Spanningsregelaar VF750S vervangen

BartAaldering

Rookie
17 apr 2013
9
0
Hallo Allemaal,

ik verdenk mijn spanningsregelaar van een defect (accu leeg na twee keer starten bij warme motor, toerenteller die op en neer danst bij stationair lopen etc, voltage dat richting 14 volt gaat af en toe)

Nu zag ik dat dit ding al eens vervangen (boel plakband en een soldeerverbinding) Maakt het nog uit hoe ik die gele kabels aansluit of is de volgorde niet belangrijk?

Bedankt alvast!

2lu56o2.jpg
 
De volgorde van de drie gele kabel maakt niet uit.
Kijk ook de stekker van de spanningsregelaar goed na want die wil nogal eens verbranden door slechte verbindingen.
 
bij de (oudere) fireblades wilden de stekkerverbinding onder het zadel nog wel eens verbranden,
daarom kiezen er veel (ik ook) voor een gesoldeerde verbinding.
(daar zijn ook tegenstanders van)

ik zelf heb voor isolatie gekozen voor krimpkous over de solderingen.

lees anders ook dit eens door:
how to - accu en laadsysteem controleren.
Dat is bij de VFjes ook een kwaal en ook daar wordt inderdaad de stekker dan meestal vervangen door soldeerverbinding. Een kapotte spanningsregelaar komt bij deze types echter zelden voor.
 
Spanningsregelaar van een VF 750 Swabberen :X

Ook eens gekocht voor goed geld, bleek achteraf dat één van de massaverbindingen onder de kabelboom onder de tank niet goed vast zat.... Voor je dat een keer gevonden hebt |(



Ander geintje een keer meegemaakt bij één van m'n FZ's: daar een ander blok in gezet en bij het originele blok waren de kabels vanaf de dynamo (2 stuks, dus niet exact gelijke situatie) houtje touwtje vastgezet. Dus geen andere keus dan nieuwe verbindingen maken, maar welke kabel hoort bij welke? Zal wel niet uitmaken dacht ik, maar ineens bleef de FZ gewoon lopen ook als het contact op uit ging. Ook als de sleutel eruit ging.... Bleken ze toch andersom te moeten (met dank nog aan yamahafrans2)
 
heb de spanningsregelaar binnen, maar dit is de verkeerde blijkbaar. Er zitten zeven ipv 8 aders aan dat ding. Lijkt me niet handig om dat te proberen aan elkaar te klussen of wel?

enfin, nu op zoek naar een redelijk geprijst ander exemplaar. Update volgt over een tijde ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan