Moderne remmen op een Suzuki GS750

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
Tilburg
Weet iemand toevallig welke moderne voorremmen op een GS750 (1977) passen?

Schetsplaten maken is geen probleem.
Wat wel een probleem is, is de breedte van de meeste remklauwen. Bij de klauwen die ik tot zover geprobeerd heb, kom ik tegen de spaken van het voorwiel aan en de schijven verder van de naaf zetten,en dus de vork verbreden, gaat toch eigenlijk wat te ver.
 
Laatst bewerkt:
Heb je alleen klauwen met zuigers aan allebei de kanten geprobeerd? Iets moderners met 2 zuigers aan 1 kant en glijpennen zou moeten kunnen.

Zitten de originele schijven er nog op? Die zijn ook nogal dik tov het moderne spul. Ik vraag me af of dat zomaar in elke moderne klauw past als er nieuwe blokken in zitten.

Is een complete voorpartij van een moderne fiets niet handiger? Een GS750 voorvork is geen wonder van stijfheid/vering/demping. Als je daar moderne remmen opzet ben je al snel aan de volgende upgrade toe.
 
Tot zover heb ik alleen klauwen met zuigers aan beide kanten bekeken. Die had ik nog liggen.
De originele schijven zitten er inderdaad nog op.
Andere vork is ook wel iets wat we overwegen, indien nodig. Andere schijven kan ook, maar wiel en balhoofd zou origineel moeten blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan