Cagiva ala verde - demonteren remcilinder

motorPaul

Rookie
6 sep 2014
29
0
Deventer
Ik ben begonnen met mijn oude Cagiva Ala Verde op te knappen (staat al
stil sinds ongeveer 1990). Omdat mijn voorrem het niet deed heb ik de eerst de remklauw en remschoenen gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Nu wilde ik de remolie vervangen ... echter hoe vaak ik er ook in kneep, er kwam geen remolie uit de opengedraaide ontluchtingsnippel. Daarom de banjo aan de bovenkant bij de handel losgemaakt en de handel met remvloeistofresevoir van het stuur gehaald.

Hoe krijg ik ik nu de remcilider eruit ... ? Ik zie geen seegerring of iets dergelijks (nadat ik het rubbertje om het drukstuk/zuiger eraf heb gehaald) ...

Kan het er wel uit ... ? of zit het soms er vast in geklonken ... ? ik hoor het graag.
 

full
 
... voor het vervolg maak ik een nieuw (breder) onderwerp aan ... cagiva Ala Verde ... ik weet het, niet echt fantasierijk (:-)
Houdt het maar gewoon bij technische vragen en problemen :)

Mag best een paar van één motor in één topic hoor, daar niet van (hoewel ik je niet meerdere problemen gun).
 
Ontstekingsprobleem opgelost

... ik kwam er niet achter ... en had dit als mogelijke oplossing voor het probleem ook niet via internet gevonden ... ter informatie ...

Mijn tweetakt-motor liep af en toe 1-2 seconden en sloeg met knal af. Van alles en nog wat nagelopen, bekeken, schoongemaakt, etc. ...

was het de spie van het vliegwiel dat in de lengte was doorgebroken ... dus het vliegwiel zat 'af en toe' op de goede plek en de meeste tijd niet .. dus soms liep de motor 1-2 seconden, als de onsteling redelijk goed op tijd stond, en knalde vervolgens uit als de ontsteking weer was verschoven ...

en dan te bedenken dat een spie een stukje metaal van nog 2 mm dik en 1 cm lang is ...

maar we hebben het nu 😀😀😀😅😅😅😅😅😅😀😀😀😀
 
Even de passing van het vliegwiel op de conische krukastap controleren want normaal komen er totaal geen krachten op een spietje te staan. Het vliegwiel klemt vast op het conische gedeelte en het spietje is alleen maar voor de montage op de juiste positie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan