yamaha xj 600

anne69

Rookie
1 sep 2014
5
0
hallo ik heb een yamaha xj 600 bj 1996
ik heb de cilinder er af gehaald wie weet hoe de de onsteking moet moet staan ik heb hem op het t merk maar weet niet of dat goed is en welke zuiger staat er dan boven in alvast bedankt
 
Ja dat is wel lastig inderdaad.

als je de cilinder er af hebt gehaald kan je als je goed kijkt wel zien welke zuiger boven in staat hoor,kwestie van even goed kijken.
wel even opletten bij het erafhalen, de andere 3 cilinders willen er wel eens 'aan blijven plakken' dat krijg je met olie aan de binnenkant he.

Heb je er anders , of normaliter, een foto van ?

je kan je ook even voorstellen als je daarvoor in de gelegenheid bent :
[FAQ=,voorstellen]Algemene FAQ: Kan ik me ergens voorstellen na het aanmelden?[/FAQ]
 
Laatst bewerkt:
hallo ik heb een yamaha xj 600 bj 1996
ik heb de cilinder er af gehaald wie weet hoe de de onsteking moet moet staan ik heb hem op het t merk maar weet niet of dat goed is en welke zuiger staat er dan boven in alvast bedankt
Als je de cilinders er af hebt, kun je de zuigers best goed zien.

Ook welke dan het hoogste staat.

Het zal zonder de cilinder en kop wel weer lastig zijn om de boel op tijd te zetten, want daar heb je nokassen en distributieketting voor nodig.

Tip: scoor een werkplaatshandboek voor jouw model en bouwjaar, daar staat alles stap voor stap in, inclusief plaatjes.

Succes.
 
ja oke maar welke zuiger moet dan boven in staan volgens een en vier toch
Ik zou eerst de cilinders terug zetten, kop er op, nokassen er in, en distributieketting weer plaatsen.

Daarna ga je je bezig houden met de timing.

staat allemaal in het werkplaatshandboek, echt handig. Serieuze tip!
 
hallo ik heb een yamaha xj 600 bj 1996
ik heb de cilinder er af gehaald wie weet hoe de de onsteking moet moet staan ik heb hem op het t merk maar weet niet of dat goed is en welke zuiger staat er dan boven in alvast bedankt
Heb eigenlijk geen idee wat je met de ontsteking wil, daar wijzigt niets aan.
nou ik heb de motor in elkaar zitten met het starten een enorme knal
wat is er nu niet goed
Lucky guess : als je de nokkenassen op tijd had gezet had je nou misschien een nog intacte cilinderkop.
en wat moet ik er nu aan doen
Trailer regelen.
 
hallo ik heb een yamaha xj 600 bj 1996
ik heb de cilinder er af gehaald wie weet hoe de de onsteking moet moet staan ik heb hem op het t merk maar weet niet of dat goed is en welke zuiger staat er dan boven in alvast bedankt

hoi een diversion 600 heeft toch gewoon een elektronische ontsteking (CDI) met pickup spoelen? Welk deel van de ontsteking denk je te kunnen/ moeten verstellen?

ik neem aan dat je met de harde knal bedoelde dat ie een plof in de uitlaat gaf? dan lijkt het er inderdaad op dat je een of meerdere bougiekabels op de verkeerde cilinder hebt zitten. heb je de bobines ook los gehaald? als je de (laagspanning)stekkers van de 2 bobines verwisseld hebt krijg je ook dit effect.
 
BB1i3h3_6s5KLiECB2CchkzsS91uoVQoAdvPm82r4W5Iw9iCOSB8h2fKaVo0dehL01UCIVwzakSTlyitsx4J9asfTxRbEA=w535-h489-nc
 
hallo ik heb een yamaha xj 600 bj 1996
ik heb de cilinder er af gehaald wie weet hoe de de onsteking moet moet staan ik heb hem op het t merk maar weet niet of dat goed is en welke zuiger staat er dan boven in alvast bedankt
Ik heb nog een goed blok voor je staan, bedenk ik net.

Dat is sneller en goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan