2012 bmw maxi scooter

als ze je hier iets kunnen verkopen, al of niet nodig, dan had ik het wel gehoord, klant is hier zeker geen koning, het bedrijf moet geld verdienen, dat gaat voor alles.

aan de andere kant, ik kreeg ongevraagd wel 10% korting, dat is dan weer lekker. :9
 
Laatst bewerkt:
ik ga me givi scherm eraf halen en het org komt er weer op.
hij scheurt waar de bevestegingsbouten zitten, aan 2 kanten scheurt het daar in.
ik ga met zo'n opklapruitje wat je er op kunt schroeven proberen kijken of dat wat is.
hij vangt te veel wind met hoog scherm waardoor je trillingen krijgt.
 
Eigenlijk moet dat gehele windscherm ophangsysteem van de 600 sport op de schop.
Die 2 uitschuifbare ophang punten zijn te slap, hoe is het mogelijk voor een scooter van +/-12000 euro...dit is veel te kneuterig om (zelf ervaren) 175 km per uur mee te rijden.... e.a. komt wel/niet uitgeschoven bij hogere snelheid niet echt stijf genoeg op mij over.
Een goede mod. zou zijn om uit de voorkuip die labber-de-pappie beugels totaal weg te halen, en daar dan een vaste opstelling voor terug creëren.
Dan maar geen verstelbaar scherm, want zo is het ook niet fijn.

Succes ermee ;)
 
Laatst bewerkt:
Van de week ga ik een andere variateur bestellen, waarschijnlijk de Polini, moet ik nog extra rolletjes mee bestellen en zo ja welke?
Heel het net wordt op dit moment volgegooid met berichten over dr Pulley, ervaringen?
 
C600 Sport, OEM rollen zijn 30x20,33gr.
Dr Pulley nr. SR3020R/8-30 Gewichten 26-[28gram=OK]-[30gram=OK]-32
sliding pieces SP3020-AH
HiT High performance clutch HiT302002
Met rollen van 30 of 28 gram zit je aan de bekende Dr. Pulley marge van +/- 10%. dus de 30 gram zullen het goed doen in het bergloze NL.
http://www.drpulley.info/drpulley_docs/Typenliste.pdf

De Multivar 2000 MHR artikel nr. 5115501 is compleet met rollen,
is de Polini niet compleet ?
Ik zou trouwens ook voor de sportvario gaan en niet voor de dr. pulley's
de sportvario is veel intenser he he ;)



Mvg. WebEngine :)

edit:
Malossi MULTIVAR MHR BMW C 600 SPORT / C 650 GT


Polini Hi Speed 241.709 - BMW C 650 GT 2012 12>13 Variateur
 
Laatst bewerkt:
Mooiste zou de J Costa zijn maar als je die te duur vindt dan hoop ik dat je die Malossi neemt.... die is zo te zien best betaalbaar.

Misschien kan ik je alvast wat kietelen, door reeds stap 1 & 2
"De Voorbereiding" & "Hoofdwerkzaamheid" hier gedetailleerd te laten zien.


CVT Uit-/Inbouwen of vervangen BMW C 600 sport

Click op de screenshots om de NL. text te vergroten.

Stap 1: VOORBEREIDING

A* Treeplankopzetstuk rechts uitbouwen
B* CVT afdekking verwijderen
C* Treeplank rechtsachter uitbouwen
D* Treeplanksteun rechtsachter uitbouwen
E* CVT geluidsabsorptiekap uitbouwen
F* CVT-deksel uitbouwen


A*
image.php

B*
image.php

C*
image.php

D*
image.php

E*
image.php

F*
image.php

Gebruik voor deze onderste eventueel een lange schacht torx
image.php

image.php



 
Laatst bewerkt:
CVT Uit-/Inbouwen of vervangen BMW C 600 sport

Stap 2: HOOFDWERKZAAMHEID:



1* Schroefbevestiging van CVT-verstel-eenheid en CVT aandrijfeenheid losmaken
2* CVT-verstel-eenheid verwijderen
3* CVT-aandrijf-eenheid met aandrijf-riem uitbouwen
4* Koppelingshuis en CVT-aanloop-ring uitbouwen
5* Koppelingshuis en CVT-aanloop-riem * inbouw gegevens
6* CVT-aandrijf-eenheid met aandrijfriem * inbouw gegevens
7* CVT-verstel-eenheid monteren * inbouw gegevens
8* Schroefbevestiging van CVT-verstel-eenheid en CVT-aandrijf-eenheid bevestigen * inbouw gegevens

Click op de screenshots om de NL. text te vergroten.

1*
image.php

2A*
image.php

2B*
image.php

3A*
image.php

3B*
image.php

4*
image.php

5* inbouw gegevens
image.php

6* inbouw gegevens
image.php

6A* inbouw gegevens
image.php

6B* inbouw gegevens
image.php

6C* inbouw gegevens
image.php

6D* inbouw gegevens
image.php

7* inbouw gegevens
image.php

7A* inbouw gegevens
image.php

7B* inbouw gegevens
image.php

7C* inbouw gegevens
image.php

7D* inbouw gegevens
image.php

8* inbouw gegevens
image.php

8A* inbouw gegevens
image.php



Aanhaalkoppels vindt je ook in desbetreffende screenshots.
image.php


Zowel Malossi als Polini leveren hun eigen vet mee in de box,
dit betekend dat je voor stap 7 geen door BMW voorgeschreven vet gebruikt.

image.php



 
Laatst bewerkt:
CVT Uit-/Inbouwen of vervangen BMW C 600 sport

Stap 3: NABERWERKING:

1* CVT-deksel inbouwen
2* CVT-geluids-absortiekap inbouwen
3* Treeplank-steun rechtsachter inbouwen
4* Treeplank rechtsachter inbouwen
5* CVT-afdekking inbouwen
6* Treeplank-opzetstuk rechts aanbrengen
7* Eindcontrole van de uitgevoerde werkzaamheden



1* inbouw gegevens
image.php


2A* inbouw gegevens
image.php


2B* inbouw gegevens
image.php


3* inbouw gegevens
image.php


4* inbouw gegevens
image.php


5* inbouw gegevens
image.php


6* inbouw gegevens
image.php


7*
image.php





Vario blokkeer sleutel:
Tegenhouder/Gegenhalter (BMW) OE-Nr: 83302297988


* 22.50 EUR verzendkosten :14,90 EUR (totaal 37,40 EUR)
Search by original / genuine spare part number

* 28,05 EUR verzendkosten: 12,00 EUR (totaal 40,05 EUR)
83302414987 BMW Locking Tool No. 240511 genuine new

Let op:
"BMW Tegenhouder tool" kan niet worden gebruikt voor montage J-Costa, gebruik hiervoor de lucht-tool, of nog beter vast zetten/blokkeren met behulp van de blokkeersleutel-buzzetti-5637(ik ben alleen bang dat de Buzetti niet groot /sterk genoeg is voor een 650cc scooter? (100 N-m.)
Voor montage van Malossi Multivar of MHR moeten aan 4 kanten van de "BMW Tegenhouder tool" de tandjes ± 2mm. worden uitgeveild!
Of de "Tegenhouder tool" later ook nog voor de OEM vario kan worden gebruikt is mij vooralsnog niet duidelijk.
Wees je er ook van bewust dat je een "diepe krachtdop 34mm. 1/2" opname nodig hebt om de vario moer los/vast te maken!
Eerst zelf wel even de lengte van buitenkant aandrijf-as naar gradenplaat opmeten,
zodat je in een webshop kunt bekijken of de dop gaat passen qua Lengte of 'kopdiepte' !

Lengte 85.0 mm (deze heeft een mooie lengte)
Url1.......: klik on me
Url2.......: klik on me
Lengte 44,5 mm. (Kopdiepte 22,5mm.)
Url3.......: klik on me





Intermot 2014 pic.
BMW_Maxi_Scooter_2014_Intermot_03.jpg


Download de complete uitleg als PDF uit mijn google-drive: klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Mensen wat was de reden dat jullie voor de c600 zijn gegaan ? In plaats van een t-max ben van plan om mijn 2009 tmax in te ruilen voor de nieuwe 530 maar het kan net zogoe een c600 word.

Dit zijn de 2 punten die ik zie in de BMW één het zijn toch aparte dingen en hebben aparte looks. Twee is het vermogen en heb de topic beetje doorgelezen en met een paar dr.pulley rollen akra uitlaatje en PC moet er zon 50pk op de wiel komen :D
Ma als ik zo youtube bekijk dan worden die c600 eruit gereden door de tmaxjes, moet sowieso van de week ff een testritje maken kijken hoe de wegligging is enzo
 
Ik kan je garanderen dat mijn tmax 530 (met pipecross luchtfilter , race vario, gewichtjes van 14 gr en akra gaat als een speer) Bij mij ook wel veel carbon en daar door is hij meer dan 20 kg. lichter dan origineel.

Maar beide gaan rap genoeg vooruit ....dus smaken verschillen. Veel succes met je keuze.
 
15000km op de teller waarvan 10000km door mijzelf gereden,zit te twijfelen of ik een winterband erop ga doen rij nu met kutbanden GPR-100 dunlop(langverhaal) warmen slecht op en ik ben er niet zo tevreden over.
 
Toevallig gisteren Heidenau K66 all-weather banden laten monteren omdat ik met de standaard City Grip niet veel vertrouwen had tijdens natte en koude omstandigheden, zeker niet in bochten. Heb nog niet heel veel ervaring maar de eerste kilometers voelen goed aan. De banden zijn iets zachter en hebben dus een beter contact met de weg. Ook hebben ze een betere waterafvoer. Heidenau heeft trouwens ook winterbanden. Misschien een tip?

full
 
Laatst bewerkt:
Hey dat er dunlops op zitten?
BMW zelf adviseert/gebruikt volgens 'wphb' veel de Metzeler en Pirelli Diablo's op de BMW.

Ik zou zelf denk ik dan de Wintec's er onder knallen, want Diablo die ik zelf nu rij doe je geloof ik niet veel mee in de winter.
Overigens betekend de toevoeging "Wintec" niet dat het regelrechte sneeuwscheppen zijn, de compound van de "Wintec" is net iets harder dan een regelrechte winterband die meestal nog zachter van compound is, en daarmee in de echte sneeuw nog beter presteert, maar bij droog weer dan weer wel minder slijtvast is.
Afgaande op Mish zijn ervaringen met de Heidenau K66 denk ik dat die band ook best een goede keuze kan zijn, deze is ook net als de Wintec net niet een regelrechte winterband, waardoor je buiten de winter om er ook nog goed mee kan rijden.

image.php



Kijk/lees anders ook even op het duitse forum misschien wordt je daar wat wijzer van gedeelde ervaringen, zodat je hopelijk de juiste band kiest
Zie: Reifen -C600Sport - C650GT

prettig weekend gewenst *O*
 
Laatst bewerkt:
ik had diablo eronder die waren goed ging naar roke voor nieuwe banden ik had city grip besteld,haal hem op rij naar huis zit ik te kijken naar dat profiel ik denk dat klopt niet.
ik bel roke op hoe dat zat zegt ie was ik vergeten te zeggen maar dit zijn top banden zegt ie ik ga van de week terug hij moet me maar tegemoet komen met nieuwe banden.
ik rij er nu 3500km mee maar voel vaak de achterband glijden ook over die zwarte strips vooral bij nat weer.
en net toen ik de a10 opdraaide reed al 10 min door de stad, reed ik pittig de bocht door voelde ik hem weer glijden.
 
Laatst bewerkt:
@jan thx ga ik me effe in verdiepen,ik heb op mish ze scooter gereden met die winterbanden maar vond ze prima rijden die maken een kans
 
Ha ha apart dat je om city grip's had gevraagd maar met wat anders naar huis bent gegaan.

Ik vindt city grip (eigen ervaring) ook wel goeie banden, maar (vindt ik) niet echt geweldig voor in de winter.... dus misschien toch maar een geluk bij een ongeluk dat je voor de a.s. periode geen city grip hoeft te rijden ;)

De diablo's die te boek staan als zomerbanden en ik er zelf onder heb laten zetten had ik als race-band zijnde wat meer van verwacht.
Als ik gas geef in een bocht dan ga ik soms een beetje driften. dacht dat het wel over zou gaan na 300km. inrijden maar nu heb ik er al even rap 7000km. mee gereden en heb er zo nu en dan nog wel eens last van, een opmerking hierbij is wel dat mijn scooter-animal bij het minst geringste al voorwaarts wordt gekatapulteerd.
Op zich wel geinig om menig scooter en motor bij het stoplicht voorbij te schieten, maar ja hier wil ik de winter liver niet mee door.... Kzal e.a. nog eens aankijken door b.v. voor de winter de sportvario en drukveer er uit haal zodat de scoot wat tammer is.
Lukt het me dan nog niet om 100% grip te houden dan gaan ze er echt even af.

Check overigens als je dat nog niet hebt gedaan wel even de snelheid-index van de Heidenau K66.
Het is tenslotte wel de bedoeling dat je er eventueel "full throttle" á: 178km per uur mee kan blazen.

Cheers Jan :)
 
Laatst bewerkt:
Zelf ook al even de snelheid-index gecontroleerd.
Snelheidsindex, S: tot 180 km/h, dat is dus ok,
Maar ik kom zelf op de www. voor jou achterwiel geen Heidenau achterband tegen??

Originele "BMW C 600 Sport / C650GT" banden codering:
Bandcodering, voor 120 / 70 R15
Bandcodering, achter 160 / 60 R15

image.php

Voor Heidenau k66 alsook voor de snowtex kom ik de juiste voorband wel tegen .....: Heidenau K66 Front 120/70-15 TL 56S M/C

Maar de achterband 160 / 60 R 15 kom ik dus niet tegen op de www.
Op het Duitse forum net ook nog even na gekeken en kom daar
ook geen topic tegen van de Heidenau's, die Duitsers zijn meestal niet vies van Heidenau's, dus mogelijk dat er geen achterband die aan de juiste afmeting voldoet bestaat ??

Mvg, Jan
 
Laatst bewerkt:
thx jan mijn duits is nich so.
city grip had ik onder de beverly vond ik echt super nooit een glijpartijtje gehad.
maar bij echt glad weer pak ik toch de auto,zodra er gepekeld word stop ik met rijden tot er niet meer gepekeld word en de weg weer schoon is kom ie weer te voorschijn.
vandaar mijn keuze voor de citygrip.
de diablo's zijn inderdaad zomers super maar bij nat weer minder vandaar dat ik daar niet in de winter mee wou rijden.
ik ga effe kijken wat de mogelijkheden zijn.
 
... ik ga effe kijken wat de mogelijkheden zijn....

Ja is strak plan, maar hou rekening met het volgende:

Michelin Power PURE SC en Michelin Pilot Sport SC kan wel voor de 160/60 R15.
Michelin City Grip achterband 160/60 R15 is er niet.


Wat wel/niet kan kun je b.v. checken op autobandenmarkt.nl
Banden die geschikt zijn hebben allemaal Snelheidsindex H: tot 210 km/h !
 
Laatst bewerkt:
Heb of weet je misschien een url waar ik er iets over kan lezen?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "door electronica te worden getemperd" ?
De koppeling is voor de rest ook wel een hot onderdeel wat al langer veel
besproken wordt, en al menigmaal is vervangen voor deze
Ook Moscatelli heeft zich in de strijd geworpen en heeft afgelopen jaar
b.v. al 2 CVT FR4 prototypes gemaakt, waarbij door hen wordt opgemerkt dat de beemer cvt behoorlijk wat overeenkomsten heeft met die van de Gilera GP.


Mooie starters kit:
image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan