Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Best stil in dit draadje.
Wie heeft er ervaring met Dyno runs en afstellen in het Noorden?

Ik woon in Groningen en zou t liefst niet te ver rijden voor een afstelling.

Winschoten, Veendam, of Ten Kate in Nieuwleusen?

Gaat me niet om de prijs, maar begreep dat Winschoten 200 euro kost voor een run en Ten Kate 125.
 
Best stil in dit draadje.
Wie heeft er ervaring met Dyno runs en afstellen in het Noorden?

Ik woon in Groningen en zou t liefst niet te ver rijden voor een afstelling.

Winschoten, Veendam, of Ten Kate in Nieuwleusen?

Gaat me niet om de prijs, maar begreep dat Winschoten 200 euro kost voor een run en Ten Kate 125.

Ik zit momenteel ook met hetzelfde ... Ik woon in Assen en krijg binnenkort ook een PC V voor op mijn FZ8 .. Opties die ik al even uitgezocht heb:

- Mile Pajic (Gendringen) , kosten afstellen op testbank : 125,- (zelf hele goede ervaringen met Pajic )
- Klijnstra Motoren (Winschoten) , kosten 200 euro (ze zijn er 3 uur mee bezig gaven ze aan , beetje bijzonder volgens mij)
- H de B (Sleen) , geen ervaringen
- No limits (Roden) geen ervaringen
- J&R tuning (Veendam) geen ervaringen
- Ten Kate (Nieuw Leusden) geen ervaringen mee alleen hoor ik wel goede verhalen over

Ik denk zelf dat ik voor Mile Pajic ga , omdat ik daar waarschijnlijk mijn Shark bochtenset laat monteren.

Heft iemand hier ervaring met Mile Pajic tz het afstellen / tunen (Pc5)

Bedankt :Y
 
Ik heb het bij ten kate laten doen. Lekker goedkoop, dat zeker.
Was een jonge gast die mij hielp maar had het idee dat hij niet heel veel ervaring had. Begon al dat mijn PC niet goed zou werken want aan het gas draaien reageerde PC niet op met de motor uit.. Nee bij kawa reageert die op de brandstofpomp, maarja kan gebeuren. Na zon 10 minuten wat gas te geven en her en der wat grote velden de waardes invullen was hij er klaar mee. Ik had niet echt het idee dat er veel aandacht aan was besteed. Hij zij verder ook niks, alleen dat hij te rijk stond. Zal vast niet bij alle werknemers zijn want met een race team zal er wel veel ervaring zijn.
Misschien is het wel goed gegaan maar mijn gevoel was wat minder er over.
 
Ik zit momenteel ook met hetzelfde ... Ik woon in Assen en krijg binnenkort ook een PC V voor op mijn FZ8 .. Opties die ik al even uitgezocht heb:

- Mile Pajic (Gendringen) , kosten afstellen op testbank : 125,- (zelf hele goede ervaringen met Pajic )
- Klijnstra Motoren (Winschoten) , kosten 200 euro (ze zijn er 3 uur mee bezig gaven ze aan , beetje bijzonder volgens mij)
- H de B (Sleen) , geen ervaringen
- No limits (Roden) geen ervaringen
- J&R tuning (Veendam) geen ervaringen
- Ten Kate (Nieuw Leusden) geen ervaringen mee alleen hoor ik wel goede verhalen over

Ik denk zelf dat ik voor Mile Pajic ga , omdat ik daar waarschijnlijk mijn Shark bochtenset laat monteren.

Heft iemand hier ervaring met Mile Pajic tz het afstellen / tunen (Pc5)

Bedankt :Y

Ik heb ervaring bij Mile met nieuwe voorbochten, bloktuning en afstellen. Weet heel goed hoe hij een motor netjes moet afstellen. Ik kreeg er een kanon voor terug. Als je er bent kun je ook gelijk je vering laten bekijken. Als ik in de buurt zou wonen zou het mijn vaste dealer zijn.
 
OK, dan hebben we dus het volgende;


- Mile Pajic (Gendringen) , kosten afstellen op testbank : 125 euro
- Klijnstra Motoren (Winschoten) , kosten 200 euro, 3 uur mee bezig
- H de B (Sleen) , geen ervaringen
- No limits (Roden) geen ervaringen - 210 euro vaste prijs, achterlaten en volgende dag ophalen. Ook 2 - 3 uur mee bezig
- J&R tuning (Veendam) geen ervaringen
- Ten Kate (Nieuw Leusden) - 125 euro


Heb net een afspraak gemaakt voor Klijnstra, dat is toch net wat dichterbij en mag er ook bij blijven. Stel ik wel op prijs, niet dat ik ze niet vertrouw, maar toch :)
Resultaten zal ik posten!
 
Laatst bewerkt:
ikzelf ga altijd naar no limits in roden.
peter weet goed waar ie het over heeft is mijn ervaring.

de enige ervaring met klijnstra is via een vriend van me die zijn tdm900 er heeft laten afstellen.
hij is er 2 keer geweest (2e keer omdat het nog niet 100 punten was)
nadien vond hij het goed genoeg maar niet perfekt.
het ding had nog wat deellast gebiedjes waar hij inhield.
nu schijnt een tdm lastig 100% goed te krijgen te zijn althans dat werd door klijnstra gemeld.
 
ikzelf ga altijd naar no limits in roden.
peter weet goed waar ie het over heeft is mijn ervaring.

de enige ervaring met klijnstra is via een vriend van me die zijn tdm900 er heeft laten afstellen.
hij is er 2 keer geweest (2e keer omdat het nog niet 100 punten was)
nadien vond hij het goed genoeg maar niet perfekt.
het ding had nog wat deellast gebiedjes waar hij inhield.
nu schijnt een tdm lastig 100% goed te krijgen te zijn althans dat werd door klijnstra gemeld.


Dat lijkt mij al veel beter als mijn bovenstaande ervaring met de daarbij behorende zaak...
Ze zijn er hoogstens een half uurtje mee bezig geweest B|
 
Hallo vrienden,

Klein vraagje: Ik heb geen kabel bij mijn PC USB 3 om hem te connecten met de laptop. Nu heb ik wel zulke USB kabeltjes liggen van Ebay, gaat dat werken? Of moet je een officiele Powercommander kabel kopen.

Thanks.
 
Laatst bewerkt:
Een simpele mini usb kabel werkt toch ook gewoon? zo doe ik het ook ieder geval.
 
Thanks, ik ga het proberen.

Nog iets anders; ik lees hier dat jullie hem fijn laten tunen bij een tuner. Wat is jullie ervaring met de maps die worden aangeboden op de website van Powercommander? Dan zoek je als het ware een map die het dichtst bij jouw setup komt. Ik ga binnenkort een link pipe monteren en wil hier dus een leuke map bij zoeken (heb ik al gevonden trouwens) die ik dan ga sturen naar de PC3.
 
Laatst bewerkt:
Die maps kloppen kloppen niet echt.. Bekijk ze zelf maar eens en vergelijk. Je zult zien dat maps die qua setup op elkaar lijken, enorm verschillen in waardes. Een PC zonder hem af te laten stellen heeft weinig nut, met daarbij het risico dat je motor alleen maar slechter zal lopen en er zelfs schade/versnelde slijtage kan ontstaan.
 
Vraagje :)

Heeft er hier iemand een Power commander 5 met map switch?
En zoja wat heb jij als verschillen tussen deze twee mappings?
 
Thanks, ik ga het proberen.

Nog iets anders; ik lees hier dat jullie hem fijn laten tunen bij een tuner. Wat is jullie ervaring met de maps die worden aangeboden op de website van Powercommander? Dan zoek je als het ware een map die het dichtst bij jouw setup komt. Ik ga binnenkort een link pipe monteren en wil hier dus een leuke map bij zoeken (heb ik al gevonden trouwens) die ik dan ga sturen naar de PC3.

Mijn recente ervaring met de standaard mappings is niet zo fantastisch. Met mijn setup en de volledig bijpassende map "hikte" hij af en toe op het moment dat het gas er op ging. Na de db killers gemonteerd te hebben en de juiste map geïnstalleerd te hebben was dat probleem weg maar schokte hij weer wat tussen de 3 en 4 duizend toeren..
En dat was juist 1 van de redenen om hem te (laten) installeren. Dus maar een afspraak gemaakt om hem af te laten stellen.. Ben erg benieuwd!

Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat het bij jou niet goed gaat natuurlijk.
 
Vraagje :)

Heeft er hier iemand een Power commander 5 met map switch?
En zoja wat heb jij als verschillen tussen deze twee mappings?

Vaak is het met db-killers en zonder, of een wat sportievere afstelling voor het enthousiastere werk en een wat rustigere voor het touren en woon-werkverkeer, dat soort dingen.
Tenminste dat zijn dingen die ik er over heb gelezen..
 
Vaak is het met db-killers en zonder, of een wat sportievere afstelling voor het enthousiastere werk en een wat rustigere voor het touren en woon-werkverkeer, dat soort dingen.
Tenminste dat zijn dingen die ik er over heb gelezen..

Ja, dat heb ik ook gelezen
Maar ik weet nog niet helemaal wat het beste is... zal met of zonder DB-killer veel uitmaken :?
 
Bij mij is de diameter van de db killers behoorlijk kleiner dan die van m'n dempers dus dat zal wel wat doen met "het uitademen" van de motor. Wat dat verder voor de mapping moet betekenen durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik zou denken dat hij daarmee wat minder rijk gezet zou moeten worden dan zonder killers.
Maar hoe duidelijk je dat in de praktijk zult merken, geen idee!
 
OK, dan hebben we dus het volgende;


- Mile Pajic (Gendringen) , kosten afstellen op testbank : 125 euro
- Klijnstra Motoren (Winschoten) , kosten 200 euro, 3 uur mee bezig
- H de B (Sleen) , geen ervaringen
- No limits (Roden) geen ervaringen - 210 euro vaste prijs, achterlaten en volgende dag ophalen. Ook 2 - 3 uur mee bezig
- J&R tuning (Veendam) geen ervaringen
- Ten Kate (Nieuw Leusden) - 125 euro


Heb net een afspraak gemaakt voor Klijnstra, dat is toch net wat dichterbij en mag er ook bij blijven. Stel ik wel op prijs, niet dat ik ze niet vertrouw, maar toch :)
Resultaten zal ik posten!

En?

:)
 
Niemand dus die het zelf doet

Niemand die kan helpen met een dtna2000s systeem voor een racer
Niemand met een mogelijkheid om de dyna2000 aan te sluiten?

Pb graag bij wel aanwezigheid van deze kennis/kunde
 
Schop :)

Even een vraagje, ik heb een Power Commander V waarbij een map is geladen voor mijn vorige motor. Nu ben ik de PC-V op mijn nieuwe motor aan het monteren. Wat voor map / waardes moet ik laden om te zorgen dat de PC-V functioneert maar neutraal is? De motor zal ergens dit jaar een keer op de bank gaan, maar tot die tijd wil ik zonder gek gedrag kunnen rijden :).
 
Weet je zeker dat deze powercommander ook geschikt is voor je nieuwe motor? (zelfde type en bouwjaar/model?)
Als het een ander model of type is zou ik het er niet op wagen, hier kan aardig wat afwijking in zitten mocht het passen en werken. Wil je toch iets in de buurt zitten met afstellen, pak hem dan van de power commander site af, en zoek een map met ongeveer jou set-up.
Ga je voor safe en gewoon goed, gelijk af laten stellen.
 
Ja, ik weet zeker dat het past ;).

Wat betreft een map met 'ongeveer' mijn set-up. Dit is juist wat ik niet wil. Nu heb ik tijd om het ding er op te bouwen en kan ik komend seizoen in ieder geval met de QS rond rijden. Totdat het ding op de bank gaat wil ik dat de PC-V functioneert, maar feitelijk niet ingrijpt op de injectie. Zo blijft de motor, wat betreft injectie, het zelfde gedrag vertonen. Van de zomer gaat ie, zodra ik tijd heb, wel een keer op de bank.
 
Zit precies met zelfde issue. Kan hem van het voorjaar makkelijk inbouwen omdat de motor toch half uit elkaar ligt. Maar er hoeft nog geen map in/af te stellen, al zal ik snel langs een tuner gaan.
Volgens mij grijpt de PC niet in als je er geen map in zet en hem gewoon inbouwt. Maar dit zou iemand moeten verifiëren die er weet/verstand van heeft :)
 
Ik zou wachten met installeren totdat je 'm gaat laten afstellen. Ik kocht op m'n vorige bike er eentje met ook zo goed als de goede afstelling al op papier. Motor werd in een kort ritje al pisheet. Niet doen dus, kleine verschillen kunnen al veel uitmaken
 
Terug
Bovenaan Onderaan