Alarm om immobiliser te omzeilen ?

kuipers1

MF'er
11 jul 2014
51
0
enschede
Beste forum leden ik heb een probleem met mijn motor hij start namelijk niet :S
Lampen gaan aan dashboard ook etc. Voor de rest alles doorgemeten zonder resultaat :S De motor herkent de sleutel gewoon niet wat erg frustrerend is :S

Nou zat ik een beetje op ebay te surfen en kwam dit ding tegen
NCS V2 MOTORBIKE BIKE MOTORCYCLE ALARM & IMMOBILISER REMOTE CONTROL START | eBay

Kan ik hiermee de immobiliser omzeilen ? Want volgens de dealer word het geen goedkoop geintje :S Dus heeft iemand hier ervaring mee of begrijpt hoe de beveiliging van Yamaha werkt? Heb op youtube wel een filmpje gezien met een meneer die het inbouwt in zijn Yamaha maar ik denkt niet dat hij het deed omdat hij problemen had met zijn immobiliser.

Alvast bedankt :)
 
het plaatsen van een extra alarm gaat nooit een niet werkende fabrieksmatig ingebouwd startonderbrekingssysteem overbruggen. anders maak je het dieven wel erg makkelijk. O ik heb niet de sleutel voor deze motor maar als ik er een alarm in bouw kan ik starten met een schroevendraaier. :z
maar probeer eerst even je reserve sleutel en probeer de motor even een paar honderd meter te verplaatsen. soms is er sterke interferentie die het signaal van de sleutel weg drukt.
 
Laatst bewerkt:
het plaatsen van een extra alarm gaat nooit een niet werkende fabrieksmatig ingebouwd startonderbrekingssysteem overbruggen. anders maak je het dieven wel erg makkelijk. O ik heb niet de sleutel voor deze motor maar als ik er een alarm in bouw kan ik starten met een schroevendraaier. :z
maar probeer eerst even je reserve sleutel en probeer de motor even een paar honderd meter te verplaatsen. soms is er sterke interferentie die het signaal van de sleutel weg drukt.

Ik heb de rode sleutel geprobeerd helaas zonder resultaat ook midden in de bos doet die het niet :+
Toen ik de startmotor ging overbruggen draaide die wel maar geen vonk, daarna manual erbij gepakt en dan moet je 8 componenten testen helaas deden ze het allemaal en is er geen kabelbreuk -O-

Maar hoezo zou je dat niet kunnen overbruggen ? En waarom maak ik ze het makkelijk ? Een dief gaat echt niet even een alarm systeem op een motor zetten alleen om em te kunnen stelen :P

Kijk zoiets hierbij kan die em ook gewoon starten zonder een sleutel
 
Laatst bewerkt:
tenzij het uitlees systeempje van de sleutel (inductiering bij contactslot?) het niet meer doet... of de elektronica module die het uitlezen van de sleutelcode regelt heeft het opgegeven..

opnieuw inlezen kun je als eerste proberen maar volgens mij moet je daarbij meestal wel 1 werkende sleutel hebben om mee te beginnen???
 
Maar hoezo zou je dat niet kunnen overbruggen ? En waarom maak ik ze het makkelijk ? Een dief gaat echt niet even een alarm systeem op een motor zetten alleen om em te kunnen stelen :P

Kijk zoiets hierbij kan die em ook gewoon starten zonder een sleutel
Als je het zo zou kunnen overbruggen heeft dat hele systeem natuurlijk geen effect
 
Als het probleem echt in de immobiliser zit,kun je die afkoppelen en dit er op aansluiten : Immobiliser Emulator to fit most 2006 - 2009 Yamaha bikes and scooters | eBay
Ik heb dit gebruikt voor een R6 waarvan de ringantenne defect was door een ongeval,en dat werkt prima. :)
Er staat wel vanaf 2006 maar bij een 2005 werkt het in elk geval ook,ik vermoed dat het gewoon is omdat Yamaha in de US pas later dit systeem is gaan gebruiken.
 
Kon je die sleutels niet een beetje bij laden door ze op het laad station van een elec. tandenborstel te leggen voor een nachtje?

Probleem kan zijn dat de sleutel stuk is of dat het ring contact stuk is.
Hierdoor ontvangt de motor niet de nodige codes om de blokkering op te heven.

Het kan een kwestie zijn van een nieuw ring contact of alleen een sleutel + in leren.
 
Sleutel lijkt me niet dat die alle 3 op zijn maar zal ga het wel ff proberen. Het is indd iets met de ring of de ontvanger de dealer wil er 1100 voor inc alles :S

@Lucasasfalt
Dat is indd een laatst optie maar wil niet gaan zitten prutsen met andere moederborden inbouwen.
 
Sleutel lijkt me niet dat die alle 3 op zijn maar zal ga het wel ff proberen. Het is indd iets met de ring of de ontvanger de dealer wil er 1100 voor inc alles :S

@Lucasasfalt
Dat is indd een laatst optie maar wil niet gaan zitten prutsen met andere moederborden inbouwen.

Ik heb hetzelfde gehad, nouja bijna.. bij mij was het gelukkig wel een kabelbreukje :+
Maar mijn dealer (motoport) vertelde me toen dat de ring iets van 400 euro was, dan met opnieuw inlezen etc kwam het op 600 ongeveer. Over inbouwen hebben ze het toen niet gehad, en gelukkig bleek het ergens anders te zitten.

Maar ik zou even ergens anders navragen wat een losse ring moet kosten. En anders kun je misschien wel ergens een complete slotenset vandaan halen? Je ziet weleens wat voorbij komen, weet niet wat dat moet kosten.

Just my 2 cents.. succes iig!
 
Voor zover ik nog weet blijft het rode lampje (en foutcode) op het dashboard branden als hij de sleutel niet herkent.
Als dat niet het geval is,laat dan eens een gewone sleutel zonder chip bijmaken,en kijk eens of je lampje dan wel brandt.
Dan weet je tenminste zeker dat het probleem in de ringantenne zit.
En anders zoeken naar een tweedehands slotenset en ECU,want die zijn gekoppeld.
En feitelijk is de ringantenne gekoppeld,het contactslot zelf is niet gekoppeld aan de ECU!
Met een losse tweedehands ring ben je dus niets!
 
Laatst bewerkt:
Kon je die sleutels niet een beetje bij laden door ze op het laad station van een elec. tandenborstel te leggen voor een nachtje?

Probleem kan zijn dat de sleutel stuk is of dat het ring contact stuk is.
Hierdoor ontvangt de motor niet de nodige codes om de blokkering op te heven.

Het kan een kwestie zijn van een nieuw ring contact of alleen een sleutel + in leren.

In een sleutel met een transponder zit geen batterij hoor dus er valt ook niks op te laden met de lader van een tandenborstel _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan