tdm 850 4tx met slechte vonk

28 apr 2011
39
0
Goedemorgen,
ik heb een vraag over mijn tdm 850 bj. 96.
deze heeft de eerste 1500 kilometers probleemloos gelopen en nu loopt ie met het starten moeilijk te doen.
ik heb de tank verwijdert en met remmenreiniger geprobeerd maar dit bracht geen verbetering :-(
toen de bobines gecontroleerd en doorgemeten omdat ik de vonk niet echt geweldig vond sterker nog als ik de kabel lostrok en er een andere bougie in deed en probeerde te starten gaf ie maar 1 x een vonk en toen niks meer ??
toen maar aan het meten geslagen en de waardes vergeleken met het wphb en toen iets raars namelijk de ohmse waarde van de primaire spoelen zijn 25.3 ohm van de beide bobines terwijl de waardes volgens wphb tussen de 3,4 en 4,6 moeten liggen.
ik vindt het een raar verhaal dat ze beide ineens een veel te hoge waarde hebben.
komt dit vaker voor ?
en welke bobines moeten er nu in want ik kom een hoop verschillende tegen op het internet
of kunnen er geen imitatie bobines in ?
 
oke dat moet ik dan maar controleren dan onder de motor
ook zal ik even eerst een startkabel direct op de min pool van de accu zetten
en een goede aarde zoeken op het frame en dan eens kijken wat ie doet.
 
[q🎨uote]tdm1996 schreef op 17 september 2014 @ 15:09:
Waar je blok in je frame geschroefd zit. Soms is het daar gecorrodeerd, soms is het frame opnieuw gespoten en is de lak de isolator.~[/quote]

Ik ben aan het kijken geweest naar dit punt maar dit vereist toch wel wat sloopwerk, ik heb eerst maar even een nood massa kabel getrokken direct aangesloten op het blok en het andere eind op het frame waar ook de min kabel aangesloten zit.
Eerste keren starten ging goed nu maar morgen even kijken hoe het gaat.
Ook heb ik de accu gemeten tijdens het starten en toen zakte het voltage in van 12,8 naar 11.1 volt dus de startmotor lijkt me in orde
 
oke ik heb de motor een paar keer gestart vandaag en het probleem zit er nog steeds in :-(
ik denk dus niet dat het een massaprobleem is.
ik ga vanavond eerst maar eens de carbs uit elkaar trekken om deze eens goed te bekijken.
wel ben ik er achter gekomen dat mijn startrelais niet helemaal fris is omdat als ik hem beetpak er er een beetje mee rommel met de motor op het contact, dan valt de spanning helemaal weg ???
 
oke nu het vervolg.
ik heb de carbs schoongemaakt die waren wel wat vuil maar de sproeiers waren mooi open en de naalden en buizen zagen er nog goed uit.
maar lang verhaal kort ik weet /denk voor 97,564 % zeker te weten waar het probleem zit :p
namelijk in het contactslot ??
deze ging af en toe stroef en tijdens alle testen ben ik er achter gekomen dat ALS de motor loopt en ik rommel met de sleutel dat de motor gewoon uitvalt ?
nu maar even kijken hoe ik dat ding moet demonteren en bekijken want het is volgens niet even twee boutjes lossen en dat ding is er onder vandaan ..... tips welkom
 
oke nu het vervolg.
ik heb de carbs schoongemaakt die waren wel wat vuil maar de sproeiers waren mooi open en de naalden en buizen zagen er nog goed uit.
maar lang verhaal kort ik weet /denk voor 97,564 % zeker te weten waar het probleem zit :p
namelijk in het contactslot ??
deze ging af en toe stroef en tijdens alle testen ben ik er achter gekomen dat ALS de motor loopt en ik rommel met de sleutel dat de motor gewoon uitvalt ?
nu maar even kijken hoe ik dat ding moet demonteren en bekijken want het is volgens niet even twee boutjes lossen en dat ding is er onder vandaan ..... tips welkom
Als het goed is, zit je contactslot aan de onderkant met 2 breekboutjes vast.
Even eraf meppen en je haalt 'm zo los :)
 
bedankt voor de reactie en idd het was het contactslot ..
inmiddels heb ik het slot niet gedemonteerd want ik heb aan de hand van tip van iemand het slot een weekend lang laten weken in de WD40.
daarna twee dagen met contactspray en het probleem is weg :-)
trouwens voor het demonteren van het slot moeten er aan de onderkant twee bouten worden uitgeboord :-(
maar voorlopig niet nodig
bedankt voor het meedenken allemaal

Iemand al een het contactslot gedacht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan