KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hehe, ligt er natuurlijk wel aan wat er precies kapot gaat aan de afstelling. Heb bij m'n GPZ wel iets kapot gehad aan de afstelling, en toen 'stuiterde' de koplamp als het ware bij elke hobbel. Zag er erg grappig uit, viel ook behoorlijk goed op bij automobilisten :P
 
Volgens mij is mijn koplampverstelling niet kapot.. Hoe zou ik moeten zien/weten of ie kapot is dan? Heb er nog nooit aan gezeten trouwens.
 
Geen idee.. ik zie geloof ik wel stukjes plastic in de koplamp (foto) liggen van Huskyboy.. (correct?) Heb ik ook nooit gezien bij mijn Duke :)
 
Laatst bewerkt:
Regelmatig wheelies en alles binnendoor. Ik kwam erachter omdat ik iedereen ging verblinden. Op ktm forum eu zie ik het nog wel eens voorbij komen. Heb er nu een gat in geboord en een stalen moer in gezet. Zal morgen wel wat fotoos plaatsen.
 
Dag mannen en vrouwen,

mijn eerste bericht hier op forum... sinds 2 maanden ook in het bezit van Duke 690 IV, wit. Kreeg van de dealer een ´upgrade´dwz een Sebring einddemper erbij.
Heerlijke machine, na proefrit meteen verkocht! Ondanks het getril van de eencilinder en op papier weinig vermogen, maar dankzij het feit dat-ie heerlijk licht is en aanvoelt als een supersnelle machine.
Vandaag ook de eerst en misschien wel de belangrijkste aanpassing gedaan: de Kat eronder vandaan gehaald. Ben bij Mile Pajic geweest, in Gendringen. Super vakmanschap, geduldig werkje, maar nu een mooie vloeiende lijn van de pijp naar de einddemper.

foto voor en na volgen
 
VOOR:
full
 
en NA bezoek aan Pajic:
full



Klinkt heerlijk zwaar en bruut als je doortrekt. Bij lage toerentallen valt het eigenlijk best wel mee. Toch voorlopig maar wel weer de dB killer erin geschroefd
 
Ach wat is duur...? Ik vind dit een betere investering in mijn rijplezier dan een kentekenplaathouder bijvoorbeeld. Uiteindelijk 190 voor KVV en 150 voor linkpijp naar de einddemper. Maar dan krijg je wel een mooi verloop van de pijp: bij het begin is de doorsnede 50mm, loopt mooi over naar doorsnede van (ik meen) 70mm aan het einde bij de einddemper. Deze pijp loopt ook heel strak langs het blok op, zodat het eruit ziet alsof het altijd zo hoort te zijn. Pajic heeft dat erg netjes gedaan, toch een klus van 2-3 uur. En het geluid:gewoonweg super. Tot 4000 toeren is het allemaal nog wel beschaafd, maar daarboven.....
 
Dag mannen en vrouwen,

mijn eerste bericht hier op forum... sinds 2 maanden ook in het bezit van Duke 690 IV, wit. Kreeg van de dealer een ´upgrade´dwz een Sebring einddemper erbij.
Heerlijke machine, na proefrit meteen verkocht! Ondanks het getril van de eencilinder en op papier weinig vermogen, maar dankzij het feit dat-ie heerlijk licht is en aanvoelt als een supersnelle machine.
Vandaag ook de eerst en misschien wel de belangrijkste aanpassing gedaan: de Kat eronder vandaan gehaald. Ben bij Mile Pajic geweest, in Gendringen. Super vakmanschap, geduldig werkje, maar nu een mooie vloeiende lijn van de pijp naar de einddemper.

foto voor en na volgen
Welkom! Dat is inderdaad een mooi upgrade!
Veel plezier met je fiets!
 
Ik heb trouwens nog een 12v kit liggen. Voor €15 mag ie weg. Let wel op: het is een kleine 12v stekker, dus niet de maat die je in iedere auto ziet.
60111042044.jpg
 
Zeg is iemand het opgevallen dat er een verschil is tussen de valbeugels .

Ik kwam er achter dat de mijne op een las gescheurd was
Maar kreeg onder garantie een nieuwe set
Het eerste model had bij de motorsteun een lange bout met moer,
Deze heeft een bout en er zit draad in de steun .

Maar het meest opvallende is dat ze verder naar voren zitten ,
En smaller zijn aan de achterkant dus meer plek voor de langere mensen.
( ik hoorde dat er mensen waren die er met de schenen tegenaan zaten)
 
waar plaats je die 12 volt kit en deze speciaal voor de duke?
Hij is niet speciaal voor de Duke, kan voor zo ver ik weet op iedere KTM gemonteerd worden. Je kunt hem plaatsen waar je wilt. Kan wel ergens rondom het dashboard.
Ik neem even een foto van BelgianPro:
09062012496.jpg


@dukey; ik wist wel dat er een nieuwere versie is met meer ruimte voor de benen, maar de bevestiging die jij noemt is me nog nooit opgevallen. Mijn beugels worden wel een beetje vies van mijn broek/benen trouwens. Mijn broek(textiel) schuurt er blijkbaar net langs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geïnteresseerd in een duke 690, maar is de 'r' versie de moeite waard? Ik kan namelijk niet echt verschillen ontdekken, behalve de vering? Maar wat is hier nu echt het voordeel van t.o.v. de normale?
 
Laatst bewerkt:
Zelf zit ik ook te twijfelen tussen KTM Duke 690 en Yamaha MT-07 maar ben er nog niet uit..
Zijn er hier mensen die beide motoren hebben gereden en hun ervaring met mij willen delen ?
 
Ik ben geïnteresseerd in een duke 690, maar is de 'r' versie de moeite waard? Ik kan namelijk niet echt verschillen ontdekken, behalve de vering? Maar wat is hier nu echt het voordeel van t.o.v. de normale?
Zijn meerdere voordelen (kun je gewoon vinden op de ktm website bij de R):
Akrapovic uitlaat
Standaard valbeugels
Ander luchtfilter(huis)
Betere remmen (alleen voor geloof ik)
Andere kroonplaten
Achterzitje cover
Andere pedalen set
Sportiever (en wat meer comfortabel) zadel
En uiteraard andere bestickering en een iets andere looks (zoals bv zwart voor spatbordje)

Wellicht dat ik wat vergeten ben. Maar als je al deze dingen zelf nog eens los moet kopen achteraf dan ben je veel duurder uit dan in één keer een R te kopen. Plus dat de meerwaarde van de R meer behouden blijft bij verkoop (in tegenstelling tot al deze onderdelen er later los bij kopen). Dus een R zal iets beter z'n waarde behouden is mijn idee.

Dus uiteindelijk is het gewoon: heb ik die betere remmerij en vering echt nodig? En welke accessoires wil ik er zelf graag opzetten. En dan is het een rekensommetje.
 
Alleen de achterschokdemper van de R is al €950 en €600 euro voor de Slip-on (niet eens full titanium-systeem). Net wat Rappie zegt, als je alle onderdelen los zou kopen ben veel duurder uit, maar uiteindelijk zul je vast niet alle alle PowerParts erbij kopen.

En hou er rekening mee dat de R-versie meer afgestemd is op circuitgebruik. Dit betekent tevens dat het ten koste gaat van het comfort op de weg.
 
Ik zit al een tijdje met het idee om de tank stickers te veranderen, vanavond ben ik maar eens aan het tekenen geslagen. Wat denken jullie?
Origineel:
full

Aangepast:
full
 
Laatst bewerkt:
Gaaf! Maar als je er zo handig mee bent, waarom dan stoppen bij de tank? Waarom niet helemaal losgaan op je subframe en headlightmask?

Is het trouwens makkelijk om zelf stickers te laten maken?
 
Gegroet iedereen.
Ik heb m'n oog laten vallen op een Duke 690 IV.
Uiteraard wil ik wat aanpassingen doorvoeren, voor een meer unieke look.
Nu kwam ik op Google deze afbeelding tegen en vroeg me af met welke onderdelen ik dit kan realiseren
12_proj_duke-p2-6.jpg

Het doet me denken aan de Ducati Hypermotard.

Ohja, nog eventjes een vraag: zadelhoogte zou op 835 mm onbelast zijn.
Ikzelf ben een kleine rijder (1.65). Lijkt dit nog comfortabel?
Op het auto/motorsalon heb ik er even op gezeten en leek toen geen probleem te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan