Molykote toevoegen?

ijsvogel

MF'er
28 nov 2012
32
0
Amsterdam
Beste MF-ers,

Vanmiddag kreeg ik van iemand een tip om Molykote bij mijn olie te doen nadat ik vertelde dat mijn motor tijdens de vakantie best veel olie had gedronken. Hij zei dat dit de smering verbeterd en het olieverbruik erdoor daalt.

Nu wil ik niet zomaar iets wat ik niet ken in m'n motor gooien en op internet lees ik wisselende dingen. Ook bijvoorbeeld dat het voor jonge motoren geen nut heeft. Ik heb een V-strom met zo'n 24000km ervaring.

Graag zou ik jullie mening horen voordat ik het er zomaar bij gooi.
:]
 
Hoeveel precies weet ik nog niet (moet nog olie halen en bijvullen), maar het kijkglaasje is nu leeg.
Ooooh doe rustig aan. O-)
Voor de rest sluit ik me aan bij MGM. Mensen roepen vaak dat hun auto of motor geen olie verbruikt. Dat is onzin.
Als je veel korte ritten rijdt verdwijnt er ook olie, maar dat wordt aangevuld met condensvocht, dat zich met de olie verbindt. Je ziet dan het olieniveau vaak niet dalen, maar toch is er olie verbruikt.
Ga je dan een keer een lange rit rijden, dan verdampt dat vocht uit de olie omdat de motor eindelijk goed op temperatuur komt. Dan lijkt het alsof er opeens een hoop olie verbruikt is......
Mijn kortste rit is negentig kilometer, circuit op, negentig terug.
En toch daalt het peil niet zichtbaar. Sterker nog, de olie blijft maanden helder. :9 :9
 
Uit welk jaar is deze V-strom?
Ik heb wel eens gehoord van een serie met een knik in een inwendige olieleiding..

En een maatje kreeg een heel nieuw blok na leegstand toen we in Duitsland een stukje hadden gevlamt. :9
(was nog geen jaar oud)
 
@JanB er zijn wel degelijk situaties waarbij een rustig bereden motor onmeetbaar olieverbruik heeft, en bij zwaardere belasting ineens wél merkbaar olie verdwijnt. Heeft niet alleen met verdampend vocht in de olie te maken. Je merkt dit bijvoorbeeld heel duidelijk als je een aanhanger gaat trekken met de auto, en zeker als je dan ook snelweg in t buitenland gaat rijden 100+. In normaal gebruik onmeetbaar verbruik, maar door de hogere belasting wordt er gewoon wat verbruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan