 ML SAE 10W
Engine oil w/o filter:
3,3 L SAE 10W-40
Engine oil with filter:
3,5 L MIN. API SF
Brake fluid:
DOT 4
Final drive oil:
Fuel:
20,0 LITER
Coolant:
LUFT-/ÖLGEKÜHLT
 
Terug
Bovenaan Onderaan