Mijn haperende Yamaha mt-03

Sem66

Rookie
5 okt 2014
1
0
Nijmegen
Hallo mensen,

Laat ik mij even voorstellen, ik ben Semm, 21 jarige student. Woonachtig in regio Nijmegen.

Afgelopen week was het zover, na mijn a2 rijbewijs te hebben behaald heb ik mijn eerste motorfiets gekocht. 8-) Het betreft een yamaha mt-03 uit 2007 met 14.000 op de teller. Nu ben ik als beginnende biker dol enthousiast maar technisch niet de meest ervaren persoon.

De motorfiets zag er goed uit en was erg weinig gebruikt.

Het enige is dat de motor bij een constante toerental (en gashendel) niet het gevoel geeft constant te rijden. Hij hapert en houdt soms in. Vooral bij lagere versnellingen en hoge toeren is het soms vervelend. Ik vraag mij af of het probleem elektronisch van aard kan zijn aangezien kort na de aankoop de zekering van remlicht&claxon was doorgebrand. (één zekering) wellicht de bobine of bougies?

Nu heb ik zelf les gehad op een yamaha xj6 (viercilinder) en rijdt nu een yamaha mt-03 (ééncilinder). Verschil had ik verwacht maar denk dat dit niet hoort....

Als beginnende bestuurder wil ik eerst zelf het probleem proberen op te lossen om wat technische ervaring op te doen. O-)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen *O*

Groetjes
 
Ik dacht dat de eerste mt's nog geen lambdasonde hadden,dus dan zou je een powercommander kunnen (laten)monteren.
Ik heb zelf bij de vorige mt een O2 manipulator geplaatst,die plug je tussen de lambdasonde en dat werkt tot 4500rpm heel goed.
Je moet wel uitsluiten dat jouw beschrijving geen andere oorzaak heeft.Dus de hele motor incl aandrijftrein in orde.
 
Die van 2007 moet wel een lambdasonde hebben, maar kan overjarig model zijn. Dit klinkt idd als het standaard arm lopen van dat blok, maar eerst idd uitsluiten. Heb ook een o2 mod en dan loopt ie beter. Niet perfect, maar goed genoeg voor mij. Milieu-eisen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan