rammel uit koppeling Radian

wim57

MF'er
28 mrt 2014
82
5
ouderkerk
hallo,ik heb devolgende vraag,uit het koppelingsdeksel hoor ik een rammelend geluid bij stationair draaien,schakeld wat zwaar maar functioneerd verder goed,weet iemand wat dit kan zijn en kan het kwaad.
het gaat hier om een yamaha radian yx600
bijvoorbaat dank voor jullie reactie,gr wim
 
Heeft volgens mij niet veel zin om op basis van deze informatie te gaan speculeren over mogelijke problemen.

Ken de Radian verder niet zo, maar bij de meeste motoren, kan je het koppelingsdeksel er afhalen zonder dat de olie eruit loopt, als je de motor een beetje schuin zet (op de jiffy, bijvoorbeeld).
Wel even een bak eronder, mocht er toch olie uitlopen, en zorgen voor een nieuwe pakking.
 
Heeft volgens mij niet veel zin om op basis van deze informatie te gaan speculeren over mogelijke problemen.

Ken de Radian verder niet zo, maar bij de meeste motoren, kan je het koppelingsdeksel er afhalen zonder dat de olie eruit loopt, als je de motor een beetje schuin zet (op de jiffy, bijvoorbeeld).
Wel even een bak eronder, mocht er toch olie uitlopen, en zorgen voor een nieuwe pakking.


Het blok van een Radian is gelijk aan de normale XJ600, het model voor de Diversion.
 
hallo,ik heb devolgende vraag,uit het koppelingsdeksel hoor ik een rammelend geluid bij stationair draaien,schakeld wat zwaar maar functioneerd verder goed,weet iemand wat dit kan zijn en kan het kwaad.
het gaat hier om een yamaha radian yx600
bijvoorbaat dank voor jullie reactie,gr wim
Ze willen inderdaad wel eens gaan rammelen.

Hier een idee wat er achter de kap van je koppeling zit:
yamaha-yx600u-radian-1988-clutch_bigyau0941c-7_b43f.gif


Omdat je aangeeft dat het koppelen ook wat zwaar gaat, zou ik in ieder geval even nummer 18 controleren. Ik zal niet zeggen dat het dat is, maar het is een notoire probleem-veroorzaker bij deze blokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan