inhoud benzinetank Honda Integra

Janssen01

Rookie
20 sep 2014
1
0
Lisse
Hallo allemaal,

Een vraag over de Integra 750D, wellicht dat iemand het weet.

Ik heb sinds ongeveer 4 mnd. een Honda Integra welke goed bevalt. Hij is snel, wendbaar en naar de dashboardcomputer aangeeft is hij rij zuinig. rij volgens de boardcomp. 3.5 liter per 100 km.

Echter een ding vind ik vaag. Hij gaat na 8.1 liter al naar reserve dit terwijl ie (volgens ALLE officiele sites) een tankinhoud van 14.1 liter zou hebben. Dit is best irritant......... na 8.1 liter gaat de dagteller naar 0 en telt hij op hoeveel je al in reservestand hebt gereden. Het is als ie eenmaal naar reservestand is geschakeld niet langer mogelijk om je verbruik of andere opties van de boardcomputer te gebruiken. Zou betekenen dat je dan 6 liter, 6 keer 27 kilometer naar het aantal liters zit te kijken die je in reservestand hebt gereden. Niet echt amuserend zeg maar.

Vandaag besloten om door te rijden totdat ik 13 liter had verbruikt, Had hem laatst tot de nok getankt dus moet kunnen zou je denken. Helaas, nadat de boardcomputer aangaf dat ik 12 liter had gereden viel hij stil en zat er geen druppel benzine meer in en kon ik de laatste 3 km naar de pomp lopen. Was een goede workout maar blij ben ik er niet mee en het doet me dus ook realiseren dat of de boardcomp niet accuraat is of de Integra heeft maar een tankinhoud van 12 liter? Er ging laatst 9 liter in, precies wat de boardcomputer aangaf dat ik gebruikt had. Neig dus te geloven dat er echt maar 12 liter in zit maar vaag blijft het wel toch??? hij verliest geen benzine heb dat gechecked. iemand soortgelijke ervaring wellicht?
 
De meeste mensen rijden kilometers en geen liters. Neem een PETflesje met een halve liter benzine mee, dan kan je nog makkelijk naar een pomp rijden. Ging er ook 12 liter in nadat je hem helemaal leeg gereden had?
Trouwens, met 12 liter moet je toch minstens 350 km kunnen rijden, dan tank je toch bij iets meer dan 300 km, en kijk je niet zoveel naar wat die computer aangeeft......
 
Hoe oud is je integra?

aangezien er nog een 700 in 2011 was niet heel oud.

je geeft in je (overigens goed uitgebreid) verhaal zelf al een aantal antwoorden.

Er gaat minder in je tank als opgegeven, dat komt vaker voor.
nu heb je dus dat hij bij 8 vd 12 liter op reserve komt, dat is na 2/3e , dat is een redelijke verhouding.
Dat je de stand , van km optellen na overschakelen, niet kan veranderen is wel vreemd, dat zou ik echt even opzoeken in je handleiding of dat niet mogelijk is.

mocht dat er nou echt niet zijn, je zou het moment van overschakelen naar reserve af kunnen (laten) stellen , ik ken het systeem van de integra niet maar het vlottertje armpje iets buigen

Volvo_682149.JPG


ja ok die is van een Volvo,deal with it 8-)

maar dan heb je dat hij later je reserve aangeeft, wat je ook wil, maar dan is het ook minder he ;)

maar mooie scooter/motor, plaatje ? ;)
 
:N

Oprechte vergissing. Weet ik veel dat Honda maar een bepaald aantal namen voor zijn voertuigen ter beschikking heeft B|

1986-1989_Honda_Integra_SX_coupe_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat benzineverbruik van 3,5 liter/100 km berekend dat apparaat door de tijd dat de injectors volgens het schema open horen te staan te vermenigvuldigen met hoe veel brandstof er theoretisch doorheen zou stromen. Door slijtage of kleine afwijkingen kan dit dus sterk gaan afwijken na honderden kilometers.

Mijn advies is dus ook: Dagteller gebruiken. Ik weet wat ik na 250 kilometer *ongeveer* over moet schakelen, en ga dus tanken of op reserve als ik de 240 aantik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan