Motor hulp in Utrecht gezocht (Yamaha 550 max start niet)

mlot

Rookie
8 mei 2014
8
0
Utrecht
Hallo allemaal,

Ik kom terug van vakantie, vet zin om weer te rijden (elke dag aan gedacht :] )... start mijn motor niet... ik kijken... zie ik een gaatje (zie foto).... ik heb geen idee wat er gebeurt is... ik heb er ook geen verstand van, maar dat ziet er niet best uit toch... "OWNEE :N mijn eerste motor! auw mijn hart!..." (ik had een pas een paar weken)...

Ik weet niet zo goed hoe en waar ik moet beginnen.... gelukkig biedt het motorforum troost en uitkomst ;) ... dus lieve dames en heren.... help! Ik heb echt (nog) de ballen verstand van techniek en motors... maargoed in het kader van durf te vragen. Iemand tips, of nog beter iemand die denkt joh... dat fiks ik wel even In ruil voor bier eeuwige dank (nee geen eeuwig drank)

laat me weten, thanks!

full
 
PRI staat dacht ik voor Prime. Deze stand is bedoeld voor de eerste vulling van de vlotterkamers na reparatie en/of langere stilstand (benzine verdampt dan uit de vlotterkamers).
Het is in feite een by-pass van de vacuumbediening van de kraan. Als je de kraan langdurig op Pri laat staan zijn je vlotternaalden de enige versperring voor de brandstof en sluiten deze niet 100% af, loopt de benzine dus via de carb en de cilinder je carter in.

gtz,

Cees
 
PRI staat dacht ik voor Prime. Deze stand is bedoeld voor de eerste vulling van de vlotterkamers na reparatie en/of langere stilstand (benzine verdampt dan uit de vlotterkamers).
Het is in feite een by-pass van de vacuumbediening van de kraan. Als je de kraan langdurig op Pri laat staan zijn je vlotternaalden de enige versperring voor de brandstof en sluiten deze niet 100% af, loopt de benzine dus via de carb en de cilinder je carter in.

gtz,

Cees

Dotm-optimusprime-poster.jpg


dat is prime ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan