BMW R1100s injectorprobleem?

Claustro

Rookie
15 sep 2014
9
0
Genk
Hey,

Mijne BMW R1100s 's avonds zonder problemen weg gezet. 's morgens wou hij niet meer starten :-(

Alle knoppen en schakelaars nagezien
Batterij nagezien
Ontsteking is in orde.

Dan kom ik erachter dat hij op startpiloot wel loopt.

Dus Benzinepomp horen... Jep benzinepomp slaat aan bij contact aan.

Injectoren eruit. Linker spuit benzine bij starten, rechter komt niets uit!
Kan ik er nu gewoon van uit gaan dat die rechter injector stuk is of kan dit ook iets anders zijn?

Vreemd toch niet? De dag ervoor niets aan de hand. Stilleggen en niet meer starten?

Merci voor de hulp alvast.
 
Pardon. Als je dan toch gaat muggenziften heb ik nergens gesteld dat benzinedamp ontbrandt als je er een sigaret bij houdt. Ik zeg wel dat het dat niet doet als je die sigaret weglaat. Gelukkig rook ik niet, dus zal ik hier nooit een probleem mee hebben.

De link die je stuurt is interessant. Ik kan de pdf daar wel openen, maar veel mensen niet omdat dit een (duur) betaalde site is.

Kun je voor de volledigheid ook even een boek of artikel linken waarin staat dat benzinedamp ontbrandt als je het uit de injectoren spuit? Al dan niet bij normale concentratie zuurstof in de lucht en in een niet afgesloten ruimte.

Een wetenschappelijke artikel van Springer mag hoor, daar kan ik wel bij.

PS. Probeer wat minder snel "agressief" te reageren. In een groot aantal van je posts ga je er met twee benen gestrekt in. Ik begrijp dat wel, gezien je toegang tot wetenschappelijk werk zul je wel studeren of werken aan een hogere onderwijsinstelling, maar op een Internet forum komt dat soms wat vervelend over.

Het is totaal off-topic maar omdat jij zo graag wil nog even dit dan. Jouw bewering bevat
een dubbele negatie wat een bevestiging inhoudt. Daar reageer ik op. Inhoudelijk 100% correct en jouw reactie is dat niet iedereen toegang heeft tot mijn link terwijl daar N.B. de samenvatting (in het engels abstract) staat. Wat moet je dan nog?

Daarna vraag je om een link naar ...ach wat dan ook... ik wens je veel succes bij Google. Ik denk dat je dat wel gaat lukken.

Je vooronderstelling over mijn omstandigheden vertellen meer over jouw falende fantasie dan over mijn professionele omgeving. Ook hier sla je de plank wederom finaal mis. Dit is het moment waarop jij jezelf moet gaan afvragen of je voortaan niet gewoon moet luisteren naar mensen met verstand van zaken en zelf gewoon zwijgen

Oh ja nog even dit.. je probeert mijn berichten als "agressief" te bestempelen. Weet je .. je zou ook eens een ruggegraat kunnen kweken, dan kun je misschien de werkelijkheid aan. Ik wens je daar veel succes bij.
 
De echte vraag is natuurlijk.. doet dat ouwe Beierse stuk schroot het weer of gaan we het in de brand steken? Laat eens ff weten hoe het met die injectors is afgelopen.
 
...
jouw reactie is dat niet iedereen toegang heeft tot mijn link terwijl daar N.B. de samenvatting (in het engels abstract) staat. Wat moet je dan nog?

...

Oh, je hebt het dus zelf niet gelezen. Ik wel. Zal ik je de laatste zin uit de conclusies geven:

"While it is impossible to conduct an infinite number of experiments to provide
absolute proof that ignition of gasoline could never happen with a lit cigarette,
based on the currently available experimental data, derived under controlled laboratory conditions from this and other studies, there is no evidence that a cigarette is a competent ignition source for gasoline vapors".


De auteurs zijn erg voorzichtig (zoals het in de wetenschap hoort) en beweren niet dat het niet kan.

Daarna vraag je om een link naar ...ach wat dan ook... ik wens je veel succes bij Google. Ik denk dat je dat wel gaat lukken.

Nee, jij schreeuwt van de daken dat het levensgevaarlijk is om in de buitenlucht je injectoren te testen door ze tegen een stuk papier te laten spuiten. Ondebouw die claim dan ook, als je dat toch zo zeker weet.

Je vooronderstelling over mijn omstandigheden vertellen meer over jouw falende fantasie dan over mijn professionele omgeving. Ook hier sla je de plank wederom finaal mis.

Je houdt jezelf anoniem, dat mag.

Dit is het moment waarop jij jezelf moet gaan afvragen of je voortaan niet gewoon moet luisteren naar mensen met verstand van zaken en zelf gewoon zwijgen

Je wilt heel graag dat we jou zien als iemand met verstand van zaken. Prima, dat kan. Zo zijn er meer op het forum. Het verschil met hen is dat jij alleen schreeuwt en niets onderbouwt

Oh ja nog even dit.. je probeert mijn berichten als "agressief" te bestempelen. Weet je .. je zou ook eens een ruggegraat kunnen kweken, dan kun je misschien de werkelijkheid aan. Ik wens je daar veel succes bij.

Lees je eigen 97 berichtjes nog een na. Blijkbaar moet iedereen een ruggegraat kweken als het om jou gaat, maar zelf kun je heel slecht tegen kritiek.

MF is een geweldig forum waar mensen elkaar proberen te helpen, zoals we ook TS proberen te helpen met zijn injectieproblemen. In plaats van te gaat schreeuwen dat het allemaal levensgevaarlijk is kun je hem er ook op wijzen om zo veilig mogelijk te werken. Dat is toch alweer een heel andere toon. En als je dan zo'n claim ook nog kunt onderbouwen gaan we je vanzelf een expert vinden.

De echte vraag is natuurlijk.. doet dat ouwe Beierse stuk schroot het weer of gaan we het in de brand steken? Laat eens ff weten hoe het met die injectors is afgelopen.

Werkelijk?
 
tip als je de brandstof filter vervangt ! de leiding is vaak erg slecht de benz pomp slijten die dingen kosten op internet 30 euro .
Ze gaan erg vaak stuk ben ik helaas achter gekomen onder weg naar de Harz

De brandstof filter zit heel vervelend in de tank, dus om erbij te komen is even werk en dan is vervangen altijd de moeite waard. Als je de filter vervangt kun je inderdaad ook meteen de leidingen meenemen.

Een verstopt filter zou best kunnen verklaren waarom je weinig druk hebt, maar het is vreemd dat dit zomaar over één nacht gebeurt.
 
Naar mythbusters kijken hebben daar een proefje mee gedaan alle dingen moeten wel mee zitten wil het ploffen of in brand vliegen (of tegen)
Maar goed iedereen weet als je met benzine en gas aan het prutsen bent geen open vuur en niet roken
 
Ik ga het niet onderbouwen, maar als je niet rookt, er is geen vuur in de buurt, kortom, niets lijkt mis te kunnen gaan, kan het toch wel eens mis gaan, heb ik tot mijn schrik ondervonden.

Met het contact aan een schakelaartje per ongeluk aangeraakt, wat een vonkend relais veroorzaakte, en een wolk van vuur, de op de grond gelekte brandstof vatte ook vlam en het voertuig! Verder een klein brandje in mijn haar, wat met een paar goede meppen uit ging.

Met een poederblusser de boel geblust. Liep met een sisser af.

Mijn mening: neem geen enkel risico met brandstoffen die brandbare dampen verspreiden.
Wat een ander ook beweert, niet doen!

Je bent kansloos, heb ik ondervonden, zo snel en onverwacht als dit gaat!
 
Vergeet ook niet om aan de hele simpele dingen te denken, zoals geknikte slang, verstopte tankdop-ontluchting, etc. Ook zou ik de spanning op de pomp controleren, als je de stekker van het snoer wat de tank ingaat los neemt, kan je dit meten, let op de hoogte v.d. spanning.
Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de spanning daalt ten gevolge van een ander probleem in de electrische installatie.

Wat het ook moge zijn veel succes!
 
Ik ga het niet onderbouwen, maar als je niet rookt, er is geen vuur in de buurt, kortom, niets lijkt mis te kunnen gaan, kan het toch wel eens mis gaan, heb ik tot mijn schrik ondervonden.

Met het contact aan een schakelaartje per ongeluk aangeraakt, wat een vonkend relais veroorzaakte, en een wolk van vuur, de op de grond gelekte brandstof vatte ook vlam en het voertuig! Verder een klein brandje in mijn haar, wat met een paar goede meppen uit ging.

Met een poederblusser de boel geblust. Liep met een sisser af.

Mijn mening: neem geen enkel risico met brandstoffen die brandbare dampen verspreiden.
Wat een ander ook beweert, niet doen!

Je bent kansloos, heb ik ondervonden, zo snel en onverwacht als dit gaat!

Kijk, een onderbouwde reactie die laat zien dat het toch mis kan gaan. Zo kan het dus ook.

De les is dus om goed na te denken over wat je aan het doen bent. Een injector testen tegen een vel papier in de buitenlucht lijkt mij niet heel link, maar blijkbaar moet je heel goed op blijven letten.

Ik ben blij dat het goed afliep!
 
Ik ga het niet onderbouwen, maar als je niet rookt, er is geen vuur in de buurt, kortom, niets lijkt mis te kunnen gaan, kan het toch wel eens mis gaan, heb ik tot mijn schrik ondervonden.

Met het contact aan een schakelaartje per ongeluk aangeraakt, wat een vonkend relais veroorzaakte, en een wolk van vuur, de op de grond gelekte brandstof vatte ook vlam en het voertuig! Verder een klein brandje in mijn haar, wat met een paar goede meppen uit ging.

Met een poederblusser de boel geblust. Liep met een sisser af.

Mijn mening: neem geen enkel risico met brandstoffen die brandbare dampen verspreiden.
Wat een ander ook beweert, niet doen!

Je bent kansloos, heb ik ondervonden, zo snel en onverwacht als dit gaat!

Ohh, dus dáárom staat in al die manuals dat je bij de meeste werkzaamheden aan je motor eerst de accupolen effe moet loshalen.... })

maargoed ik geloof meteen dat dit het resultaat kan zijn van een vonkend relais + aanwezige benzine/damp.. gelukkig nog relatief goed afgelopen... poeder uit zo'n blusser helpt ook veel elektra om zeep geloof ik?
 
het wordt pas interessant als de cilinder vol benzine staat, je de bougies eruit haalt en start met de bougiedop voor het bougiegat :}
:} :}
smiley_fire.gif
 
Accupolen losmaken heeft niet zoveel zin als je je injectoren wilt testen door de motor te starten....

als je alleen je injectoren wilt testen zorg je er hopelijk voor dat het beetje benzine wat uit de injectoren komt het enige brandbare spul in de buurt is :9~ ik doelde dan ook meer op het verhaal in de quote waarbij het elektrisch spul "per ongeluk" geactiveerd werd terwijl er een hoop losse brandstof om de motor lag/zweefde
 
Bleek het uiteindelijk een losgekomen leiding van de benzinepomp te zijn. Vreemd want er zat zo een pitskoppeling op en daar was niets aan te zien. Was er met de oude koppeling ook met geen mogelijkheid terug op te krijgen? Trillingen? Bij het uithalen van de benzinepomp was het probleem duidelijk :-)
In ieder geval, mijn oude beierse hoop schroot loopt terug als een jonge hinde! dat is het belangrijkste :-)

Ontvlambare groeten & merci voor de hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan