Motor werkhandschoenen, welke?

6R15

MF veteraan
31 jan 2010
3.771
25
Sleutelen aan motoren is leuk vieze handen dat is minder leuk je kan je handen erna wassen maar je kan het ook proberen te voorkomen maar wat is dan de beste handschoen?

De eisen een dunne handschoen waar je veel gevoel bij hebt en die het liefst vloeistof dicht is, wie gebruikt handschoenen? Welke? Waar zijn ze te koop? En hoe goed zijn ze?

Wat is gebruik:

Latex handschoenen ( zoals bij de tandarts)

Voordeel
• Vloeistofdicht
• Goede grip
• Goedkoop

Nadeel
• Scheuren makkelijk als je kracht zet
• Zweethanden

Witte handschoenen van de Action (werkmann ofzo)

Voordeel
• Geen zweethanden
• Redelijke grip
• Goedkoop

Nadeel
• Niet vloeistof dicht
• Zijn wit en binnen no time zwart en dan kan je ze weggooien
• Niet altijd op voorraad

Ik zit te denken aan dit soort handschoenen is dat wat?

http://www.mechanix.com/automotive
 
PU-flex%20zwart.jpg


M-Safe - - PU-Flex handschoenen - PU WerkHandschoenen

maat 9, terwijl ik motorhandschoen maat 11 heb.
 
Het is natuurlijk wel heel erg stoer om met je blote handen te werken. Een beetje vet en een beetje olie krijg je niks van. Ook niet als je een paar wondjes hebt waar een beetje remvloeistof over heen loopt en zo er lekker in kan trekken. Alleen m**tjes gebruiken handschoenen!

Net zoals het ook allemaal m**tjes zijn die gehoorbescherming dragen dragen. Of een helm opzetten op de motor. Of beschermende kleding.


:+
 
Maar zonder gekheid: ik ben schilder van m'n vak. Ik werk al zeker 10 jaar met handschoenen. Nooit doorgeschuurde vingertoppen meer van het schuurpapier. En tuurlijk kun je de verf van de hand wassen, maar voordat je weet loop je een huidallergie op, en dat is knap lastig als schilder! (ook als je monteur bent voegt een huidallergie niets toe aan je werkplezier!
 
Gebruik ook steeds meer van die latex wegwerp handschoenen.
Wel wat zweterig, dus ik ga ook over op dun textiel.

Handen schoon maken --> koffie drap Met zeep of gewoon koffie poeder met zeep
Worden je handen makkelijk schoon en zacht..
 
Laatst bewerkt:
Maar zonder gekheid: ik ben schilder van m'n vak. Ik werk al zeker 10 jaar met handschoenen. Nooit doorgeschuurde vingertoppen meer van het schuurpapier. En tuurlijk kun je de verf van de hand wassen, maar voordat je weet loop je een huidallergie op, en dat is knap lastig als schilder! (ook als je monteur bent voegt een huidallergie niets toe aan je werkplezier!


Verschil is dat je van oordoppen en een veiligheidsbril geen last hebt, die gebruik ik altijd, maar met handschoenen aan kan ik echt niet lekker sleutelen.
 
Het is natuurlijk wel heel erg stoer om met je blote handen te werken. Een beetje vet en een beetje olie krijg je niks van. Ook niet als je een paar wondjes hebt waar een beetje remvloeistof over heen loopt en zo er lekker in kan trekken. Alleen m**tjes gebruiken handschoenen!

Net zoals het ook allemaal m**tjes zijn die gehoorbescherming dragen dragen. Of een helm opzetten op de motor. Of beschermende kleding.


:+

lekkere vergelijking, kapotte oren of viese vingers |(
 
klinkt alsof je niet van wassen houdt. doe me (en vele met mij) een lol, draag ook handschoentjes als je piesuh gaat please.
:Y

Ik heb geen hekel aan handen wassen. Ik heb juist een hekel aan vieze handen.
Met die pr88 heb ik in een paar tellen mn handen schoon zonder te hoeven schrobben met een borsteltje.
Plus het voorkomt dat er olie en vet en dergelijke in je huid trekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan