Klepstellen suzuki sv 650 s

NX 650

MF'er
12 nov 2013
36
0
DRONRYP
Hallo allemaal.

Ik heb twee weken terug een sv 650 s 2006 model maar 2007 bouwjaar. dus het blok met 1 bougie.

Nu wil ik gaan klepstellen ik heb uberhaupt nog niet gekeken of ze goed zijn of niet.

Dit moet gebeuren bij een stand van 24000 km hij staat nu op 26000 en een beetje.

Ik wil ten eerste weten hoe je dit systeem controleert ik weet hoe het moet met het boutje los boutje vast systeem. maar dit is met sims.

heeft iemand dit ooit eerder gedaan. misschien handleiding of foto`s.

als ze gesteld moeten worden dan moet de bovenliggendenokkenas eraf zag ik en hoe krijg je dit achteraf weer op timing?

Maar om een lang verhaal kort te houden. moet ik eerst weten hoe ik het moet controleren.

:] :]
 
http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/sv650_2003_ServiceManual/2_Periodic_Maintenance.pdf

Het is niet zo moeilijk, gewoon eerst netjes de speling van elke klep opmeten en opschrijven. Daarna bekijken of er kleppen zijn die buiten de tolerantie staan (micrometer zou het mooist zijn, schuifmaat kan). Bij die kleppen moet er dan een nieuwe shim worden geplaatst.

Verwijderen van de nokkenassen moet ook niet echt een probleem zijn bij die SV houd het werkplaatshandboek aan en als je moeite hebt met secuur werken ga je hier driedubbel moeten opletten. markeer dan maar met een stift de stand van de nokkenassen, en werk zo netjes mogelijk.
Dus niet buiten op straat of in een klein rommelschuurtje met gammel gereedschap.

En vooral het werkplaatshandboek aanhouden bij dit soort klusjes, als je er niet uitkomt kun je beter informatie vragen bij een motorzaak(je) dan bij het motorforum ;)

Veel plezier met de sv lijkt me een fijne motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Ik ga me er van het winter maar aan wagen zet de motor in een uitbouw gedeelte in huis. lekker warm :p en ik had gehoort bij motoport dat 1 op de 4 sv kans heeft wisseling van de sims. dus hoop dat die van mij daar niet 1 van is:p zou het allergemakkelijks zijn.
alhoewel ik de wintermaanden ook vrij weinig te doen heb dus even sleutelen is dan ook wel leuk.
 
The-Sims-2.jpg


? :/ ?

goed de tijd er voor nemen, komt het vast goed :)
 
Laatst bewerkt:
:^ Als je nog 2 hebt wordt het hoog tijd voor sims4, veel mooier. Met 3 kun je nog even vooruit :Y

Die krengen heten dus zoals remotesunset schrijft shims, klepstelplaatjes in het Nederlands ;)

Mocht je het niet aandurven om ze te vervangen is het nog altijd een optie om de klepspeling te controleren. Klopt het kan je met gerust hart doorrijden, moeten ze gesteld worden breng je de motor weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan