Startproblemen TNT 1130

rolfspil

Rookie
26 sep 2009
4
0
Hilversum
Hallo,
Volgens mij een bekend probleem, ik wil een Benelli TNT 1130 kopen die niet start als hij warm is. Kan iemand mij adviseren wat te doen om het probleem te verhelpen?
Mvg. Rolf
 
  • Bobine heet en vonkt niet meer?
  • Pickupsensor heet en werkt niet meer nauwkeurig?
  • Laten staan totdat het probleem verholpen is. :?

Er staat er trouwens ook al heel lang eentje op Motor-Forum te koop..
 
Goedemorgen Imre, De lengte zal niet erg veel problemen geven, al hangt dat ook nog af van de verhouding romp-benen. Zelf ben ik 1,90 m. met naar verhouding lange benen, en voor mij is een dag sturen perfect uit te houden. Vermoedelijk zit jij meer ontspannen op een TnT dan iemand van 1,85 m. op een gemiddeld sportmodel.
De radiateuren zouden onder fabrieksgarantie vervangen moeten zijn naar de versie met ventilatoren. Dit is inderdaad belangrijk. TnT's worden sowieso behoorlijk warm, zelfs met de verbeterde koeling. Een gevolg van de warmte is dat ze zeer moeilijk starten (het binnenwerk loopt dan bij het starten te zwaar, waardoor hij moeilijk rond gaat). Daarvoor was ook een fabrieksmodificatie, de zgn. hot-starting kit. Hierbij werd de startmotor + in sommige gevallen ook de ingaande as vanaf de startmotor vervangen.
Rijden in de modus stand zegt mij niets
Benzine verbruik zal je denk ik moeten accepteren, beter dan 1:11,5 zal het niet worden bij normaal gebruik.
Mocht je onderdelen nodig hebben: ik heb een gele TnT uit 2005 staan, die in onderdelen verkocht wordt.
Succes gewenst, mvg Kees
 
Terug
Bovenaan Onderaan