Hoe motor op heftafel krijgen?

fazerray

MF'er
10 aug 2010
183
11
Goedendag allen,

Even voorstellen; mijn naam is Raymond en ben in het bezit van een Fz1Fazer.
Nu heb ik mezelf getrakteerd op een motorheftafel ( Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor) en inrijklem.
Maar nu zit ik met een probleem; Ik krijg mijn motor er niet op als ik naast de motor loop!
Nee nee, ik heb genoeg spinazie op, sport twee keer in de week in de sportschool..........
Voordat ik de motor überhaupt op die heftafel krijg, moet ik met de motor over een soort verhoging/drempel.
Ik heb daar al een extra verlenging voor de standaard oprijplaat voor gemaakt, maar het lukt me nog steeds niet om het achterwiel er op te krijgen.
Nu kan ik een paar dingen doen;
1. De motor al rijdend op de heftafel zetten.( wie heeft daar ervaring mee?)
2. De garagevloer openbreken en de heftafel "ingraven" zodat hij op gelijkvloerse hoogte komt te liggen.( Dat gaat geld kosten..............)
3. Het ding retour sturen. ( maar daar zou ik enorm van balen)
Wie weet antwoord op mijn probleem?
Alvast bedankt!
 
Start m, in 1, langs de motor staan met koppeling in en dmv koppeling doseren de motor laten helpen met duwen?

Aanloop nemen zodat je wat meer snelheid hebt?

2e Persoon erbij vragen om te duwen?

Kracht zetten? Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je een motor daar niet op geduwd krijgt.
 
O en wel via de kant waar het schuine oploop gedeelte zit de motor er op zetten want via de andere kant is wat lastig en de tafel plat op de grond leggen met de grote vlakke plaat naar boven.
 
Mooie tafel, ook een stuk lager als die home-made van mij..



Harder duwen :) ( ja ... echt.. )


Wou dat m'n brommertje zo weinig woog als een fazer ;)



Maar.. laat ik netjes zijn vandaag ...

Vanaf stilstand gaat je dat natuurlijk ook niet lukken, gebruik de massa van de motor..
Gang maken.. en dan loop je hem zo naar boven..
( wel op tijd stoppen natuurlijk ;) )

Ben je van normaal formaat, met de rem..
Ben je niet echt doorgegroeid .. blokje hout .. anders duw je em zo aan de andere kant weer van de tafel :)
 
Laatst bewerkt:
Goedendag allen,

Even voorstellen; mijn naam is Raymond en ben in het bezit van een Fz1Fazer.
Nu heb ik mezelf getrakteerd op een motorheftafel ( Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor) en inrijklem.
Maar nu zit ik met een probleem; Ik krijg mijn motor er niet op.

En als je heftafel eerst laat zakken? Ik weet zeker dat het dan een stuk gemakkelijker gaat. :+ Ja sorry hoor, ik zie alleen foto's van een heftafel in de hoogste stand. _O-
 
Maar nu zit ik met een probleem; Ik krijg mijn motor er niet op als ik naast de motor loop!

(kort) Aanloopje nemen en gewoon doorduwen.

Het is net zoiets als de motor op de middenbok zetten. 37 x lukt t niet, de 38ste keer wel en daarna vraag je je af waarom het die eerdere 37 x niet lukte. Vanaf die 38ste x lukt het 'vanzelfsprekend'.





En als je heftafel eerst laat zakken? Ik weet zeker dat het dan een stuk gemakkelijker gaat. :+ Ja sorry hoor, ik zie alleen foto's van een heftafel in de hoogste stand. _O-


RR. in "Hoe motor op heftafel krijgen?" O-)
 
Laatst bewerkt:
misschien een bovenloopkraan in je schuur monteren om de motor op de brug te zetten?
tekeningbvl2_thumb1.jpg

:+
 
Laatst bewerkt:
Das een mooie tafel voor die prijs ,maar als hij de motor er niet op krijgt....geduwd.
TS, als je de "oprit" kan verlengen scheelt een paar graden hellingshoek.
Oeps, heeft ie al gedaan lees ik.
Maar als je de wielen er onderuit haalt zakt hij een stuk en is de hellingshoek kleiner.
Ik neem aan dat je op de zelfde plaats wil laten staan.
 
Laatst bewerkt:
heb zo zelfde brug, duuw de motor er zo op en zet hem daarna op zijn middebok, of paddockstand, of cross standaard, krijg de motor er zelfs achterstevoren op GSX-F 750 +250kg (dat kost wel wat moeite)

gewoon of een aanloopje nemen of meer kracht zetten.

Foto550-ZE6BNLVB.jpg
 
Humor; je krijgt er nooit genoeg van hier op het forum...........
Maar voor diegene die wel serieus hebben gereageerd; dank voor de info.
Ik denk dat mijn herseninfarct van anderhalf jaar geleden er ook wat mee te maken heeft dat het me niet lukt, maar Ik heb nu genoeg tips gekregen om mee aan de slag te gaan.
Alvast bedankt!
 
Humor; je krijgt er nooit genoeg van hier op het forum...........
:}
Maar voor diegene die wel serieus hebben gereageerd; dank voor de info.
Ik denk dat mijn herseninfarct van anderhalf jaar geleden er ook wat mee te maken heeft dat het me niet lukt, maar Ik heb nu genoeg tips gekregen om mee aan de slag te gaan.
Alvast bedankt!
mensen die humor begrijpen en hebben, zijn welkom om bij mij eens te oefenen onder begeleiding *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan