kawasaki zx12r bj 2002

kawa65hv

Rookie
17 sep 2014
2
0
stein
hallo,ik heb nu voor de 3e keer nieuwe dynamo en spanningsregelaar erin bij deze moet ik even afwachte hoe het verloopt.de 1e was alles doorgebrand door de oilie die na boven kruipte,de andere 2 1 bij 300 km en de andere bij 12o km doorgebrand.Heeft iemand dit probleem onder vonden en zo ja waar heeft het aan gelegen.
Ik heb nu 60km erop zitten zover goed en ga eens een stukje rijden ??ik hoop natuurlijk dat het goed blijft maar na zovaak heb ik weinig vertrouwen en hoop dat ik er naast zit.
Kan iemand me helpen hier mee want ik zou het niet weten en de monteur ook al niet.
Hoop graag iets te horen
Het betreft een kawasaki zx12r bouwjaar 2002
 
Laatst bewerkt:
andere monteur zoeken? 3 keer iets vervangen wat niet bepaald een zwak punt is van die motor betekend dat er iets anders mis is. Ik ben helaas geen vonkentrekker maar er zijn hier vast mensen met meer interesse in elektro :P
 
Een gare accu kan ook voor dynamo/regelaar problemen zorgen .
Doorbranden door de olie lijkt mij sterk ? kan zijn dat de schellak op de wikkelingen slecht geworden is en daardoor sluiting is veroorzaakt . maar dat erna binnen de kortste keren weer de boel 2x door fikt, dan is er zoals gezegd echt wel iets anders aan de hand , lopen die spoelen soms ergens tegenaan ? Chinese made ?
 
Laatst bewerkt:
hallo,ik heb nu voor de 3e keer nieuwe dynamo en spanningsregelaar erin bij deze moet ik even afwachte hoe het verloopt.de 1e was alles doorgebrand door de oilie die na boven kruipte,de andere 2 1 bij 300 km en de andere bij 12o km doorgebrand.Heeft iemand dit probleem onder vonden en zo ja waar heeft het aan gelegen.
Ik heb nu 60km erop zitten zover goed en ga eens een stukje rijden ??ik hoop natuurlijk dat het goed blijft maar na zovaak heb ik weinig vertrouwen en hoop dat ik er naast zit.
Kan iemand me helpen hier mee want ik zou het niet weten en de monteur ook al niet.
Hoop graag iets te horen
Het betreft een kawasaki zx12r bouwjaar 2002
Ik heb in het verleden hetzelfde gehad. De olie kruipt langs het kabelomhulsel vanaf de dynamo naar boven tot in de stekker bij de spanningsregelaar achter je buddyafdekking links. Uit voorzorg heb ik de stekker toen goed schoon gemaakt met ontvetter en de kabel op de ingang van de stekker ingekit met epoxy waardoor de olie niet door de stekker kon komen. Nooit ( volgende 20dkm) geen problemen meer gehad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan