Hardtail dragstyle project

De laatste keer dat ik met een eigenbouwframe bij de RDW was, hadden we geen tekening nodig.
Gooi je motorblok ff achterin de auto, die willen ze wel zien. (+eigendomspapieren)
 
Volgens de documentatie die ik van de RDW heb gevonden zijn er nu wel tekeningen nodig. Heb met m'n zelfbouw auto destijds ook moeten doen. Bedankt voor de verder tip. FF de aanhanger in orde maken, daarna neem ik contact op met de RDW.

Vandaag nog even de laatste hand gelegd aan het frame.
full
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is die hele papierwinkel inmiddels weer afgeschaft.
Een keurmeester moet het frame kaal beoordelen.
Zou tegenwoordig genoeg moeten zijn.
Maar ik zou mij ook kunnen vergissen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar ga ik morgen maar eens mee aan de gang. :)

De motortrailer is bijna klaar. Alleen de nummerplaat nog een plekje geven en de kentekenverlichting/mistlamp aansluiten.
full
 
Gaaf project en mooie vormgeving ook. Denk zelf dat twee kleine ronde schijnwerpers boven elkaar mooier zouden staan. Maar ja, that's just me :)
 
Ben gisteren bij de RDW geweest met het frame. Het klopt idd dat er geen tekeningen meer nodig zijn. Wel het motorblok nummer er factuur worden gecheckt. Frame nummer staat erin :9
 
Laatst bewerkt:
Mooi man, het eerste station is gepasseerd. Dus geen tekeningen meer, de nadruk ligt nu meer bij het verkrijgen van het motorblok.
Voor de beeldvorming, zou je iets kunnen zeggen over hetgeen waar de keurmeester specifiek op let bij het keuren van het frame.
En hoe het op dit moment staat met het kostenplaatje. Dit is natuurlijk erg actuele informatie.
Zit er nog een termijn aan de tussentijd tot het volgende station??
 
Idd de nadruk ligt nu meer op controle van bloknummer. Ze kijken naar het kale frame waar weinig tot niet aan geslepen mag worden. Foto’s van de bouw meenemen is verstandig. Voor de rest wordt het blok nummer gecheckt en moet je een factuur of sloopbewijs kunnen aantonen. Ook mag het bloknummer niet eerder gebruikt zijn voor een zelfbouw kenteken aanvraag. Van het blok en frame worden foto’s gemaakt.
Hierna volgt de toelatingkeuring op het testcentrum in Lelystad. Er is voor zover mij bekend geen termijn. Maar het moet natuurlijk geen jaren duren, want de regelgeving kan zo weer veranderen.
 
Zo eindelijk weer een update posten. Vorige week het blok voor het eerst gestart *O* . Het originele luchtfilter pasten niet meer dus deze maar even achterwegen gelaten. Niet verwonderlijk dat het blok niet helemaal netjes liep. Ook bleek er elektrisch nog het één en ander niet goed te zitten. De de anti-start schakelaars op de koppelingshendel en die van de standaard functioneren nog niet.

De komende weken veel dingen te doen voordat de eerste meters gereden kunnen worden.
-bedrading verder aansluiten (storing oplossen)
-Luchtfilter en behuizing maken
-achter remleiding maken en remsysteem vullen/ ontluchten.
-beluchting van brandstof tank aanpassen
-contactslot steun maken.

full
 
Het is alweer een tijdje geleden maar inmiddels zijn de eerste test meters gereden met de bike. })

Hier het filmpje:
 
Na grondige voorbereiding toch nog gestruikeld bij de keuring. :?
De motor stuurde en remde goed maar het geluid was 6dB (A) te hoog. Voor de rest waren er nog enkele dingetje die eigenlijk gewoon lullig waren. Zo moest er een groot formaat kentekenplaat gemonteerd kunnen worden, anders dan het kleine formaat waar wij hier in NL mee rijden. Door de positie van de reflector ging dat niet. De schakelaar van de zijstandaard had het begeven tijdens de keuring, gewoon pech. En de kilometerteller moest voorzien zijn van de inscriptie km/h.
 
dB,s zijn altijd lastig. Uitlaat of achterband, ik hoor de gekste verhalen. Als ik naar je eerdere foto en het filmpje kijk vroeg ik me af waar je je kentekenplaat monteert. Toch niet als side-mount?
En welk formaat plaat moet je dan hebben? Toch gewoon onze motorkentekenplaat, 210x430 mm, neem ik aan.
En moet je een veiligheidsschakelaar op je standaard hebben?
Een aantal vragen, omdat ik deze winter het project wil afronden.
3.jpg
 
Op dit moment even geen fotowaardig materiaal

Wat is er trouwens mis met een sidemount? O-) Dit is gewoon toegestaan mits die maar op de juiste plaats zit en dus goed leesbaar is.
Kijk even hier: http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Motor.aspx?path=Portal/IGK/Motor

Hier vind je een link naar “Wijze van keuren IK L1-L7” daar kun je heel veel zaken terug vinden. De plaat die erop moet passen is 210x280mm en er moet een wegrijd beveiliging opzitten zodra de standaard is uitgeklapt. Denk ook aan de verplichte controle lampjes die in de juiste kleur moeten zijn, etc.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik zelf een Side Mount niet mooi, verstoort in mijn beleving de lijn van de motor, althans bij mijn project.
Er zijn bij ons binnen de club al wel processen verbaal opgemaakt voor een side-mount. Dus RDW en politie zitten niet helemaal op 1 lijn.
In deze set-up ben ik bang dat ik de db-eis zal overschrijden, ik heb (nog) geen rode reflector aan de achterzijde en mijn koplamp zal, als Amerikaans model met zelf ingebouwde Xenon, ook niet het juiste lichtbeeld geven.
Wegrijdbeveiliging werkt goed en de controlelampjes zijn ook in de goede kleur. Alleen hebben mij achterste richtingaanwijzers geen EU keurmerk.
IMG_155701.jpg


De Richtingaanwijzers, zitten wel minimaal 240mm uit elkaar. Alleen de band is al 240mm breed.
IMG_0986.JPG
 
Afgelopen weekend in Lelystad geweest voor een herkeuring. Na wat klein gezeur over zaken die de vorige keer wel goed waren en nu in twijfel werden getrokken, geslaagd voor de geluidskeuring. En dus goedgekeurd!Nog ff de Bpm regelen en dan de straat op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan