Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.691
9.005
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
ik denk dat je antwoord tussen de groot gedrukte worden staat.

Denk dat hij bedoelt 'goedkope valvoline olie, want mineraal , dat is meestal het goedkoopste type in een assortiment olie, ongeacht het merk.

Maar als dat klopt begin ik vloerstrook te snappen..... :+ 8-) :j
 
Mischien een beetje oftopic.
Ik heb laatst een thundercat gekocht, die tijd lang stil heeft gestaan. Zeg maar sinds januari volgens de eigenaar. Is het dan niet slim om de olie te verversen, of maakt dat geen drol uit?

Wat meer ontopic.
Die cats houden ervan om hoog in de toeren te zitten. Hoe zit dat precies met de action olie. Is dat beter voor tourritten of het snelle werk. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

En ik ga waarschijnlijk geen action olie halen. Vroeg het me gewoon effe af.
 
Mischien een beetje oftopic.
Ik heb laatst een thundercat gekocht, die tijd lang stil heeft gestaan. Zeg maar sinds januari volgens de eigenaar. Is het dan niet slim om de olie te verversen, of maakt dat geen drol uit?

Wat meer ontopic.
Die cats houden ervan om hoog in de toeren te zitten. Hoe zit dat precies met de action olie. Is dat beter voor tourritten of het snelle werk. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

En ik ga waarschijnlijk geen action olie halen. Vroeg het me gewoon effe af.



Als de vorige eigenaar niet meer weet wanneer de motor voor het laatst ververst is zou ik het voor de zekerheid gewoon doen.

Hoge of lage toeren maakt in principe voor de olie niet uit.
 
Mischien een beetje oftopic.
Ik heb laatst een thundercat gekocht, die tijd lang stil heeft gestaan. Zeg maar sinds januari volgens de eigenaar. Is het dan niet slim om de olie te verversen, of maakt dat geen drol uit?

Wat meer ontopic.
Die cats houden ervan om hoog in de toeren te zitten. Hoe zit dat precies met de action olie. Is dat beter voor tourritten of het snelle werk. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

En ik ga waarschijnlijk geen action olie halen. Vroeg het me gewoon effe af.
Als je een 2e hands motor hebt gekocht, is het eerste wat je doet natuurlijk olie en filter vernieuwen, ongeacht de uitspraken van de vorige eigenaar.
En dan geen derderangs auto olie natuurlijk.
 
Mischien een beetje oftopic.
Ik heb laatst een thundercat gekocht, die tijd lang stil heeft gestaan. Zeg maar sinds januari volgens de eigenaar. Is het dan niet slim om de olie te verversen, of maakt dat geen drol uit?

Wat meer ontopic.
Die cats houden ervan om hoog in de toeren te zitten. Hoe zit dat precies met de action olie. Is dat beter voor tourritten of het snelle werk. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

En ik ga waarschijnlijk geen action olie halen. Vroeg het me gewoon effe af.
Ik heb er twee circuitdagen en daarna nog enkele circuitavonden mee gereden.
+ half jaartje openbare weg..

Geen slip met 188 pk of verbruik of raar schakelen of troep met verversen. :P

En olie vervang je inderdaad z.s.m. na aankoop van een particuliere motor. :P :P
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mijn monteurtje morgen wel effe of hij de olie gaat verversen of niet. Hij was ook meegegaan toen ik de motor kocht om hem te checken. Ik zal hem ook vragen effe vragen naar wat hij vind van action olie.

Ik kan mag er nog niet op rijden, vandaag mijn avb gehaald, moet nog de avd binnenkort. En mijn monteur zou er nog effe naar kijken voordat ik er zou rjiden.
 
Laatst bewerkt:
jaaaaaaaaaa ik heb vandaag action 10w40 gescoord voor in mn ouwe zuiperd van een XJ.
ik gooi het er morgen in en wacht dan af tot ie spontaan ontploft. of uit elkaar brokkelt. of niet.
 
okee, dan zal ik een uitgebreide how-to schrijven.. voor al die andere mensen die graag ook zelfstandig Action olie in hun fiets willen gooien:
- men neme Action olie
- draai de oliedop van het reservoir. (bij mij zat ie zo vast dat ik een bacootje nodig had om m los te krijgen. vervolgens kun je die baco wel weer bij de olie gieten, extra verbrandingspower!)
- pak een trechter (bij diezelfde fantastische winkel verkrijgbaar) en zet die in het reservoir.
- giet de olie in de trechter, draai de dop erop en start de motor, en zie het rode lampje doven.

machtig mooi.
 
Laatst bewerkt:
oja. heb er ongeveer 2 liter bijgegoten..
vorige keer had ik er een liter ingegooid en dat duurde ongeveer 2000km
hiermee zou ik dus een week of zes geen rood lampje moeten zien
 
okee, dan zal ik een uitgebreide how-to schrijven.. voor al die andere mensen die graag ook zelfstandig Action olie in hun fiets willen gooien:
- men neme Action olie
- draai de oliedop van het reservoir. (bij mij zat ie zo vast dat ik een bacootje nodig had om m los te krijgen. vervolgens kun je die baco wel weer bij de olie gieten, extra verbrandingspower!)
- pak een trechter (bij diezelfde fantastische winkel verkrijgbaar) en zet die in het reservoir.
- giet de olie in de trechter, draai de dop erop en start de motor, en zie het rode lampje doven.

machtig mooi.

ik heb hier geen woorden voor zo incompleet, echt weer vrouwen aan het werk.

welke action olie ? , maakt niet uit want ze zijn allemaal goed, maar ik zou het kannetje nemen wat aangebroken is want je had er niet genoeg ingegooid.
wat is een oliedop? die heb ik net al van het kannetje gedraait, is dat geen dubbelwerk ?
Laat vervolgens de Baco staan tot de klus geklaard is, nooit drinken onder het werken.
knip vervolgens het plasticje door waarmee de 8 trechtertjes aan elkaar vast zitten.
spendeer de volgende 5 minuten op handen en knien ( NEE NIET ZO) op zoek naar 7 te kleine trechtertjes.
Drink uit ellende de baco toch maar op.
pak het grootste trechtertje en maak die schoon aangezien die in de zooi was gevallen.
Bouw de achterpanelen terug op de motor omdat een xj geen reservoir heeft maar de olie onderin het blok word gegoten bij het peilglaasje.
Heater2.jpg


giet de olie in het blok en draai de dop er op, start de motor, draai nou ook de vuldop terug in de bovenkant van het motorblok aangezien de olie eruit spettert.

herhaal het hele proces nog minimaal 1 keer omdat een xj (meeste yamaha's uit die tijd meen ik) een olie niveu sensor hebben dus het lampje ook nog wel eens aan wil springen als je heuvel op/af rijd.

;) :+ :j

oja. heb er ongeveer 2 liter bijgegoten..
vorige keer had ik er een liter ingegooid en dat duurde ongeveer 2000km
hiermee zou ik dus een week of zes geen rood lampje moeten zien

Zot in "het sleutelblunders van anderen topic"

even met de muis op het plaatje staan voor de omschrijving..

zolang je maar ophoud met vullen voordat je op 11 liter zit....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan