Gezocht: iemand die een scheurtje in aluminium kan lassen

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.183
8.007
Druten
Hallo Allemaal,

Bij het demonteren van het motorblok van mijn honda fireblade kom ik erachter dat er een scheurtje zit in 1 van de ophangpunten van het motorblok :(

er is niks afgebroken, maar er loopt een klein scheurtje door het aluminium zoals op de foto te zien is:

scheur_zpsf5325aec.jpg


Nu is mijn vraag of dat er hier iemand is die de spullen en even tijd heeft om dit scheurtje te lassen? (uiteraard tegen vergoeding)

Gr. Joep
 
Vandaag heeft Roughneckk het scheurtje dichtgelast en het ziet er weer uit alsof er nooit iets aan de hand geweest is! :}

Bedankt Roughneckk!
 
Gietalu lassen :? daar werden ze bij mijn oude werkgever niet vrolijk van.
Maar Rougneckk is dan ook een alien. :}

Nog een foto van het resultaat? :9
 
Laatst bewerkt:
Gietalu lassen :? daar werden ze bij mijn oude werkgever niet vrolijk van.
Maar Rougneckk is dan ook een alien. :}

Nog een foto van het resultaat? :9

Alu gietwerk is lasbaar maar het wordt nooit hoogwaardige laswerk.
Zandgietwerk wordt bijvoorbeeld gelast t.b.v cosmetische reparaties, zandfouten en/of om kernprentgaten of kernzanduitloopgaten af te dichten. Komt veelvuldig voor.
Hogedruk is al helemaal een ramp of je moet vacuum hogedruk gegoten stukken hebben.

Maar inderdaad verwacht geen mechanische sterke las.
Dus TS moet over een paar weken nog eens een fotootje maken als het betreffende stukje meermaals thermisch en mechanisch belast is geweest. Kijken hoe het er dan uit ziet :9
 
Alu gietwerk is lasbaar maar het wordt nooit hoogwaardige laswerk.
Zandgietwerk wordt bijvoorbeeld gelast t.b.v cosmetische reparaties, zandfouten en/of om kernprentgaten of kernzanduitloopgaten af te dichten. Komt veelvuldig voor.
Hogedruk is al helemaal een ramp of je moet vacuum hogedruk gegoten stukken hebben.

Maar inderdaad verwacht geen mechanische sterke las.
Dus TS moet over een paar weken nog eens een fotootje maken als het betreffende stukje meermaals thermisch en mechanisch belast is geweest. Kijken hoe het er dan uit ziet :9

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Maargoed, Altijd nog beter als het blok gewoon weer terughangen met de scheur er in :X
 
Bij deze nog een foto voor Bikefreak, kan je zien dat het goed te lassen was.

full


En ben het met Joep eens, altijd nog beter dan terughangen met een scheur.................
De tijd zal het leren, maar heb het al zo vaak gedaan en nog nooit problemen mee gehad.

Gr Roughneckk
 
Inderdaad leuk die foto's, plaats die hier ook met veel plezier om te laten zien dat er veel mogelijk is, maar laat niet alles zien hoe ik het doe.......... het spreekwoord geheim van de smid is hier van toepassing *O* *O* *O*
 
Inderdaad leuk die foto's, plaats die hier ook met veel plezier om te laten zien dat er veel mogelijk is, maar laat niet alles zien hoe ik het doe.......... het spreekwoord geheim van de smid is hier van toepassing *O* *O* *O*


Laat me raden. Je bent waarschijnlijk rechts, dus je bent begonnen te lassen aan de kant met de grootste V opening. Daarvoor deed je nog iets met een brander bla bla
 
Even oma wegjagen:

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en heb ik weer de nodige kilometers gemaakt, waaronder ook een aantal dagen trappen op het circuit.

het ophangpunt is nog steeds helemaal in orde en geen scheurtje te bekennen! *O*
 
Even oma wegjagen:

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en heb ik weer de nodige kilometers gemaakt, waaronder ook een aantal dagen trappen op het circuit.

het ophangpunt is nog steeds helemaal in orde en geen scheurtje te bekennen! *O*
Dan gebruik je waarschijnlijk Action olie!
 
Kijk dit zijn nog eens berichten. Had ook niet anders verwacht :Y :Y . Heb van deze klusjes in het verleden al vaker gedaan en nooit problemen naderhand mee gehad.
Hoop dat Bikefreak ook mee leest :} :} Het is nu mechanisch en statisch belast. :Y :Y

Gr Roughneckk
 
Kijk dit zijn nog eens berichten. Had ook niet anders verwacht :Y :Y . Heb van deze klusjes in het verleden al vaker gedaan en nooit problemen naderhand mee gehad.
Hoop dat Bikefreak ook mee leest :} :} Het is nu mechanisch en statisch belast. :Y :Y

Gr Roughneckk

Ik was er ook niet bang voor dat het niet heel zou blijven hoor, maar vondt het wel de moeite waard om hier nog even een update te doen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan