Nog meer piccies in 'pics deeltje 2'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker weten ruud!

Zo n valkyrie blok moet er uiteindelijk nog wel een keer komen, maar ik vind ze nu nog te kostbaar...

Er is maar weinig wat ik net zo ruig vind als een brullende flat six! :9~
 
Laatst bewerkt:
Zeker weten ruud!

Zo n valkyrie blok moet er uiteindelijk nog wel een keer komen, maar ik vind ze nu nog te kostbaar...

Er is maar weinig wat ik net zo ruig vind als een brullende flat six! :9~~

Standaard brullen ze niet echt. Rijd er in de buurt 1-tje rond met originele puupen d'r onder, net een stofzuiger op twee motorwielen.
 
Standaard brullen ze niet echt. Rijd er in de buurt 1-tje rond met originele puupen d'r onder, net een stofzuiger op twee motorwielen.



Verdere toelichting lijkt me overbodig toch?...

maar met een CBX in de schuur is er toch al jaren een zwak voor die 6 pitters en toen de Valkyrie net uit was en ik zo'n ding hoorde brullen in een vallei met 6 open pijpen op een treffen in Luxemburg is zo'n Valkyrie toch altijd door mijn hoofd blijven spoken.
ook al wel eens op gereden en het heeft echt zo'n prachtig koppel dat het me echt een geweldige spantrekker lijkt.

Maar d'r moet wel eerst behoorlijk flink de zaag in zo'n ding voor het aan mijn cosmetische eisen kan voldoen en daarvoor vind ik ze voorlopig nog veel te kostbaar...

"gewoon" een GL1500 blok in een 1000 frame lepelen zou natuurlijk ook kunnen, maar daarvoor moet het 1000 frame zoveel gestretched worden dat daarna alle verhoudingen toch wel zoek zijn...
 
https://www.youtube.com/watch?v=VAc_us6bTog

Verdere toelichting lijkt me overbodig toch?...

maar met een CBX in de schuur is er toch al jaren een zwak voor die 6 pitters en toen de Valkyrie net uit was en ik zo'n ding hoorde brullen in een vallei met 6 open pijpen op een treffen in Luxemburg is zo'n Valkyrie toch altijd door mijn hoofd blijven spoken.
ook al wel eens op gereden en het heeft echt zo'n prachtig koppel dat het me echt een geweldige spantrekker lijkt.

Maar d'r moet wel eerst behoorlijk flink de zaag in zo'n ding voor het aan mijn cosmetische eisen kan voldoen en daarvoor vind ik ze voorlopig nog veel te kostbaar...

"gewoon" een GL1500 blok in een 1000 frame lepelen zou natuurlijk ook kunnen, maar daarvoor moet het 1000 frame zoveel gestretched worden dat daarna alle verhoudingen toch wel zoek zijn...
En is een GL1500 niet zoveel voordeliger dan een Valkyrie dat dat geen belemmering is om de zaag in te zetten?
Of is dat frame niet geschikt voor wat jij wil gaan doen?
 
Laatst bewerkt:
De valkyrie heeft idd een veel gangbaarder frame.
Van een gl1500 kun je bijna niks maken zonder idd het hele frame te gaan verzagen.

En het blok vd valkyrie is optisch veel meer bedoeld om te laten zien. Net als de zes carbs ipv slechts twee op een gl...

Maar ik heb ook nog een eigenbouw in onderdelen liggen te slingeren... Misschien moet ik die ooit maar eens om laten keuren naar 6 cilinders en 1500 cc...
En dan kan een gl 1500 opeens wel weer als basis gaan dienen :)

Maar ook die gl 1500 vind je ook nog steeds bijna niet voor een habbekrats...
 
Snap niet waarom het altijd maar voor een habbekrats moet hoor. Tuurlijk, je kan je geld wel kwijt, maar het word wel klakkeloos in een koekblik gestopt die vervolgens ook maandelijk flink duiten kost. Een mooie motor kost eenmalig wat meer, maar dat is hobby, een auto niet.
 
Daarom juist.
Het is een hobby en geen eerste levensbehoefte.
M'n auto is een heel belangrijk hulpmiddel om m'n werk te kunnen doen en het gezinsleven draaiend te houden, dat maakt het een belangrijke levensbehoefte. Net als het huis, eten en bier drinken en pensioen/studiefonds opbouw en tweede auto. Daar gaat dus het meeste geld in. Als er iets overblijft is dat voor de hobby. Verdeling naar prioriteit.
Doe ik met m'n tijd ook, helaas komt het er op neer dat de garage weinig prio heeft op dit moment.
 
Laatst bewerkt:
Kan mijn geld maar 1x uitgeven...

Dat is de belangrijkste reden waarom het voor een habbekrats moet...

Dat geld ook voor de auto,daar geef ik ook bij voorkeur zo weinig mogelijk aan uit. We rijden niet voor niets al ruim 10 jaar met dezelfde Opel Astra....en als het een beetje mee zit dan mag die nog wel 10 jaar mee gaan

Het meeste geld is hier al jaren lang het huis in gegaan en dat zal nog wel een paar jaar zo'n blijven aangezien het to do lijstje nog niet af is.

De motor is wel iets meer dan slechts een hobby voor me en stiekem is daar door de jaren heen ook best wat geld in gaan zitten, maar een groot deel van de llol wordt toch ook wel bepaald doordat het voor zo weinig mogelijk geld allemaal lukt
 
Kan mijn geld maar 1x uitgeven...

.

De motor is wel iets meer dan slechts een hobby voor me en stiekem is daar door de jaren heen ook best wat geld in gaan zitten, maar een groot deel van de llol wordt toch ook wel bepaald doordat het voor zo weinig mogelijk geld allemaal lukt

Helemaal mee eens!
 
Met die gedachte hebben wij ook de BMW-racer gebouwd. Ook omdat we beiden jarenlang ongeveer alles in de motorsport hebben gestopt wat mogelijk was, was het juist erg leuk om met een klein budget toch iets leuks neer te zetten en veel plezier te hebben.
 
Snap niet waarom het altijd maar voor een habbekrats moet hoor. Tuurlijk, je kan je geld wel kwijt, maar het word wel klakkeloos in een koekblik gestopt die vervolgens ook maandelijk flink duiten kost. Een mooie motor kost eenmalig wat meer, maar dat is hobby, een auto niet.

voor mij is het een sport om voor niks/ weinig iets leuks te rijden. (wat ik leuk vind dan :P )
Dat geld bij mij voor alles trouwens, ook de auto. Maar die is bij mij net zoveel hobby als de motor.
 
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan