CB Twintopic: The Second

mijn twinnetjes:

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag jongens !

Ik heb mijn cb 400 n 1978 voorzien van open luchtfilters !
Is er hier nog iemand die dit gedaan heeft en me wat tips kan geven hoe ik hem best kan afstellen ?
Welke sproeiermaten moet ik gebruiken ? Ik heb gelezen 20% groter, klopt dat ? En de gasnaald laten hangen of ?

Hij trekt goed in lage toeren en hoge toeren maar daartussen houdt hij wat in.
Stationair draait hij ook mooi.

Eerste keer dat ik zoiets probeer vandaar dat alle tips meer dan welkom zijn !

Een plaatje erbij ( moet wel nog gespoten worden..)

14o3tl5.jpg
 
Halllo,

Kan iemand hier mij vertellen of een honda 250T blok met kick/starter past in een frame van een nighthawk 450 ??

Thanks

(oja mijn 400 staat in de big twin!) :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat is het leukste hier wat mij betreft,.... ( als het allemaal loopt en perfect werkt hebben we niets te auwehoeren hier) ! Wie hier weet de verschillen op te noemen tussen CB en CM?
 
Eerst maar eens zorgen dat ik weer veilig de weg op kan, dat alles weer werkt zoals het moet. Daarna ben ik van plan om 'm op te knappen/verbouwen. Zie heb in dit topic al wat mooie voorbeelden voorbij zien komen...
Vandaag kleppen stellen.
 
1,1 mm speling op de inlaat kleppen; heel normaal toch... ...
Nu alles weer netjes binnen de toleranties.
Ff snel een vraagje: Ik kan de as van het koppelingspedaal een paar mm in en uit bewegen, speling dus. Is dit een probleem?
 
1,1 mm speling op de inlaat kleppen; heel normaal toch... ...
Nu alles weer netjes binnen de toleranties.
Ff snel een vraagje: Ik kan de as van het koppelingspedaal een paar mm in en uit bewegen, speling dus. Is dit een probleem?

:+

Maar nee, gewoon probleem.

Zolang hij maar geen verticale speling heeft.
Maar dat merk je wel, omdat hij dan olie gaat lekken :)
 
Vandaag een andere uitlaat gemonteerd, koplamp, en luchtfilter behuizing. En ff nieuwe olie erop.
Alleen ontdekte ik vandaag dat als de motor lekker warm is (eerste keer), als ik dan vanuit stationair gas geef wil de motor niet oppakken. Toerental zakt weg, en dan duurt het ff voordat de toeren stijgen. Kan dit aan de afstelling van de carbs liggen, te rijk afgesteld o.i.d.?
Graag jullie idee hierover.
 
Zou kunnen, trek beide bougie's er is uit en kijk naar de kleur, en of ze er allebei hetzelfde uitzien kwa kleur.

Is een lekkere simpele eerste stap.

Heb je hem al zo goed mogenlijk afgesteld met de lucht stelschroef ?

(er zitten wel CV carb's op, helaas heb ik daar nog geen ervaring mee, dus veel meer nuttigs kan ik er niet over zeggen)

Wel heb ik begrepen dat CV carb's iets trager reageren op gas geven dan normale ouderwetse carb's. (die je waarschijnlijk gewend bent) Dus misschien zit daar het verschil ?
 
Het klinkt alsof hij juist te arm loopt. Wat gebeurt er als hij op de choke loopt? En wat heb je precies met die luchtfilters gedaan?
 
Ik heb er een andere luchtfilterbehuizing ingezet, degene die erin zat was kapot.
Als ik de stelschroefjes er verder in draai, gaat ie dan armer of rijker lopen? Ze staan er best ver uitgedraaid...
 
Terug
Bovenaan Onderaan